Konijn plast veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stanleytje

Konijn plast veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:33

Ik heb een konijn van nu ongeveer 2 1/2 jaar. Hij heeft altijd veel geplast maar nu is het echt extreem. Elke dag is zijn hokje erg nat. En hij drinkt ook erg veel. Hij heeft ook een kaal buikje en een beetje kale pootjes. Ik denk dat dit door de rui is gekomen, omdat hij er niet helemaal goed doorkwam. Hij krijgt nu elke dag vitamine druppels door zijn voer, en zijn hokje wordt elke dag schoon gemaakt. Hij heeft alleen zaagsel in zijn hokje. Hij is elke daag een uurtje buiten op het graas en krijgt genoeg aandacht. Heeft er iemand nog tips, of weet iemand waarom hij zoveel drinkt?

Dhani

Re: Konijn plast veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:46

denk is aan suikerziekte! daar hebben veel konijnen last van en drinken dan ook erg veel.
ik zou even kijken op internet hierover, en zou het dan even posten.

Groetjes Bernadet!

Edit: ik kan er nix over vinden helaas. Verdrietig

net wat foetsie al zegt, nierziekte kan ook nog ja!
Laatst bijgewerkt door Dhani op 31-07-07 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:55

Je zou zo inderdaad zeggen suikerziekte of aan de nieren.
Bij mijn konijn is er ws ook pas ( bijna 2 weken geleden) suikerziekte geconstateerd.
Er is geen of nauwelijks info hierover te vinden en de meesten Da hebben er niet of nauwelijks ervaring mee.
Ook is er geen speciaal voer voor suikerpatienten in de handel.
Morgen moet ik weer op controle komen.
Om echt te bekijken of mijn konijn suikerziekte of iets anders onder de leden heeft, is er een bloedonderzoek nodig. Kosten ......schrik niet hier in Zwolle tussen de 100 - 150 euro!
Dan heb je alleen dit bloedonderzoek, dan komen nog je consult, medicijnen en behandelingen ed er nog bij!
Heb blijkbaar voor het verkeerde beroep gekozen. Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik zou je konijn niet alleen op zaagsel zetten, maar ook wat sto in het hok doen.
Vooral hooi erbij is zeer belangrijk .
Sterkte met je konijn.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:03

Het kan ook blaasonsteking zijn en door urinebrand kaal worden, laat je konijntje een nakijken door een goeie DA

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:33

Bedankt allemaal, hij heeft altijd al veel geplast, maar nu is het extreem. Dus zelf denk ik niet aan een blaasontsteking. Ik wacht nog even af hoe hij gaat reageren op de vitamine druppels.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:21

hoe is het nu met hem/haar? reageerd hij op de vatamine druppels??
Groetjes Bernadet

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:52

is je konijn een rammetje? oudere rammetjes kunnen hun geslachtsdeel tijdens het plassen niet onder controle houden dit probleem heb ik ook met mijn konijn. hij plast zijn eigen helemaal onder en daardoor gaan zijn haren helemaal aan elkaar kleven en gaan uiteindelijk zijn vacht uit dus word hij uiteindelijk ook op veel plekken kaal. dit kan de oorzaak zijn als je een rammetje heb!

en de meeste rammetjes konijnen plassen veel dat is normaal.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:19

Mijn konijn is indd een rammetje, maar hij is nog vrij jong. Ik denk 2/3 jaar. Hij was ook vrij mager, door de vitamine druppels is hij ook wat aangekomen, en het lijkt alsof het een beetje de betere kant op gaat.

@assy Wat doe je eraan dat jouw rammetje dit doet? heb je medicijnene, of was je hem regelmatig schoon?

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:15

ik ben ermee naar de DA geweest die heeft hem een spuitje gegeven maar dat hielp niet. toen heb ik ze nog een keer gebeld en toen zeiden ze de enige optie is castreren en aangezien ik hem voor de fok gebruikt heb ik dit niet laten doen ik was hem wekelijks en borstel hem veel. mijn rammetje is 2,5 jaar en heeft het al een tijd dat sproeien dus het kan best zijn dat je het zelfde met je rammetje hebt.

voor meer info kan je pmen ik help je graag! Knipoog