wat is je ideale kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

wat is je ideale kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:46

Wat is je ideale kat? Ik bedoel daarbij het karakter, uiterlijk en geslacht. Knipoog Ben beniewd Tong uitsteken

Anoniem

Re: wat is je ideale kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:42

Mijn eigen kat. Knipoog

Poes, 17 jaar, HTK, lapje met veel wit, verschrikkelijk lief, je kan er alles mee, gaat 5 min. per dag naar buiten en heeft verder ook geen kattebak nodig. Knipoog Erg aanhalig, zeer op ons gesteld, weigert ook om te eten als wij er niet zijn.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:49

De mijne!

Subito, 4 jaar oud. Door mijn nichtje opgevoed ("Hoiii liefe Bitooo kom es hieeer!!!", en vervolgens werd Soeb over haar schouder gehangen Clown ), daardoor is hij erg makkelijk in de omgang, je kan er echt alles mee doen. Hij eet zo'n 5 bakjes voer per dag, is redelijk lui en erg op zichelf. Hij luistert goed naar zijn naam (en alle varianten daarop) en is gewoon een superkat!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:52

Mn eigen katje!! Haha!

Binky (alias koos pootloos of kapitein 3 poot), 6 jaar, cyper, gestoord, verwend en niet compleet Clown (mist een voorpootje) een super kat! Vork

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:53

Mijn eigen Edje, Geholpen kater, jaar of 8 oud, halve main coon en daardoor erg aanhankelijk en vooral pluizig. Red zichzelf prima, maar komt smorgens graag onder de dekens tegen je aankruipen, kan heel boos kijken, maar is over het algemeen een schat.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:55

Mijn ideale kat is er eentje van het asiel een hele oude lelijke kat die niemand wilt, maar wel ontzettend aanhankelijk en lief is. Die wil ik het liefs hebben om hem/haar een leuk tehuis te bieden voor zolang het nog kan.
Helaas is mijn vriend allergisch en zou deze droom dus niet uitkomen, vind ik echt heel jammer!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:58

Elke kat die je fatsoenlijk kunt aaien, lekker karakter heeft, niet te saai is, ze mogen ook wel kunsten hebben Vork .. Verder moet het een echte kat zijn die zich niet laat beledigen!
Ze moeten iig niet vervelend doen als ik ze een aai wil geven oid. Blazen, bijten ect. tegen mij wil ik niet.

Toevallig zijn al onze katten thuis heel verschillend van karakter maar ik vind ze allemaal perfect Haha! .
Ze bijten niet, blazen niet ect. dus gewoon ideaal Lachen .

@AaronYve. Er bestaan ook héle lieve 'naaktkatten'. Ja

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:00

een persXmain coon, zoals 1 van mijn katten
het eigenzinnige karakter van een pers maar de eeuwige jeugd en speelsigheid van een main coon Haha!
en natuurlijk kwa uiterlijk een pracht kat Sigaar

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:02

mijn lieve poes: Milah

Huistijger van 10 maandjes oud.
Kruising: Europees korthaar + perzisch.
Heeft soms haar happyhour en dan raced ze het hele huis door, gaat bij de deurkozijnen omhoog springen, en springt overal tegenaan Tong uitsteken
Lust ananas, is ook vreselijk verwend.
Krijgt 3x per dag haar water ververst, 4x per dag voer uit blik(van whiskas met echte stukken vis)elke dag verse brokjes, krijgt nog allerlei lekkers (kaas, kattensnoepjes of stukje ananas Tong uitsteken) en krijgt elke avond een schoteltje kattenmelk.
Kan soms te verwent zijn, vind het niet leuk als ze geborsteld moet worden, maar ze komt me wel elke ochtend ophalen als de wekker gaat. En ze wacht op mij als ik terug ben van krantenwijk of als ik ben weggeweest. Ik hoef geen andere kat, want dit is mijn lieve schat Lovers

dus kortom een verwend kreng Haha! haha
Laatst bijgewerkt door natasja1991 op 25-07-07 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:06

