hoe giftig pad voor kat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

hoe giftig pad voor kat!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:58

hihi dat rijmde Clown
Even een vraagje :

wij hebben nogal veel kikker en padden. En om die laatste gaat het.
Onze kat wil nog weleens aan zo,n pad likken of beet pakken.
En omdat padden gif afscheiden vraag ik me af in hoeverre dit schade kan.
Het is niet zo dat hij de hele dag aan die padden zitten te likken, maar toch. Vork
Hij loopt ook nog niet knetter stoned door het huis Cool
Ben zelf als de dood voor kikkers en padden, dus het duurt wel even
voordat ik tijgertje ( de kat) te pakken heb en naar binnen heb gemikt.
Om vervolgens voor het raam te gaan zitten en te kijken waar de padden heen gaan Bloos

Van

Re: hoe giftig pad voor kat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:02

ik denk niet dat het erg veel schade aanricht zolang hij ze niet opeet.
en anders even informeren bij je DA.
mijn kat komt iig niet aan padden, terwijl hij wel regelmatig kikkers vangt en opeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:08

Mijn grootste kat ving ook weleens een kikker (hoe hij er aan kwam weet ik niet, sloot was denk een KM verderop) maar meestal doen ze het om hem te pakken, daarna kijken ze er niet naar om.

Mijn kat heeft wel een keer een bij gevangen met haar bek, moest ze direct naar de dierenarts want hij had in haar bek gestoken, en ze kreeg haast geen adem meer!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:45

Geen schade. Die van mij heeft miljoenen padden gevangen, en zolang hij hem niet opeet kan het naar mijn idee echt geen kwaad.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:52

Splash_ schreef:
Geen schade. Die van mij heeft miljoenen padden gevangen, en zolang hij hem niet opeet kan het naar mijn idee echt geen kwaad.

nee hij eet ze niet op, maar likt er wel aan Vork
en dan trekt hij gekke bekken, want het is natuurlijk smerig.
Maar omdat ze als giftig te boek staan, dacht ik, vraag het even

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:56

Gaat niet helemaal op; we zijn een keer met een kokhalzende kat richting dierenarts geweest, en die bleek een stevige irritatie in zijn keel te hebben. Volgens de dierenarts zou dat onder andere kunnen komen door het likken aan padden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:22

Padden (te herkennen aan de wrattenhuid) zijn giftig.
Kikkers (te herkennen aan het gladde huidje) zijn niet giftig (tenzij je de felgekleurde kikkers hebt, maar die wonen niet in Nederland/België Tong uitsteken ).

Ik zou dus even goed oppassen met je kat. En hem goed in de gaten houden als hij weer aan padden heeft lopen likken.

In Australië zijn er al véél honden en katten overleden na het likken/eten van padden. Maar dat zijn de zogenaamde Cane-Toads, die heb je hier in Nederland niet. De Nederlandse padden zijn wat minder giftig, maar kunnen nog steeds flink gevaarlijk zijn.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:55

Kikkers daar komt hij niet aan, die jumpen met 1 grote sprong hop terug de vijver in. Maar die dikke padden blijven zo lomp zitten, doen net of ze dood zijn. Om vervolgens heel raar te gaan gillen. ( als je dat nog nooit gehoort heb, je weet niet wat je hoor, zo apart) En die kruipen niet zo snel, dus dan gaat hij ermee spelen, vaak zie ik het wel gauw genoeg, maar toch.
Elk geval bedankt dames Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:42

Katten likken wel eens aan padden omdat die een bepaalde stof met zich mee dragen wat een soort halucineerende werking heeft. Daar kan de kat dus verslaafd aan raken, volgens mij is dit niet heel erg schadelijk, maar goed lijkt het mij ook niet...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:09

Nee, is niet schadelijk, zolang ze niet gaan speekselen en met de ogen wegdraaien is er niks aan de hand, doet hij dat wel, moet je de dierenarts bellen en langsgaan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 10:17

pubelia schreef:
Katten likken wel eens aan padden omdat die een bepaalde stof met zich mee dragen wat een soort halucineerende werking heeft. Daar kan de kat dus verslaafd aan raken, volgens mij is dit niet heel erg schadelijk, maar goed lijkt het mij ook niet...

het is wel gratis stoned worden ROFL
maar ik hou het gewoon in de gate Bloos