nieuwe konijnen, kunnen die in hetzelfde hok als de oude

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

nieuwe konijnen, kunnen die in hetzelfde hok als de oude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 19:34

wij hebben al heel lang 1 konijn, maar nu heeft mijn vader voor zijn bedrijf een grote konijnenren met vijf jonge konijntjes gekocht. Nou wil ik graag dat die ouwe van ons bij die andere konijnen in de ren kan, maar hoe pak je dit aan? Mijn zusje heeft al een klein rennetje getimmert en deze naast de ren van die andere konijnen gezet zodat ze aan elkaar konden wennen, maar ik weet niet of die ouwe sociaal alles wel op een rijtje heeft naar andere konijnen toe omdat hij zo lang alleen gezeten heeft. wie weet hoe dit het best gaat met konijnen?

Faniek

Re: nieuwe konijnen, kunnen die in hetzelfde hok als de oude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:39

Wat is het geslacht van alle konijntjes de 5 en jouw eigen konijntje?
En ik zou eerst even wachten tot die jonge konijntjes iets ouder zijn om straks voorzichtig te gaan koppelen, nu zijn hun huidjes nog zo'n dun velletje dat het 1 krab is van het oudere konijn en het beestje is gewond. Maar zo laten wennen is goed Lachen

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:37

Hee!

Als het jonge konijnen zijn gaat het bijna altijd goed.

Als dat niet lukt moet je gaan koppelen.

En jaa dit kan een heel probleem worden ik heb er een gahad waar het dik half jaar mee haaft geduurt voor ze geacsepteerd werd in de groep.

Je moet ze idd eerst laten wenne aan elkaar en ze dan bij elkaar zetten in een ruimte wat ze allemaal niet kennen. dan hebben ze niet een de zijn terutorium (of hoe je dat ook typt) verdedigd.

Zo doe ik het altijd en dat werkt bij mij. Knipoog suces!

Als het niet lukt kun je een van de vijf eerst goed koppelen dat dat het 1 koppel word en dan zet je er nog een bij enz. Dan is er nooit een alleen en dan word het niet 1 tegen 5.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:45

bedankt voor jullie tips, ik had alleen de stoute schoenen al aangetrokken en die oudere er gewoon tussen gezet, maar die ging alle konijnen ging achterna rennen en sprong er dan bovenop. dus maar snel weer weg gehaalt want het zwakste konijntje was heel tijd de banketstaaf. nog ff gekeken of het idd allemaal wel rammelaars waren, maar dat was idd zo. ik weet niet of ik ze nu nog wel wil koppelen, zodadelijk gaan ze met z'n tweeen achter dat zwakste konijntje aan. wat zouden jullie doen? ik heb niet zoveel verstand van konijnen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:56

UUmm.. beten zo ook?

Haal het zwakste er uit samen met nog eentje en probeer eerst de 3/4 te koppelen.. mis gaat dta beter is er teminsten iet een alleen.. en aan het eind van de dag weer uit elkaar halen.

Zoiets Tong uitsteken het is en heel goed hoor die konijnen Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:21

MRmichiel schreef:
bedankt voor jullie tips, ik had alleen de stoute schoenen al aangetrokken en die oudere er gewoon tussen gezet, maar die ging alle konijnen ging achterna rennen en sprong er dan bovenop. dus maar snel weer weg gehaalt want het zwakste konijntje was heel tijd de banketstaaf. nog ff gekeken of het idd allemaal wel rammelaars waren, maar dat was idd zo. ik weet niet of ik ze nu nog wel wil koppelen, zodadelijk gaan ze met z'n tweeen achter dat zwakste konijntje aan. wat zouden jullie doen? ik heb niet zoveel verstand van konijnen.

Uhm ik zou je vader adviseren toch wat anders met die konijntjes te gaan doen. Rammen gaat 99% van de keren nooit goed. Nu het jonge konijntjes zijn gaat het prima, maar straks komen die hormonen en dan gaat waarschijnlijk alles vechten.
Ik zou zeggen castereer je eigen ram, en neem voedstertjes erbij, want hier ga je geheid problemen mee krijgen. En zeker niet je volwassen ram bij die arme kleine konijntjes zetten die snappen er niks van.

Ik heb overigens erg veel konijnen en ook grote koppels, maar rammen bijelkaar kan zelfs fataal aflopen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:07

Jaa dat is waar!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:54

pas op voor kweken! Bloos! als die niet vruchtbaar meer is zit het goed. of als ze hetzelfde geslacht hebben is het ook goed.

als het zo is zet hem rustig aan is 5min in de kooi en blijf erbij zitten. en zie hoe het gaat lukt dat doe dan de volgende dag een stuk bij. en als dat ook gaat ga dan is weg. en kom dan terug is het nog steeds goed? dan kan je die is een dag erbij doen? ik zou opbouwen Lachen maar ik ben niet ervaren Knipoog dus ...

suc6 Pling

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 17:17

ze zijn al weer weg, we hebben nu 4 voedsters. de konijnenfokker wilde gewoon van die rammen af omdat ze toch voor de slacht zijn, voedsters zijn makkelijk in onderhoud dan rammen omdat die wel in hetzelfde hok kunnen. afijn we hebben ze ingewisselt. ze waren toch gratis. dus als er nog iemand een mestkonijntje wil.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:29

Gelukkig dat jullie ze gewisseld hebben Lachen Nu is de kans van dat het goed blijft gaan veel groter. Het kan nog mis gaan, maar de kans is veel kleiner.