Onze kat Spaceboy Haha! Hij is een kruising birmaan x mainecoon. Het relaxte van de birmaan en het speelse van de coon. Hij is groot harig en knuffelbaar, vindt alles goed, gaat mee onder de douche, houdt van stofzuigen, kan apporteren en loopt als een hond aan de riem. Hij is nooit humeurig en dol op kroelen.
Waar ik van houd: harig, maar niet zodanig dat je iedere dag de klitten eruit moet halen. Kat moet zich normaal laten oppakken, nagels knippen en verzorgen. Het liefst ook een kroelbare kat. Onze birmanen houden wel van kroelen maar zijn geen schootkatten. Kat moet ook niet overdreven kieskeurig zijn (onze Calvin is dat wel en dat is niet gemakkelijk soms).
Ook houd ik van groot. De birmanen zijn niet zo groot maar onze coons wel en dat knuffelt zo heerlijk weg Haha!
Ik houd niet van blazen, grommen, bijten krabben en andere fratsen. Dat mag een hond niet bij me flikken en een kat ook niet.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:14

Duko: groot, lief, aanhankelijk, sul, erg op mij gericht (zit nu ook mee te bokken op een stoel naast me)
Zypi: dement, aandoenlijk en lief
Bo: sterkste karakter, kleinste en jongste erg schuw maar met Duko in haar buurt durft ze erg veel.

3 HTK katten met een eigen verhaal en onafhankelijk van elkaar bij mij gekomen.

Weet niet of een foto mag, dus maar even een linkje

[img=http://img518.imageshack.us/img518/4315/afb019ea7.th.jpg]

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:17

Onze eigen kater, wel geholpen.
Helemaal pik-pik zwart, niet al te groot, mag je overal aanraken, komt niet op tafel, kasten en aanrecht ennn tja Haha!
foto in m'n profiel Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:18

Mijn eigen dikke Griebels is mijn ideale kat, alleen zou die minder mogen haren (haart het hele jaar door en heeft halflange haren) en wat meer op schoot komen liggen ipv ernaast Haha!

Verder is ze grijs met veel wit met een ontzettend sprekend koppie. Het is ook net een hondje Ja
Kom ik thuis, zit ze te wachten tot ze aangehaald wordt.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:20

Mijn poes (vrouw dus), nala, grijs, lief, kan er alles mee doen, aanhankelijk, lekker kopjes geven en op je schoot zitten melken en kwijlen omdat ze het zo leuk vind. Clown

Pluttersput

Ik had mijn ideale kat Lachen Jack, officieel Captain Jack Sparrow, zwart, met als hij in de zon stond strepen. Spraakzame, gezellige kat, maar de devil in disguize. Iedereen die hem kende kon dat beamen. Helaas is hij maar bijna 2 geworden door een autoongeluk. Hij was mijn ideale kat, zo eentje vind ik nooit meer Lachen
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 25-07-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Whizzard

We hebben thuis 4 katten, maar 2 springen eruit:
Rouchi, een kater ook geholpen, 3 jaar, verschrikkelijk lief en hij is (of doet) erg wijs Lachen, hij is prachtig om te zien! Het is een Brit .
Muis, een poes, erg eigenwijs en ze kan verschrikkelijk zeuren maar dat maakt haar juist wel speciaal Lachen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:22

tanya89 schreef:
Helemaal pik-pik zwart, niet al te groot, mag je overal aanraken, komt niet op tafel, kasten en aanrecht ennn tja :D

Poe, bij ons heb je ruzie met alle 9 als je zo'n regel gaat inschaffen. Onze katten kennen géén regels, hun zijn de baas wij zijn het personeel Duivel . Nee, je hoeft maar iets verkeerds te doen (bijv. géén eten te pakken als ze staan te slijmen) en ze kijken je een week lang niet aan Vork .

Dat maakt katten bijzonder, hun ongelóófelijke eigenwijze karakter. Een hond kun je dingen afleren ect. maar probeer dat soort dingen niet bij een kat , dan heb je ruzie Haha! .

