Jong vogeltje,wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Jong vogeltje,wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:09

Er zat net een jong vogeltje bij ons in de keuken, pap heeft het voorzichtig opgepakt en weer buiten neergezet. Het kan nog niet vliegen maar het hupst rond als de beste. Ik zie hier in de buurt een grotere vogel, mogelijk een van de ouders. Het vogeltje kwam net naar me toe gelopen en ik heb geprobeert een stukje brood te voeren en heb een schoteltje water neergezet, maar hij wil/kan dit nog niet opeten. Ik wil het nog even aankijken, mss dat een van de ouders nog komt, maar zo niet dan wil ik hem verzorgen tot hij kan vliegen. Maar hoe pak ik dit het beste aan? Of is het helemaal niet verstandig en moet ik hem laten zitten? Dit doe ik liever niet want hij zit er nu echt zielig bij.

JML

Re: Jong vogeltje,wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:17

Jonge beesten het liefste laten zitten.
De ouders pikken hem wel weer op en bij deze denk je dat de ouder nog in de buurt is. Misschien is zijn eerste vliegles geeindigd in een crash landing, daar is ie dan best even van onder de indruk, maar waarschijnlijk probeert ie het dan dadelijk weer. Hou het gewoon even in de gaten. Als ie echt verloren is over een paar uur en de ouders zijn ook niet meer in de buurt en je wil voor hem zorgen, haal dan wat vogelvoer, of ei-voer beetje natmaken. Waarschijnlijk is hij nog afhankelijk van de ouders. Hoop dat ie vliegles deel 2 gaat volgen! succes!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:25

Oke bedankt! Ik zag zijn moeder net weer maar ze schrok ergens van. Ik laat hem mooi zitten en houd even in de gaten of de katten van de buren hem niet zien en dan wacht ik maar op zijn ouders.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:26

ik zet ze altijd in een boom of struik neer, ma of pa zijn vast wel in de buurt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:30

Zolang je de ouders ziet vliegen lekker laten zitten.
Scoteltje water is heel lief van je maar jonge vogels die nog door de ouders gevoerd worden, zullen er eigenlijk nooit uit gaan drinken omdat ze met de voeding genoeg vocht binnen krijgen.

En als je denkt dat de ouders het opgeven, of katten zijn een serieus risico, bel dan even een dierenambulance, of nog beter een vogelopvang over wat je het beste kan doen.
Je mag mij ook een om sturen, dan krijg je het nummer van het vogelasiel van mijn moeder.
Succes!