jeuk en krabben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

jeuk en krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 01:24

Ik heb 2 honden. 1 border collie en 1 kruising malthezer/york. Allebei met lange haren vacht.
De border is goed door de verharing gekomen. Ze heeft dan altijd een dipje, maar ze glanst weer en ik kam haar met regelmaat, maar niet te vaak. Ze heeft een ontzettend gevoelig huidje.
De kleine is tijdje terug geschoren, dat doen we zo een 2x per jaar.
Ze worden goed behandeld tegen vlooien en ik kijk regelmatig, maar zie er echt geen eentje. Ook geen eitjes of wat dan ook.
Ze hebben wel allebei zo een jeuk de laatste tijd. Ze krabben echt. Nu heb ik voor die border al speciaal voer gehad sinds jaren, dus dat ging goed. De kleine had nooit wat en krijgt voer voor kleine hondjes. Die is 2 en de border 7.
Dat ze nu opeens zo krabben is echt nieuw. Ik heb al speciale shampoo van de dierenarts en had een lotion tegen de jeuk wat vreselijk stonk. Het helpt niet echt kan ik zeggen. Naast al het speciale voer.
Ik stofzuig regelmatig. de mand behandel ik ook tegen evt vlooien of eitjes, maar ik zie ze echt nooit. Ze komen niet op stal.
Waar zou de jeuk van zijn? Zelfs de border haar huid ziet er netjes uit. En de dierenarts weet het ook niet. Die is best goed verder, maar het is dus uitzoeken waar ze komen en waar ze evt op reageren. dan kunnen we evt verder behandelen.

Heeft hier toevallig iemand een hond met erge jeuk door bepaalde bosjes buiten? Of mugjes? Zonder bultjes of plekjes overigens? Ik zie dus niks en ze hebben wel dichte vacht, waardoor ik me afvraag wat daar doorheen kan komen.

Ik kan alleen bedenken dat er een mugje of vliegje is dat irriteerd, maar zonder plekjes. Of een bepaald bosje buiten of onkruid. Maar waarom je dan niks ziet vraag ik me dus af. Vooral omdat de border al jaren last heeft en met speciale spullen het goed doet. Maar in een slechte periode wel een slechtere huid had. Ik heb ook niet teveel gekamd of gesmeerd met rommeltjes.

Nou, ideeen of ervaringen zijn welkom