Eerst even in het kort hoe het gegaan is.
Afgelopen week was ik met 2 vriendinnen op fietsvakantie. Heerlijk van camping naar camping alle spullen mee in tassen.
Woensdag waren we ook op weg naar de volgende camping toen ik in het gras langs een boerenlandweggetje ineens een konijntje zag zitten. Gestopt en bijna een kettingbotsing veroorzaakt omdat de vriendin achter me de tour de france aan het luisteren was.
Ik ging ervan uit dat het een verwilderd konijntje was en liep er wat dichter naar toe, maar het bleef gewoon zitten. Hij hupste wat weg (wat wil je als er ineens een groot mens naast je staat) maar kwam toen weer in mijn richting. Geen hol of mamakonijn te bekennen dus hem maar opgepakt.
Nou ja, het bleek dus een tam konijntje te zijn wat gelijk dicht tegen me aankroop. Het was wat aan de magere kant en ik wilde hem perse meenemen. Stuurtas leeggemaakt en met konijn in de tas verder gefietst. Nog even aangebeld bij een boerderij om wat konijnenvoer te vragen en later op de camping en in het restaurant een doos gevraagd waar hij in kon overnachten.
Gelukkig kwam er een vriendin met de auto op bezoek dus zij heeft hem meegenomen naar huis en zolang verzorgd.
Gisteravond heb ik een hok bij mijn zusje opgehaald en het konijntje (wat nu nog lief klein konijntje heet) bij mijn vriendin.
Het is echt een onwijs lief ding, een week of 5/6 oud, gek op knuffelen en heel nieuwsgierig.
Nu heb ik maar even 2 kooien op elkaar staan, onder de cavia's en daarboven lief klein konijntje maar ideaal is het niet.
Zeker op de lange termijn wordt het op deze manier wel erg vol in m'n huisje +dat ik vind dat een konijntje ook niet alleen moet zitten.
Iemand nog slimme ideeën, konijntje bij de cavia's of toch op termijn een ander konijn erbij? Maar dan is het wel weer handig om te weten of dit een mannetje of vrouwtje is dus dan toch maar tijdelijk bij de cavia's tot ik dat zeker weet?
Of een hok met verdiepingen bouwen en 2 konijnen + 2 cavia's samen in het hok?
Moet ik hem trouwens nog tegen iets behandelen, parasieten ofzo?
Oh en als laatste, donderdag ochtend dacht ik dat hij ziek was (bloed/rood in de urine) dus zijn we nog even met vriendin met de auto naar de dierenarts gecrost. Hij dacht niet dat het iets was maar voor de zekerheid een antibiotica kuurtje meegekregen. Nu zei mijn zusje dat een bepaalde ab niet voor jongen konijntjes gebruikt mag worden maar ik weet niet meer welke dat was.
Zo een mega verhaal geworden, zal binnenkort wel een fotootje van het konijntje erbij plaatsen.