Getuigen gezocht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

Getuigen gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:38

Vandaag is een jonge ooi (bruin schaap) van ons te grazen genomen door een hond. Dit schaap liep in een kudde in een weiland in park Het Goudse Hout in Gouda. (Aan de kant van de Achterwillense weg, bij de bruggetjes met veeroosters) Het dier is verschrikkelijk verwond....De beide oren zijn afgebeten, de hele hals aan stukken gescheurd en het bot van het neusbeen stak door de huid naar buiten! Er restte ons niet anders dan het schaap te laten inslapen door de veearts.

Zij er mensen die deze aanval gezien hebben? Misschien hebben ruiters van manege de goudse hout wat gehoord of gezien? Ik wil koste wat t kost voorkomen dat die hond nogmaals los gelaten wordt in het park! (Als zón dier eenmaal bloed geproefd heeft.....pakt ie misschien de volgende keer niet alleen maar schapen...) Het moet aan de pootafdrukken en beten te zien een vrij forse hond geweest zijn.

We vermoeden dat de aanval vanochtend voor half twaalf heeft plaats gevonden. We controleren de dieren elke dag maar helaas is dit het vierde schaap in zeven jaat tijd dat zo de dood vindt...

Het allerergste vind ik dat de eigenaar van de hond vermoedelijk het schaap uit de sloot heeft gehaald en de oren bij elkaar netjes op de kant heeft neergelegd....als ze nou effe de moeite hadden genomen om iemand te waarschuwen dan had dit dier niet zo lang nodeloos hoeven lijden!!!

Tegenwoordig worden honden niet meer afgemaakt als ze een dier gedood hebben. Dus laat die eigenaar zich a.u.b. melden! Het is gewoon verzekeringswerk.....Maar ik wil eigenlijk alleen dat die eigenaar zijn hond niet meer los laat in de buurt van andere dieren!

Tanja

Re: Getuigen gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:42

Wat een ontzettend naar verhaal, hopelijk kom je er achter welk dier het is geweest en is de eigenaar voor rede vatbaar.

OV is alleen voor oproepen over paarden en eigenaren dus ik verplaats je topic naar BB, dat is bedoeld voor alle andere dieren dan paarden.
Succes met je zoektocht!

OV-->BB

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:46

Getverderrie wat een naar verhaal. Ik kan je helaas niet verder helpen..
Succes met de zoektocht!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:49

Wat naar, heb niks gezien (logisch ook als je in Zeeland woont).
Veel succes met de zoektocht.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:56

Helaas nog steeds geen nieuws....

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:50

Heey,
Ik woon in gouda.
Maar ik heb niks gehoord, en niks gezien.
Ik kan anders wel even vragen op de manege.
Maar die hadden anders allang wel, de politie of wat dan ook gebeld.
Erg dat diegene(baasje vande hond) gewoon weg is gegaan.
Hij/zij kan er mischien ook niks aan doen dat die hond je schaap heeft aangevallen.
Maar arm beest dat het zoveel pijn heeft moeten lijden.
Omdat diegen gewoon maar weg is gegaan, zonder het te melden, of dierenambulance ofzo te bellen.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:20

Kan ook zijn dat het baasje het pas door had toen hij/zij al een stuk verder was. Mijn hond heeft ook bijna een keer een schaap te pakken gehad, zag het net op tijd. Ben daarna ook nooit meer in de buurt van schapen geweest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:27

Mocht je denken de betreffende hond(en) gevonden te hebben, laat dan zo snel mogelijk een braakproef doen. Indien de eigenaar dit niet toestaat, hoop ik dat de politie je hierbij kan helpen.

Meestal is het geen één hond die een schaap pakt, tenzij die het eerder gedaan heeft.
Meestal worden schapen te grazen genomen door twee of meer honden.
Ze beginnen te spelen met de schapen en dat leidt weer tot pakken en erger.

Hebben jullie het voorval ook bij de politie gemeld?

Ik ben overigens van mening dat dergelijke honden wel afgemaakt moeten worden. Het is precies zoals jij het al zegt, als ze het één keer gedaan hebben, doen ze het vaker.
De enige manier om het te voorkomen is de honden onder permanent toezicht te hebben én buitenshuis altijd gemuilkorfd te houden.
Maar krijgt de hond een kans om het weer te doen, dan zal hij het niet laten. En wordt ie alsnog afgemaakt.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:55

Ik heb idd direct de politie gebeld om te vragen of iemand iets gemeld had......helaas niet dus! De hond kan er in feite niets aandoen....die volgt gewoon zijn instinct en hoeft voor mij niet afgemaakt te worden! Ik hoop alleen dat t baasje zijn of haar verantwoordelijkheid wil nemen om dit dier gewoon niet meer los te laten in de buurt van andere dieren of kinderen! Tot op heden hebben we nog niets gehoord. We controleren nu de schapen wel vaker maar helemaal voorkomen kunnen we t natuurlijk nooit. Hoop wel dat de mensen nu eens gaan beseffen wat ze aan t doen zijn als ze met de hond los in een park lopen. ou jullie op de hoogte. Groetjes, Tessa

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:39

Wat erg zeg!
Hopelijk vind je de eigenaar!