arme saartje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

arme saartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:30

ik moet het echt even kwijt.....

Saartje is 1 van onze hondjes, ze is een black en tan
jackie.kleine lieve saartje is pas elf maanden.
ze liep met al 4 maanden ongeveer soms met haar achterpootje
te huppelen. zoals veel jack russels doen, ik had het voor de
zekerheid nagevraagt en de DA zei ookal dat veel jack russel dat hadden
en dat het met hun knietjes te maken had.niks ernstigs dus.

we hebben saar bij mensen via marktplaats gehaald.ze deden haar weg vanwege hun kat die heel oud was ofzo en niet met saar overweg kon.
ze is maar 2 weken bij hun geweest maar in die twee weken is er volgens mij ook van alles gebeurd.namelijk op het eerste gezicht leek saartje heel normaal en en echt een scheetje.alleen als je haar op wou pakken dan beet ze je (vooral bij vreemde) of als ze sliep en je ging naast haar op de bank zitten dan schrok ze zo dat ze ook wou aanvallen.ik denk zelf dat die kleine kinderen haar daar nogal hadden lastig gevallen want zo'n pupje doet dat niet zomaar.
nou na een week of 3/4 was het over hoor met onze therapie... Haha!
ze is nou echt weer een scheetje Ach gut
maargoed daar ging het niet om.

saartje kreeg de laatste tijd steeds meer last van haar pootje,ze ging ook heel raar zitten steeds,ze zat zeg maar op haar knie. we zijn dus naar de DA geweest.die hadden meteen een foto gemaakt.die zei dat het artrose was.
we waren erg geschrokken, hoe kan zoiets nou...ze is nog zo klein en jong.

de DA had ons weer doorverwezen naar de D.O.C.A in Amsterdam. daar zijn we vorige vrijdag geweest.....
dat was al helemaal schrikken, er werd een nieuwe foto gemaakt en die zag er nog erger uit dan de eerste (er zat ongeveer 3 weken tussen) deze DA zei namelijk niks over artrose maar dacht te zien dat het een boteetende ziekte/bacterie is. (de naam ben ik even kwijt) hij zei wel dat ze geopereerd moest worden en dat ze dan pas konden zien uit een kweekje of het bot door dat virus is aangetast.
het kan ook zijn dat het een x is gebroken en dat het bot er daarom zo vreemd uitziet.de kop (heupgewricht) en kom zien er anders uit dan het linker heupgewricht.
het kon ook nog zijn dat de grote ader die daar zit niet goed het bloed laat circuleren dat ze em daarom amper gebruikt en de spieren ook bijna weg zijn in dat pootje.
hoop dat jullie het nog snappen.....

uit eindelijk kwam de DA met de oplossing dat ze gewoon geoperreerd moet worden een stuk bot moet verwijderd worden van de kop zeg maar.
en of er verder iets meer aan de hand is dat moeten we dan maar afwachten.ze zeiden dat ze zoiets nog niet eerder gezien hadden.

dat alles kost min. 750 euries. het opereren brengt natuurlijk ook risico's met zich mee.
zijn er misschien mensen die hier een soortgelijke ervaring mee hebben?
de laatste DA van de DOCA kliniek zei dat ze draagbare pijn had.dat wil zeggen dat ze het dragelijk maakt voor zichzelf. de eerste DA waar de foto ook eerst was gemaakt zei dat ze heel erge pijn heeft.

wie heeft nou gelijk? het enige wat je merkt aan saar is dat ze als ze zit en soms ook met liggen dat ze dat anders doet dan (normale) andere hondjes.verder doet ze gewoon alles.
ik hoorde van de eerste DA dat als je een hond met 3 gebroken poten laat rennen achter een kat/konijn ofzo hij met 4 poten erachteraan gaat.

wat moeten we nou??

Jurjen

Re: arme saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:35

Het is natuurlijk nooit fijn om te weten dat je huisdier pijn lijdt. 750 euro is natuurlijk 'n ontzettend hoog bedrag, maar kijk wat je er voor terug krijgt: een gezonde lieve hond.

Als ik in jullie schoenen had gestaan, had ik Saar zeker laten opereren.

Sterkte ermee Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:36

Als je een dier neemt, neem je de verantwoordig voor dat dier. De kosten voor de operatie mogen op dat moment niet uitmaken, wel het welzijn van het dier. Een volwassen hond kan heel goed leven met drie benen, bij een pup heb je dan toch wel het risico dat je vergroeiingen krijgt met alle gevolgen van dien.
Ik zou nog een keer een second opinion aanvragen in de Uithof in Utrecht omdat de eerste en tweede diagnose zo ontzettend verschillend waren, en afhankelijk daarvan de beslissing nemen. Zij kunnen je ook duidelijk voorlichten over de toekomst van deze hond.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:57

-> BB

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:00

Die artrose heeft ze misschien gekregen door die pathella luxatie ( als het zo heet). Dat van die knietjes wat veel jack russels hebben. we hebben dat op school gezien en de leerkracht zei dat dat wel kon leiden tot artrose

