Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
foetsie schreef:Nee, sorry vind uilen persoonlijk niet geschikt als huisdier. Laat ze gewoon lekker in de natuur en fok er niet mee.
![]()
Leuk varken heb je trouwens.
Roane schreef:Anna-jelly: jullie 'hebben' helemaal geen uilen, die uilen wonen daar toevallg. Als jullie verhuizen hebben jullie geen recht op ze nog zullen ze vrijwillig meegaan, dus ik vind niet echt dat je kan zeggen dat het 'jullie' uilen zijn.
luuntje schreef:Uilen horen lekker te kunnen vliegen in de vrije natuur.
Een hok van 12 m2 vind ik te klein.
Ik snap dat jullie haar gered hebben.
Maar soms moet je de natuur zijn gang laten gaan.
Anna-Jelly schreef:Roane schreef:Anna-jelly: jullie 'hebben' helemaal geen uilen, die uilen wonen daar toevallg. Als jullie verhuizen hebben jullie geen recht op ze nog zullen ze vrijwillig meegaan, dus ik vind niet echt dat je kan zeggen dat het 'jullie' uilen zijn.
De eerste zin was meer sarcastisch dan serieusAls ik het serieus had bedoelt dan hebben we ook een 20tal zwaluwen, duizenden mieren, mollen, muizen, ratten e.d. hahaha. Zelfs de hond van de buren zou dan van ons zijn aangezien die hier meer is dan bij zijn eigenaar...
Ze waren hier al toen mijn ouders hier kwamen en leven toevallig in deze buurt (op de boerderij verderop zitten ze ook) en zullen hier dus inderdaad ook blijven. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze mee te nemen als we verhuizen
ziggy_janet schreef:"werken" jullie ook met de uilen. Zoals een valkenier bijvoorbeeld doet?
stef schreef:maar sony, op vogelshows zijn uilen er wel altijd bij, vliegen van de ene valkenier naar de ander, waar ze dan wat lekkers krijgen. Ze zijn dus (zal jij zeker weten) wel te trainen lijkt me?
SONY schreef:ziggy_janet schreef:"werken" jullie ook met de uilen. Zoals een valkenier bijvoorbeeld doet?
Je kunt niet met uilen werken zoals een valkenier doet, uilen hebben niks met valkerij te maken en iemand met een uil is geen valkenier. Valkerij is eeuwenoud en de valkenier jaagt dan met een afgerichte roofvogel op natuurlijk prooi. Dat is valkerij!
Valkeniers werken in overlastbestrijding in stand houden van wild door bijvoorbeeld zieke dieren weg te vangen e.d. maar het heeft niks met uilen te maken.
Het enige wat dr bekend is, is een EU. Oehoe die werd dan op een paal neergezet op een open plek bij bijvoorbeeld een bos en daar kwamen kraaien op af om de oehoe weg te jagen en die kraaien werden dan weer gevangen.
Mensen die demonstratie's geven met uilen, ringen aanvliegen e.d. noemen zichzelf valkenier of worden zo genoemd maar dat heeft dus niks met valkerij te maken
Haha maar ik schrijf weer teveel denk ikwaar het hart van vol is stroomt de mond van over he
zal het even wat rustiger aan doen haha!