Kat plast in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Kat plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 16:50

Hoi iedereen Lachen
Wij zitten hier thuis sinds kort met een probleempje; Lola, onze 1,5 jarige kat plast sinds kort overal; Op de bank, op je bed, etc. etc. Haar kattenbak staat op een goede plaats en verder heeft ze het erg goed; Ze krijgt genoeg te eten/drinken, wordt geknuffeld en mee gespeeld, elk jaar naar de DA voor een inenting en controle etc. etc.
Nu hebben we al gevonden dat ze dit vaker doet wanneer ze ergens ontevreden over is; Zo mocht ze vorige week dinsdag een hele dag niet naar buiten omdat ze naar de DA moest en ja hoor; Ze liet weer wat lopen op de bank Scheve mond
Meer mensen hier last van?

_PassoaJus

Re: Kat plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:56

Nee, gelukkig niet! Vork

Wij hebben vanaf jongs af aan ze dat goed geleerd!, en dat scheelt echt een hoop!

Wat wij deden was als ze ergens neer zijkten of scheten met een bloemenspuit ff op ze sproeien.
En wat ze ook h-e-l-e-m-a-a-l niet leuk vinden is ze met de neus erin drukken, klinkt zielig maar ze leren het wel af!

Overigs deden wij het alleen maar met de bloemenspuit!, heeft blijkbaar geholpen want die van ons doen het al 7 jaar buiten of op de kattenbak! Haha! Vork

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:59

Ik zou als ik jou was eerst even via de dierenarts laten uitsluiten dat het plasgedrag van je kat een medische oorzaak heeft, als dat niet zo is, dan zou ik inderdaad ook de technieken die hierboven genoemd zijn toepassen, of eventueel aluminiumfolie op de plekken leggen waar ze plast (als dat steeds dezelfde plekken zijn ) katten hebben daar op de een of andere manier een hekel aan en ze zullen er dan ook niet meer plassen ofzo...

Succes, want t is Echt een rotprobleem, vooral als ze je bank onder vuur nemen....

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:07

Dankjullie wel Lachen
Ze doet dit sinds kort en vooral wanneer ze ergens ontevreden over is. Tot voor kort deed ze het braaf op de kattenbak; Vanaf dag 1 dat ze bij ons was; Haar moeder heeft haar dat goed aangeleerd, maar nu is er dus iets ofzo. De DA zei al dat ze misschien terrein afbakent of buiten door andere katten gepest wordt. Dit laatste kan ik moeilijk geloven aangezien ze een erg pittig dametje is Knipoog
Nogmaals bedankt voor de reacties!