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:03

Het is zo verschillend inderdaad... zoek een second opinion op, maar bereid je er wel alvast op voor dat het nieuws niet altijd goed uit hoeft te vallen. Als het een bot etende bacterie is, is snelheid wel geboden natuurlijk. Als jullie niet weten wat ermee te doen, vraag dan de DA wat de plus en de minpunten zijn, weeg die tegen elkaar af.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:36

Kijk... Daarom moet je dus een hondje kopen waarvan de ouders getest zijn op patella luxatie.
Daarom moet je geen hussel uit een pretnestje van MP halen, met alle gevolgen van dien.
En daarom moet je je honden op ziektes laten testen vóór je gaat fokken.
Dit even in het algemeen, want arme zielige saartje onderstreept voor mij weer even goed hoe fout het kan gaan.

Het is vooral sneu voor het hondje.
Maar... ik begrijp uit je stukje dat ze met nog maar 3 pootjes door het leven moet gaan? Dat kunnen honden heel goed hoor. Nu moeten jullie alleen nog bepalen of jullie dat geld ervoor over hebben.
Ik vind dat het jullie verantwoordelijkheid is en dat jullie dus tot die operatie moeten overgaan (mits die operatie helpt). Jullie hebben voor Saartje gekozen. Dat daar hoge kosten bij kunnen komen dat risico loop je, als je een huisdier aanschaft.

Wel zou ik even een second opinion laten doen bij een andere dierenarts. Misschien dat er dan meer duidelijkheid komt.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 18:32

ik snap niet helemaal waarom iedereen het over die 750 euro heeft.dat is ons probleem helemaal niet!! het gaat erom dat ons hondje die we ja: van marktplaats bij mensen vandaan hebben gehaald omdat ze haar weg deden als een stuk vuil Boos! . en ja: we ons druk maken om wat we nou moeten doen omdat iedereen wat anders zegt. Ziek

een buurvrouw die is een cranio sacraal therapeut en zei denkt dat het beter is niet te laten opperen omdat zij denkt dat ze dan meer dingen kapot kunnen maken van binnen.want als het wel een virus/of kanker iets is het met de opperatie open gaat en het dan misschien wel erger kan worden.....
ik ben geen DA Slim maar ik heb meer mensen gesproken die mij advies/tips konden geven.maar daar komen ook zoveel verschillende dingen uit.dus daar kwam ik ook niet verder mee. No Cheer

je zou dan blind uit kunnen gaan van de D.O.C.A want dat is een kliniek die hoort het wel te weten, maar die kunnen ook fouten maken en weten eigenlijk ook niet echt wat het is!!

ik hoef dus niks te horen over dat het mijn verantwoordelijkheid is en bla bla bla want duhhh... dat wisten we allang daarom zijn we al naar 2 DA geweest omdat we ook zelf hebben gezien dat er iets niet goed was. Ach gut

saar zou na een opperatie niet met 3 poten over blijven...teminste de laatste DA zei dat er alleen een stuk van het gewricht werd afgehaald dus dat is binnenin en zou ze gewoon op 4 pootjes kunnen verder lopen. wat mijn vraag is gaan jullie allemaal blind op een kliniek af die niet zeker weet wat het is maar wel meteen wil opperenen. terwijl er veel mensen zeggen om een andere oplossing te vinden.
hoop dat het nu duidelijker is. Nors opkijken

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 18:37

[quote="Cassidy"]Als je een dier neemt, neem je de verantwoordig voor dat dier. De kosten voor de operatie mogen op dat moment niet uitmaken, wel het welzijn van het dier.

zoals ik al heb uitgelegd het gaat niet om het geld van de opperatie of welk geld dan ook.daar heb ik nooit overgeklaagd (zie je het in het topic dan staan dat ik het erg vind?). we zijn naar de DA en een kliniek geweest omdat we ons zorgen maken over ons hondje. tuurlijk heb ik niet zomaar even 750 euro in mijn portemonee zitten (alle andere honden/dierenbezitters natuurlijk wel Lips are sealed ) maar het gaat ons niet om het geld!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:22

Ik zou niet blind afgaan op een kliniek, maar wel duidelijkheid vragen. Ik zou dus de reden van de kliniek willen weten waarom ze denken dat hetgene dat zij willen doen beter is dan hetgene wat 'die anderen' willen doen.

Komen ze met een duidelijke uitleg van het hoe en waarom en leggen ze ook duidelijk alle risico's uit, dan zou ik voor die kliniek gaan en de risico's afwegen.

Je zult nooit voor 100% zeker weten wat er gaat gebeuren, maar je kunt wel de weg van de minste risico's kiezen.

Een beetje kritisch tegenover een kliniek staan is nooit verkeerd, maar als zij al jouw problemen en onzekerheden kunnen weerleggen/uitleggen, dan zou ik die gok wel wagen.