Saartje is 1 van onze hondjes, ze is een black en tan
jackie.kleine lieve saartje is pas elf maanden.
ze liep met al 4 maanden ongeveer soms met haar achterpootje
te huppelen. zoals veel jack russels doen, ik had het voor de
zekerheid nagevraagt en de DA zei ookal dat veel jack russel dat hadden
en dat het met hun knietjes te maken had.niks ernstigs dus.
we hebben saar bij mensen via marktplaats gehaald.ze deden haar weg vanwege hun kat die heel oud was ofzo en niet met saar overweg kon.
ze is maar 2 weken bij hun geweest maar in die twee weken is er volgens mij ook van alles gebeurd.namelijk op het eerste gezicht leek saartje heel normaal en en echt een scheetje.alleen als je haar op wou pakken dan beet ze je (vooral bij vreemde) of als ze sliep en je ging naast haar op de bank zitten dan schrok ze zo dat ze ook wou aanvallen.ik denk zelf dat die kleine kinderen haar daar nogal hadden lastig gevallen want zo'n pupje doet dat niet zomaar.
nou na een week of 3/4 was het over hoor met onze therapie...

ze is nou echt weer een scheetje

maargoed daar ging het niet om.
saartje kreeg de laatste tijd steeds meer last van haar pootje,ze ging ook heel raar zitten steeds,ze zat zeg maar op haar knie. we zijn dus naar de DA geweest.die hadden meteen een foto gemaakt.die zei dat het artrose was.
we waren erg geschrokken, hoe kan zoiets nou...ze is nog zo klein en jong.
de DA had ons weer doorverwezen naar de D.O.C.A in Amsterdam. daar zijn we vorige vrijdag geweest.....
dat was al helemaal schrikken, er werd een nieuwe foto gemaakt en die zag er nog erger uit dan de eerste (er zat ongeveer 3 weken tussen) deze DA zei namelijk niks over artrose maar dacht te zien dat het een boteetende ziekte/bacterie is. (de naam ben ik even kwijt) hij zei wel dat ze geopereerd moest worden en dat ze dan pas konden zien uit een kweekje of het bot door dat virus is aangetast.
het kan ook zijn dat het een x is gebroken en dat het bot er daarom zo vreemd uitziet.de kop (heupgewricht) en kom zien er anders uit dan het linker heupgewricht.
het kon ook nog zijn dat de grote ader die daar zit niet goed het bloed laat circuleren dat ze em daarom amper gebruikt en de spieren ook bijna weg zijn in dat pootje.
hoop dat jullie het nog snappen.....
uit eindelijk kwam de DA met de oplossing dat ze gewoon geoperreerd moet worden een stuk bot moet verwijderd worden van de kop zeg maar.
en of er verder iets meer aan de hand is dat moeten we dan maar afwachten.ze zeiden dat ze zoiets nog niet eerder gezien hadden.
dat alles kost min. 750 euries. het opereren brengt natuurlijk ook risico's met zich mee.
zijn er misschien mensen die hier een soortgelijke ervaring mee hebben?
de laatste DA van de DOCA kliniek zei dat ze draagbare pijn had.dat wil zeggen dat ze het dragelijk maakt voor zichzelf. de eerste DA waar de foto ook eerst was gemaakt zei dat ze heel erge pijn heeft.
wie heeft nou gelijk? het enige wat je merkt aan saar is dat ze als ze zit en soms ook met liggen dat ze dat anders doet dan (normale) andere hondjes.verder doet ze gewoon alles.
ik hoorde van de eerste DA dat als je een hond met 3 gebroken poten laat rennen achter een kat/konijn ofzo hij met 4 poten erachteraan gaat.
wat moeten we nou??