Hoe leer je je hond niet op de bank te liggen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Hoe leer je je hond niet op de bank te liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:10

hoi hoi,

wij hebben een labrador van bijna 6 jaar oud en sinds kort slaapt ie stiekum op onze bank Haha! hij heeft dit daarvoor dus nooit gedaan, maar hoe leer je het em nu weer af?
hij doet het dus echt stiekum... overdag als wij weg zijn en snachts als wij op bed liggen! en als wij dan binnenkomen staat ie bij de deur of als je thuiskomt zie je em wel eens van een afstand door het raam nog wel eens net van de bank af stappen Vork
dus ja straffen kan je em niet doen maar hij weet heel goed dat ie het eigenlijk niet mag Sigaar
we hebben al aluminium folie geprobeert maar dat maakt em niks uit want hij gaat er gewoon bovenop liggen, spullen op de bank leggen zoals boeken enzo hebben we ook geprobeert maar die gooit ie er zo van af zodat ie nog goed kan liggen...

hebben jullie toevallig nog tips want al die haren op de bank is echt niks en aangezien onze hond ook wel eens mindere geurtjes bij heeft (van het rollen in de paardenpoep Vork ) is het gewoon de bedoeling dat ie lekker op zijn geweldig mooie hondenkussen gaat liggen (met wasbare hoes Knipoog ) en niet op onze bank...

nou ik ben benieuwd!

kelliiee1993

Re: Hoe leer je je hond niet op de bank te liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:13

Tjah wij hadden een kleed voor op de bank die eigenlijk in de auto hoort. Maar dat kraakt een beetje en no way dat onze hond nog p de bank gaat. dus dat leggen wij er nuj elke avond op.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:17

Onze honden doen het ook stiekem. wij hebben nu 2 grote hoeslakens gekocht voor als we weggaan en leggen die erop.
Als we het zien sturen we ze eraf en verder denk ik dat er meer niet in zit.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:17

Onze hond mag ook niet op de bank, behalve als die op schoot ligt, als we gingen slapen gingen we de kussentjes van de bank op de bank leggen, dan bleef die er wel af, maarja nu hoeft dat niet meer, hij slaapt elke avond in zijn mand op mijn kamerq

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:24

alvast bedankt voor jullie reacties! gelukkig ben ik niet de enige met zo'n probleem Haha!

kelliiee1993 schreef:
Tjah wij hadden een kleed voor op de bank die eigenlijk in de auto hoort. Maar dat kraakt een beetje en no way dat onze hond nog p de bank gaat. dus dat leggen wij er nuj elke avond op.

aluminium folie kraakt ook maar dat maakt onze hond blijkbaar niks uit Clown hij vind het gewoon erg lekker op onze bank Haha!

hebben honden trouwens niet iets wat ze vies vinden ruiken ofzo?
bij katten heb je namelijk citroenschillen of sinaasappelschillen die ze weghoud bij die plek om het zo amar te zeggen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:28

Citroen werkt volgens mij ook voor honden.
Maar zeker weten doe ik het niet.

En verder is het geen optie om een hoes om de bank te doen als jullie weggaan? Is natuurlijk wel wat meer werk, maar dan wordt de bank iig niet vies.

Ik weet verder ook geen oplossing. Mijn hond mag ook niet op de bank bij mijn ouders thuis, daar wordt hij dus altijd 'opgesloten' in dat deel van het huis waar geen banken of bedden staan waar hij niet op mag (=keuken, hal, trap, boven, de logeerkamer, mijn oude kamer en de badkamer) Tong uitsteken

Het afleren om op de bank te liggen als wij er NIET zijn, heb ik opgegeven.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:31

onze hond gaat ook altijd op de bank liggen. Eerst stiekum, maar nu probeert hij er ook op te komen als we er gewoon zijn.
Maar 's nachts zit hij gewoon lekker op de deel (voordeel van een boerderij), dus kan hij daar lekker liggen op z'n oude slaapzak.
En overdag ook zo veel mogelijk op de deel als we weg gaan enzo.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:32

onze hond doet het ook Tong uitsteken 's nachts zit hij altijd in de bijkeuken :p dus dan niet, maar als we even weg zijn ligt hij er zo. Laatst lag die ook op de bank terwijl mn vader buiten aan het grasmaaien was, en dan ook brutaal blijven liggen :p
ik weet dus niet wat je eraan kan doen, behalve je hond verbannen naar een andere kamer Knipoog dus ik volg even Lachen

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:40

Je hond niet in de kamer laten als je weg bent.
Doen wij ook altijd, wij hebben de hond altijd op de gang.
Dan heb je ook niet al die haren in de kamer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:44

assie schreef:
Citroen werkt volgens mij ook voor honden.
Maar zeker weten doe ik het niet.

