Wees kitten aan antibiotica , nu meer honger ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Wees kitten aan antibiotica , nu meer honger ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 14:39

Hallo allemaal ,

Ik heb hier thuis een kitten zitten uit een nestje van 3 , 2 hebben het helaas niet gehaald dus ze is nog als enigste over.
Omdat ze van die vieze oogjes had ben ik met haar naar de DA geweest , ze heeft dus niesziekte en heeft nu een antibiotica kuur voor minimaal 10 dagen.

Normaal word ze om de 2 en een half a 3 uur gevoerd en voor die tijd hoorde je haar ook niet.
Maar sinds ze aan de antibiotica zit roept ze bijna om het uur om eten.
Kan het zo zijn dat ze door de kuur meer honger krijgt ?
Ze krijgt dan van mij wel een beetje eten maar niet de normale hoeveelheid omdat ik bang ben dat ik haar anders over voer.

Ze knapt wel ontzettend op nu ze de AB kuur krijgt Haha! Oogjes zijn al niet meer heel erg snotterig , ze word lekker actief en begint zelfs te spelen. Ze is nu 3 a 3 en een halve week oud Lovers

Mocht er iemand nog andere tips hebben hoor ik het ook graag Ja

D'r oogjes (en wat er nog meer schoon moet) maak ik schoon met gekookt water , na elke voeding masseer ik lekker haar buikje , ze heeft een electrisch warmte kussen onder haar mandje liggen zodat ze het niet koud krijgt.
Ze heeft een 2de mandje waar ze in kan gaan als ze het te warm heeft en ze heeft een knuffel bij d'r liggen waar ze lekker tegen aan kan kruipen. Ze gaat elke dag even op de weegschaal Ja
D'r liggen speeltjes in het hok en een klein kattenbakje. Dus volgens mij ben ik niets vergeten Knipoog

M'n vriend begint nu wel te klagen dat ik beter voor het katje zorgt dan voor hem Tong uitsteken

Dit is ze 2 dagen geleden met m'n nichtje :

Afbeelding

KootMiraDrum

Re: Wees kitten aan antibiotica , nu meer honger ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:29

Welk antibioticum krijgt het kitten? Vibravet? Dat werkt namelijk ook eetlustopwekkend.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 17:36

Ze krijgt 0,25 cc "doxoral aqua drops" per dag.

In de bijsluiter staat er niets over in ....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:41

geen idee sandra maar dat katje heeft wel een onwijs lief dik kopje... komt ie van een boerderij?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:03

misschien voelt hij zich gewoon lekkerder en wil hij daarom meer eten. en hij speelt ook meer zeg je, dus misschien heeft hij meer voer nodig om die energie aan te vullen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:14

Shayla schreef:

Doxycycline dus, zit ook in Vibravet Lachen en als 't kitten goed reageert op de antibiotica en zich dus lekkerder voelt dan gaat hij ook meer eten.
Hoeveel en wat geef je aan voeding? Je masseert de urine en de ontlasting er ook uit?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:07

Pellie schreef:
geen idee sandra maar dat katje heeft wel een onwijs lief dik kopje... komt ie van een boerderij?

Hij komt bij een vriendin van me vandaan , woont op een verbouwde boerderij Knipoog

KootMiraDrum schreef:
Shayla schreef:

Doxycycline dus, zit ook in Vibravet Lachen en als 't kitten goed reageert op de antibiotica en zich dus lekkerder voelt dan gaat hij ook meer eten.
Hoeveel en wat geef je aan voeding? Je masseert de urine en de ontlasting er ook uit?

Ze krijgt melk(poeder) van Sherley's Lactol (staat op het blik Tong uitsteken )
Ze drinkt gemiddeld zo'n 60 tot 90 ml op een dag. Ze drinkt dan ong. 15 a 20 ml per keer , gisteren avond had ze even erg veel trek en toen ging er 30 ml in.
Ook krijgt ze , om te laten wennen aan vast voedsel , blikvoer van Hill's gemengd met melk , dit voer ik haar gewoon op m'n vinger (soort papje) , maar dan houd ze vaak met een hapje of 3 a 4 weer op.

Ontlasting en urine masseer ik er inderdaad uit. Er liggen al wel steeds vaker hoopjes waarbij ik niet geholpen heb Tong uitsteken