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:25

Jack had ik afgeleerd om te bijten, heeft me veel piercings gekost, maar uiteindelijk deed hij niet meer bijten. Voor de rest wel alels wat god verboden had, maar dat maakte voor mij niet uit Lachen Hij was trouwens een gecastreerde kater Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:27

Bijten hebben wij dan wel afgeleerd als kitten, dan is het nog te doen Clown .

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:29

Joa, dan wel, maar Jack kwam uit het asiel, was al n maand of 5 oud Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:30

Die van mij spelen niet met nagels en tanden
Ook komen ze niet op aanrecht en tafel. Bruto kan er wel op maar die heeft het ideale karakter als het braaf zijn aankomt. Die dikke heeft meer karakter, maar KAN door zijn dikte niet eens zo hoog springen Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:32

griebels schreef:
Die van mij spelen niet met nagels en tanden
Ook komen ze niet op aanrecht en tafel. Bruto kan er wel op maar die heeft het ideale karakter als het braaf zijn aankomt. Die dikke heeft meer karakter, maar KAN door zijn dikte niet eens zo hoog springen Haha!

Zo'n soort Garfield, tegen de tafel aanspringen, met 3 nagels blijven hangen, en dan naarploffen Haha! Sorry, vast niet, maar dat stel ik me daar helemaal bij voor Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:35

Onze eigen twee rooie meissies, zie profiel.
Tijgertje, de jongste van ruim 1 jaar, is een allemans vriendje, schootkat, ondeugend, speels, vriendelijk, sociaal en maakt zich totaal niet druk.

Beertje (wordt 3 volgende maand) is getraumatiseerd door de fijne Boos! dierenkliniek in Utrecht (ze heeft twee zeldzame hartafwijkingen) en vertrouwt alleen mij en mijn vriend nog. Tegen vreemden blaast ze en haalt ze uit, als ze te dichtbij komen. Ze rent dan ook meestal naar boven als er vreemden komen. Vooral ik heb een hele speciale band met haar, maar dat komt ook omdat ik meer thuis ben en haar erg veel aandacht geef. Ze heeft veel rust en eigen ruimte nodig om zich af te zonderen. Beer is een erg emotionele kat, een echte knuffelkous (bij mij dan), speels, maar dus ook angstig en snel boos en gepikeerd. Onze dochter accepteert ze steeds meer en gelukkig gaat Nikki er geweldig mee om. Beertje laat ze met rust en met Tijgertje kan ze lekker spelen en knuffelen. Die vindt alles best. Lachen

Ze hebben allebei hun eigen plek in ons gezin en ik zou ze beide voor geen goud meer willen missen.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:37

traan_beauty schreef:
tanya89 schreef:
Helemaal pik-pik zwart, niet al te groot, mag je overal aanraken, komt niet op tafel, kasten en aanrecht ennn tja :D

Poe, bij ons heb je ruzie met alle 9 als je zo'n regel gaat inschaffen. Onze katten kennen géén regels, hun zijn de baas wij zijn het personeel Duivel . Nee, je hoeft maar iets verkeerds te doen (bijv. géén eten te pakken als ze staan te slijmen) en ze kijken je een week lang niet aan Vork .

Dat maakt katten bijzonder, hun ongelóófelijke eigenwijze karakter. Een hond kun je dingen afleren ect. maar probeer dat soort dingen niet bij een kat , dan heb je ruzie Haha! .

Dat vind ik persoonlijk abnormaal Lachen
Ollie, onze kater die miauwt zo vaak om eten maar dat krijgt ie pas als wíj vinden dat het tijd is, wel vaste tijd hoor maar als ie voor die tijd gaat miauwen krijgt ie heus geen eten.
Overigens miauwt ie nu wel veel meer omdat mijn vader verhuist is van een huis naar appartement met balkon dus hij kan niet meer naar buiten Ach gut (wel op balkon) maar hij schreeuwt het niet uit Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:38

Een Burmees, de hond onder de katten Lachen