En verder is het geen optie om een hoes om de bank te doen als jullie weggaan? Is natuurlijk wel wat meer werk, maar dan wordt de bank iig niet vies.

dat is op zich wel zo, maar de geur hou je met een hoesje niet tegen... en ik wil gewoon erg graag het probleem oplossen en niet iets bedenken waardoor we er minder last van hebben Ach gut

en onze hond ergens anders doen is geen optie snachts...onze hond wil snachts binnen zitten en niet in de bijkeuken Haha! want dan begint meneer al om 6 uur ofzo te piepen en te blaffen Clown
overdag zit ie al wel vaak in de bijkeuken nu...

pfff als je er zo over nadenkt is het best wel erg hoe onze hond ons bewerkt heeft... eerst zat ie bijna altijd in de bijkeuken en is toen verhuisd naar binnen op zijn kussen en nu ligt meneer al op de bank Vork

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:47

onze vorige collie deed dat ook. nadat ze in de herfst gesteriliseerd was, viel een groot deel van haar vacht uit en toen had ze het koud 's nachts en dan ging ze op de bank liggen. op de ene bank legde we een keukenstoel en op de andere bank een hoeslaken. Zodat ze op 1 bank mocht liggen. ze was toen al redelijk oud ( 9 jaar) en herstellende, dus lieten we het toe. Ze was er altijd wel af als we de kamer in kwamen. Later ook niet meer, dan hoorde ze ons niet meer en keek heel betrapt als we de kamer in kwamen. Later deed ze het ook wel eens overdag, mocht ook niet, maar ja, als je er niet bent, kun je er weinig van zeggen.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 00:40

Onze honden mogen zowiezo al niet in de woonkamer als wij geen toestemming geven , maar je kent honden hé ...de baas is weg en dan is het feest :p
Nee wij doen altijd de deur naar de woonkamer toe waar de bank staat (wel nog een stoel voor de deur , want anders schuiven ze de deur gewoon open!) en de bank in de keuken , daar gaan ze niet op . Die zal niet zo comfortabel zijn zeker ? :d

Strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 02:43

Ik dnek niet dat je dat nog kan aan leren bij een hind van 6. Wij leggen altijd doeken op onze bank want onze hond kennen wij toch niet meer leren dat ie niet meer op de bank kan liggen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 04:22

Stoelen of barkrukken op de bak leggen!
Die zijn zwaar dus je hond krijgt ze er niet zomaar vanaf en er is geen plek tussen de stoelpoten of barkrukpoten voor de hond!

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 07:01

Ik heb een goooote wite herder met veel haar, en langharige katten en een rode bank van stof....zucht...blijft een eindeloo stofzuiverhaal...Ik ga er maar een slaapzak op leggen. Daar blijven die haren ook niet zo aan plakken. Teminste aan de gladde kant van de slaapzak niet volgens mij...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:30

idd, de bank gaan baricaderen met krukken, stoelen, ... zodat d hond er echt niet meer opkan. Verder ken ik ook mensen die voor hun hond een eigen 'afgedankte' zetle bij de kringloop zijn gaan halen, dus belonen als de hond daarin ging liggen en baricaderen van de 'mensenzetel'.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:05

Strijkijzer schreef:
Ik dnek niet dat je dat nog kan aan leren bij een hind van 6

waarom zou dat niet kunnen? hij kwam ook opeens op het idee om op de bank te gaan liggen... heeft ie voorheen ook nooit gedaan Haha! misschien voelt ie zijn eigen te oud om op de grond op zijn kussen te liggen Ach gut

daantjuhhh schreef:
Stoelen of barkrukken op de bak leggen!
Die zijn zwaar dus je hond krijgt ze er niet zomaar vanaf en er is geen plek tussen de stoelpoten of barkrukpoten voor de hond!

vind dat wel een goeie! want we heben het ook wel eens met boeken geprobeert maar die schuift ie gewoon aan de kant Clown

ga vanavond eens even proberen om stoelen op de bank te leggen! kijken wat ie dan doet...

