Vandaag is een jonge ooi (bruin schaap) van ons te grazen genomen door een hond. Dit schaap liep in een kudde in een weiland in park Het Goudse Hout in Gouda. (Aan de kant van de Achterwillense weg, bij de bruggetjes met veeroosters) Het dier is verschrikkelijk verwond....De beide oren zijn afgebeten, de hele hals aan stukken gescheurd en het bot van het neusbeen stak door de huid naar buiten! Er restte ons niet anders dan het schaap te laten inslapen door de veearts.
Zij er mensen die deze aanval gezien hebben? Misschien hebben ruiters van manege de goudse hout wat gehoord of gezien? Ik wil koste wat t kost voorkomen dat die hond nogmaals los gelaten wordt in het park! (Als zón dier eenmaal bloed geproefd heeft.....pakt ie misschien de volgende keer niet alleen maar schapen...) Het moet aan de pootafdrukken en beten te zien een vrij forse hond geweest zijn.
We vermoeden dat de aanval vanochtend voor half twaalf heeft plaats gevonden. We controleren de dieren elke dag maar helaas is dit het vierde schaap in zeven jaat tijd dat zo de dood vindt...
Het allerergste vind ik dat de eigenaar van de hond vermoedelijk het schaap uit de sloot heeft gehaald en de oren bij elkaar netjes op de kant heeft neergelegd....als ze nou effe de moeite hadden genomen om iemand te waarschuwen dan had dit dier niet zo lang nodeloos hoeven lijden!!!
Tegenwoordig worden honden niet meer afgemaakt als ze een dier gedood hebben. Dus laat die eigenaar zich a.u.b. melden! Het is gewoon verzekeringswerk.....Maar ik wil eigenlijk alleen dat die eigenaar zijn hond niet meer los laat in de buurt van andere dieren!