Sinds een jaar of 8 hebben wij een 'aparte'poes. Maydy is geboren bij mij op stal, door moeder verstoten toen ze zo'n 5 dagen was.
Wij hebben haar met de fles grootgebracht, uiteraard mocht ze toen niet meer weg.
Al jaren leeft ze nu samen met mijn 2 andere katten, die 2 jaar ouder zijn.
Doordat zij nooit heeft geleerd hoe een kat zich gedraagt, is het een vreemd dier. Ze wast zich bijvoorbeeld bijna niet, samen met andere spelen snapt ze niet, evenals vreemde dingen (met een verjaardag is ze altijd op zolder)
De kat is wel zindelijk (geweest) Vroeger kwam het wel voor dat ze, als bijvoorbeeld een gezinslid op vakantie was ze een keer naast de bak pieste.
Echter de laatste maanden, is het met grote regelmaat mis.
Wij hebben de kattenbak op zolder, en daar gaat ze vaak gewoon op. Soms doet ze dit echter niet en plast ze beneden gewoon op de mat bij de voordeur. Na tal van matten weggegooid te hebben, ligt er nu geen mat meer en staat er een (nieuwe, dus wel vreemde) kattenbak op het betonnen luik.
En vanavond was het dus weer mis. EEn grote plas op het luik (dus gewoon naast de bak)
Mijn moeder is het spuugzat en dreigt met uitzetting

WAt kunnen we aan dit gedrag doen? Welke middelen werken? We hebben al een soort gel gehad, maar dat hielp ook niet....
algemeen informatie:
- verhoudingen bij katten onderling zijn niet super. (andere kat is bang van haar)
- Bij mij op mijn kamer is ze meer op haar gemak. Het lijkt beter te gaan met haar als ze rust heeft
- poes is gesteriliseerd, 9 jaar oud.
- Verder gezondheid (zo op het oog) prima.
Uiteraard wil ik nog wel met haar naar een dierenarts, maar doordat ze het niet met grote regelmaat doet, verwacht ik geen medische reden (dan 2 weken niet, dan 2 dagen wel etc)
Wie heeft de gouden tip? Anders vrees ik dat dit niet lang meer door mag gaan want dan is ze echt de pineut (de gang meurt gewoon zo als ze geplast heeft, die lucht krijg je niet meer weg)
Alvast bedankt, ik weet het echt niet meer.... Misshcien moet ik haar maar apart op mijn kamer gaan houden, maar dan zit ik met een kattenbak en dan kan ze niet meer naar buiten