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:14

Ik heb er zelf geen last van maar bij ons op de hondenschool gaven ze naast de aluminium folie de volgende tip.
Neem een dunne lap stof die de volledge zitting bedekt en druk hier punaises is, met de puntjes omhoog leggen en daarover heen een dun laken (kleed).
Als de hond daarna het af heeft geleerd kun je het punaise kleed weg laten en het gewone kleed laten liggen.
(eventueel aan de rugleuningkant een instopstrook aan de stof laten zitten zodat de hond de lap met punaises niet kan verplaatsen
Misschien niet vriendelijk maar als hij niet op de bank kruipt heeft hij er geen last van.

Ik heb het niet hoeven gebruiken want ik heb er geen last van .)
Succes

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:34

WilmaW schreef:
Ik heb er zelf geen last van maar bij ons op de hondenschool gaven ze naast de aluminium folie de volgende tip.
Neem een dunne lap stof die de volledge zitting bedekt en druk hier punaises is, met de puntjes omhoog leggen en daarover heen een dun laken (kleed).
Als de hond daarna het af heeft geleerd kun je het punaise kleed weg laten en het gewone kleed laten liggen.
(eventueel aan de rugleuningkant een instopstrook aan de stof laten zitten zodat de hond de lap met punaises niet kan verplaatsen
Misschien niet vriendelijk maar als hij niet op de bank kruipt heeft hij er geen last van.

Ik heb het niet hoeven gebruiken want ik heb er geen last van .)
Succes

zoiets is wel ter sprake geweest Clown
maar vind het echt te ver gaan om zoiets te doen... Ach gut
we vinden het niet leuk dat ie op de bank slaapt, maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat ie straks mank loopt omdat er een punaise in zen voetkussen heeft geprikt...

bedankt voor alle reacties tot nu toe Haha!
het word nog een hele opgave om dat beest weer gewoon op zijn kussen te laten slapen Clown

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:39

wij hebben een "mat" in de bank liggen en als de hond erin wil dan gaat ie heel hard piepen...
Ideaal ding, we hebben het al zo'n 3 jaar, batterijen zijn al meer als een jaar leeg maar de hond denk er nog niet aan om in de bank te kruipen.
Die mat hebben wij toendertijd bij de (geloof ik) kijkshop gekocht.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:48

deschels schreef:
wij hebben een "mat" in de bank liggen en als de hond erin wil dan gaat ie heel hard piepen...
Ideaal ding, we hebben het al zo'n 3 jaar, batterijen zijn al meer als een jaar leeg maar de hond denk er nog niet aan om in de bank te kruipen.
Die mat hebben wij toendertijd bij de (geloof ik) kijkshop gekocht.

ik wil ook zo'n mat Haha! denk dat onze hond der dan ook wel vanaf blijft...
en nu nog zoeken waar ze em verkopen Haha!
heb je er iets meer info over? grootte kleur enz enz?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:08

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:33

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:36

ik lees even mee....
ik heb hier goede tips voorbij zien komen, helaas is het bij ons niet de hond maar de kat...
veel tips zijn daarom voor ons niet uit te voeren...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:56

Hier nog een hond die stiekum op de bank kruipt als iedereen naar bed is.

Hij doet het niet als wij er niet zijn omdat hij dan niet in de woonkamer zit maar ja als iedereen naar bed gaat en ik zit op de computer soms dan kijk ik en ja hoor, ligt ie weer lekker relaxed, haha.

Ach ik word er niet echt boos op, hij gaat er wel af als ik het zeg en verder als wij er zijn probeert hij het niet. Hij heeft het meoten leren want in onze oude huis mocht het wel dus ja, dit zie ik wel door de vingers.

Dus helaas geen tips voor je Haha!