Tepelkanker bij Duitse herder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oliviaatje

Tepelkanker bij Duitse herder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 18:47

Hoi!

Wij denken dat onze Duitse herder tepelkanker heeft. Een van haar tepels is veel groter en boller dan de rest, een beetje bobbelig. Dierenarts is gelijk gebeld, van de week gaan we erheen.
Hebben enkele bokkers hier ervaring mee?

Groetjes Loes

dolor

Re: Tepelkanker bij Duitse herder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:01

nee, ik iig niet. maar ik wil jullie wel even erg veel sterkte wensen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:25

mijn hond heeft het vroeger ook gehad.
die is er aan geopereerd omdat het 1 kleine bobbel was.en duys vrij makkelijk weg te halen
helaas kwam het later wel weer terug...
dierenarts kan het beste bekijken of het goed te opereren is Knipoog

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:47

okee, bedankt Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:25

Ja, mijn duitse herder heeft het ook. Zij is helaas te oud om te opereren. Wij spuiten haar nu met homeopatische middelen om de groei van de tumor te verminderen. Snel groeiende zijn vaak kwaadaardig en moeten worden verwijderd.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 23:21

Mira heeft ook al een aardige leeftijd, ze is tien jaar. Ze wordt al echt een oude hond.
Van de week naar de DA, hopen op een onschuldige ontsteking.. Nagelbijten / Gniffelen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:25

Melkkliertumoren komen erg vaak voor bij teefjes welke te laat of niet gesteriliseerd zijn. Dit omdat melkkliertumoren ontstaan onder invloed van hormonen. Vaak ontstaat het inderdaad op oudere leeftijd. 10 jaar is voor een DH natuurlijk al heel respectabel, het is de vraag of de dierenarts het risicio van narcose nog wil nemen. Het kan net zo goed een ontsteking zijn, dus het oordeel van de dierenarts nog maar even afwachten.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 23:31

Daarom moeten we gewoon even de DA bezoeken. Als blijkt dat het kanker is laten we er ivm haar leeftijd denk ik niets meer aan doen, of het moet een simpele operatie of behandeling zijn. Ik ben bang dat het kanker is, ze heeft vorig jaar al eerder kanker gehad in de vorm van een tumor aan de zijkant van haar poot, het leek net een extra zooltje, vandaar dat het niet opviel. Dit is behandeld en godzijdank goed genezen, eventjes leek het dat het steeds los zou scheuren omdat het op een lastige plek zat, maar alles is goedgekomen. Hopen dat dit ook te verhelpen is, ik wil haar nog niet kwijt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:40

als ze verder goed gezond is dan is een operatie geen probleem. Onze hond (beter gezegt die van mijn ouders) is 8 jaar oud. heeft overgewicht, gewrichtsprobleem, bijna blind, chronische baarmoederontsteking, chronische huidproblemen en 6 melkkliertumoren. We hebben haar laten röntgen en een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Waardoor we zeker weten dat haar organen enz. in orde zijn en een O.P.goed kan doorstaan. Ze heeft 3 maanden geleden de eerste O.P. gehad daar ze ook nog eens 7 goedaardige huidtumoren hadt. Deze heeft ze super doorstaan. Maar doordat ze toch wel heel veel mankementen heeft en op het moment goed fit is hebben we besloten haar niet nog een O.P. te laten doorstaan. Ze krijgt homeopatische spuiten en druppels die de groei van de tumoren remmen en er voor zorgen dat de baarmoederontsteking rustig blijft en dat blijkt goed te werken.

( Even als extra: de hond is nog geen jaar in ons bezit dus dat jullie niet denken dat we de boel hebben laten verslateren, we wilden deze hond die een hoop heeft meeggemaakt een mooie oude dag geven.)

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:50

Misschien iets anders maar wij hebben het met onze kat gehad.
We hadden in april een nestje jonge katjes gekregen en toen ging 1 kitten bij een andere poes aanliggen en die vond dat prima. Toen ze 12 wkn waren en naar hun nieuwe baasjes mochten, bleek dat de kat een gat naast de tepel had gebeten!! Toen zijn we naar de dierenarts gegaan omdat het open was en er zat ee harde schijf. Het bleek een tumor te zijn die nu was komen opspelen. Hij was kwaadaardig en hebben hem operatief laten weg halen. Nu moet ik a.s maandag met de kat terug naar de dierenarts om de hechtingen eruit te laten halen.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:44

Wij hebben zo'n 3 maanden geleden één van onze DH's van bijna 12 jaar laten opereren. Het komt helaas vaak voor.
Zij had ook melkkliertumoren en ééntje groeide zo hard dat het niet anders kon. Ze is er heel goed doorheen gekomen en heeft totaal geen last gehad van de narcose. Het is natuurlijk ook maar net hoe fit de hond nog is en dat is altijd verschillend.

Succes in ieder geval Knipoog