Het kan zoals Assie al zegt door verschillende dingen komen.
Om het een en ander uit te sluiten zou ik bloed laten trekken door de DA en de ontlasting laten onderzoeken.
Daarnaast zou ik vers voer uit gaan proberen.
In Frankrijk zijn sowieso 2 soorten KVV te krijgen, de namen weet ik zo niet.
Ook zou je zelf kunnen gaan samen stellen, helemaal niet moeilijk, echt niet, als je je van te voren maar even inleest.
Heb je dat eenmaal gedaan en begin je er mee, zal vanzelf blijken dat het echt niet zo ingewikkeld is als sommige het doen proberen te lijken.
Je bepaalt welke richting/verhouding je aan wilt houden, leest waar je rekening mee moet houden, vooral in het begin als je hond nog niet gewend is maar ook voor later, rekent de gewichten uit, koopt de spullen in en voert het aan je hond(en).
Bot, spiervlees en orgaanvlees zijn de belangrijkste ingredienten als basis (beslaat zo ongeveer minstens 80 tot 90 % van het complete plaatje).
Af en toe een rauw eitje, ruwe vezel, kefir, wat kruiden ed kan je naar eigen keuze toevoegen.
Zo ook groentes en fruit, tafelrestjes ed. Dat kan dus onder de resterende procenten vallen, maar dat kan je ook weglaten en dan verhoog je de basisingredienten tot het tesamen tot 100 % komt.
Je hoeft niet iedere dag compleet te voeren, als je voor jezelf de verhoudingen en de daarbij behorende gewichten op een rijtje hebt, kun je het ook verspreiden over bijv 3 weken.
Geef je bijv de ene dag een lap pens, andere dag een vleesbot, weer een andere dag spiervlees en wat orgaan en ga zo verder. Uiteindelijk kom je dan ook bij het totale plaatje uit, alleen dan niet van 1 dag, maar van een week, of 2 of 3, dat kan je voor jezelf bepalen.
Verscheidende honden reageren op brok door diens toevoegingen.
Niet alleen door de houdbaarheidstoevoegingen, geur kleur en smaakstoffen die er bij inzitten, maar ook regelmatig door het hoge percentage graan wat ze er bij inproppen.
Dit uit zich heel verschillend, de ene hond krabt zich te ongans, de andere bijt de poten stuk, de huid wordt rood, schilferig, haar valt uit, krijgt pukkels, moet overgeven, aan de diarree en ga zo maar door.
Op vers zie je vele honden op knappen.
Dus is het helemaal geen gek idee om iig dat te proberen.
Want als je zegt dat je je haast schaamt om met je hond rond te lopen, zal hij er vast niet al te goed uit zien en moet er nodig wat gebeuren.
Succes!