Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mirriejj schreef:Cavia voer is niet goed voor konijnen, door de vitamine c als ik het goed heb.
Mijn konijnen krijgen brok en hooi. 1 keer per dag.
miekelover schreef:mijn 3 konijnen krijgen 'smorgens 1 bakje voer voor hun 3en. want die brokjes maken je konijn echt dik dus daar krijgen ze niet veel van. en ;avonds krijgen nieuw stro en hooi in hun hok. en tussendoor krijgen ze wortels en droog brood.
lisaamor schreef:ik denk da t het er aan licht wat voor een brok
die van ons in namelijk eerder te dun dan te dik
AstraGirlie schreef:s'morgens krijgen de konijnen (het zijn er nu 4) een potje brokjes dat ze delen en een berg vers hooi. Tegen de avond toe komen ze naar het terras om hun snoepje te kriijgen, kan een rozijntje zijn of zoiets. Omdat ze in de zomer voortdurent gras ter beschikking hebben, geven we niet elke dag groenvoer of fruit. Zo'n 2 a 3 keer per week dan wat broccoli, koolrabie, appel, peer, witloof, peterselie, paardebloem, verse fruitboomtakjes, ...
Iris82 schreef:lisaamor schreef:ik denk da t het er aan licht wat voor een brok
die van ons in namelijk eerder te dun dan te dik
Wat eventueel zou kunnen, is dat doordat jouw konijn veel brokjes krijgt, hij te weinig ruwvoer eet en daardoor de kiezen niet goed slijten. Hierdoor zouden er kleine haakjes kunnen zitten en eet ie niet voldoende.
Fielychi schreef:Heb het idee dat iedereen verkeerd om denkt (eerst brok ipv hooi).
Het is in de eerste instantie hooi, hooi hooi en nog eens hooi (minimaal 70% van het dieet moet hieruit bestaan).
Daarna pas iets brok of fruit/groente.
saskiakefie schreef:Fielychi schreef:Heb het idee dat iedereen verkeerd om denkt (eerst brok ipv hooi).
Het is in de eerste instantie hooi, hooi hooi en nog eens hooi (minimaal 70% van het dieet moet hieruit bestaan).
Daarna pas iets brok of fruit/groente.
mijn beesten zijn niet op dieet![]()