Is dit normaal? (konijn)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laure

Is dit normaal? (konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 23:13

hey iedereen.

Wij hebben sinds zondag hier een konijntje thuis. We weten niet hoe oud het is en welk ras het is. We hebben al veel opgezocht over konijnen en dus weten we dat ze op hun zij gaan liggen als ze zich goed voelen.

Maar ons konijntje gaat al een paar dagen op zijn rug in de sofa liggen. Eerst dachten we dat hij dood was, maar dat was dus niet. Hij huppelt gewoon rond in de sofa, wast zijn gezicht even en plots valt hij omver en blijft hij liggen.

Zo lag hij tien minuten geleden. Nu ligt hij op zijn zij, maar anders meer op zijn rug.
Afbeelding
Afbeelding

Is dit omdat hij zich gerust voelt, of is dit anders? Wie kan ons helpen?

Laure

Jellie

Re: Is dit normaal? (konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:16

Ik kan je er niet mee helpen maar zag op google een goede site voor je http://www.konijnen.nl/indextot2.htm
Ik hoop dat je daar wat meer kunt vinden en dat t allemaal niet zo bijzonder is. Succes!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:18

ons konijn ligt ook regelmatig te slapen op zn zij hoor, maar als je het niet vertrouwd bel je de da toch even ?

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:24

Die van mij deed dat ook altijd. Was ie altijd eerst een goed plekje aan het zoeken en dan liet hij zich zo ineens vallen. Dan voelde hij zich gewoon relaxed. Ook vaak op zn rug hoor. Hoevaak ik wel niet dacht dat hij dood was..... Hij lag zo gewoon altijd lekker te slapen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:27

De jongste hier heeft het ook een klein weekje gedaan. En dan krijg je een moeder die in paniek is, omdat ze dacht dat het levendig beestje een 'dood konijn' was geworden. Daarna deed hij het niet meer.

Maar zoveel kan het niet kwaad. Bellen naar de DA kan je altijd wel eens doen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 01:01

Mijn konijn ligt regelmatig zo Ja

Dan ligt helemaal languit gestrekt in z'n hok , lekker uit te rusten Dromen

De mijne doet het ook op dezelfde manier (is ook nog niet zo oud , net een maand of 3 a 4)
Zo loopt ie rond te huppelen en het volgende moment hoor je *plof* en dan ligt ie op z'n zij Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:49

ja, bij ons rennen ze het ene moment rond, dan meestel graven ze wat en ploffen ze zich neer. Kan ook half op hun rug zijn zoals jij beschrijft. Ze blijven dan een paar seconden zol liggen tot ze iets horen dat de aandacht vraagt of zo. Vooral als het warm is kan dat gebeuren ... Als het konijn voor de rest normaal reageert, zou ik me er geen zorgen in maken.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 10:26

oke, bedankt iedereen voor de snelle reacties!
Nu zijn we gerust Lachen.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:08

Als een konijn zo ligt dan is het een teken dat hij/zij zich fijn voelt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:10

Dit konijn is uitermate gelukkig bij jullie.
Als een konijn ergens op zijn zij gaat liggen zonder iets boven zijn hoofd (een stoel bijv.) dan is hij volledig op zijn gemak en verwacht hij geen gevaar.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:12

Het beestje voelt zich erg op haar gemak. Jonge konijnen doen dat wel vaker. Maar mijn mannetje van 4 jaar doet het ook nog steeds. Het jongere vrouwtje laat zich met grote regelmaat ploffen op d'r zij of ook bijna ondersteboven als ze tussen de wand en het mannetje springt om een lekker plekkie te zoeken.

Je hebt wel een heel schattig nijntje hoor!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:16

Dat doen konijnen ook als ze op hun gemak zijn hoor, mijn konijnen doen dat ook als ze lekker in het zonnetje liggen bijv. Knipoog