pension?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

pension?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 23:14

Mijn ouders gaan binnenkort op vakantie -een weekje- en ik heb, samen met mijn vriend, de mogelijkheid mee te gaan.
voorwaarde is (die voorwaarde heb ik mijzelf gesteld) dat ik een oplossing heb voor onze hond, deze zal immers wel ergens terecht moeten kunnen.

bij familie gaat niet (en thuislaten en simpelweg uitlaten door iemand anders vind ik ook absoluut geen goed plan .. de hond zou dan immers de hele dag alleen zitten terwijl er normaal gesproken vaak iemand thuis is -ze kan overigens gerust een paar uurtjes alleen zijn .. maar dat vind ik gewoon niet de bedoeling-)..
mijn ouders hebben het idee haar voor 'n weekje naar een dierenpension te brengen. het idee vind ik moeilijk .. geen idee hoe het er daar aan toe gaat, totaal nog geen ervaringen mee. (zitten de honden apart of samen, zijn ze veel 'alleen', hoe gaat 't met voeren, wat zijn de voorwaarden waaraan de hond moet voldoen (welke eisen stelt een pension aan de hond))
m'n moeder zegt dat ze het er heus niet slecht heeft .. maar men zal zich er niet aan de gewoonten van ons thuis (kunnen) houden en mijn hondje is zo'n totaal vreemde omgeving natuurlijk niet gewend. ook heb ik een hondje met 'gebruiksaanwijzing'.

wat zijn jullie ervaringen met dierenpensionnen? .. wie geeft mij raad na het lezen van deze situatieschets Lachen?

dolor

Re: pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:54

onze honden gaan er altijd heen en ze hebben de tijd van hun leven. bij de onze mogen ze de hele dag buiten in groepen spelen op weitjes. lekker rennen en spelen. met erg slecht weer gaan ze wel naar binnen. er wordt goed gekeken of de hond er tussen past en hoe het verder in de groep gaat.

onze honden mogen samen in een hok, omdat ze altijd samen zijn. een hond die zonder andere hond is gekomen, gaat dacht ik alleen, maar opzich is dat wel lekker, want dan hebben ze even rust naar al dat spelen en kunnen ze even bij komen. als twee honden echt heel erg goed gaan met elkaar, mogen ze wel samen. maar dit verschilt ook per pension, net zoals dat buiten spelen.

de honden moeten hun inentingen gehad hebben en ook die van kennelhoest. voor de rest willen ze hun paspoort houden totdat je ze weer ophaald. bij de onze hoef je geen eigen voer mee te nemen, maar voor 1 van onze honden doen we dat wel, want die heeft een erg gevoelig maag en hij krijgt dit voer op advies van de da.

onze oudere hond die al vaker in dit pension is geweest, ging kwispelend naar binnen en liep ook kwispelend mee met de man die ze weg bracht. ik vind dat voor mezelf al een goed teken, een teken dat hij het toch leuk heeft gehad. ook dit jaar weer konden ze alle twee erg goed met de groep mee komen en hebben ze heerlijk gespeeld. ik vind het voor mezelf wel fijn, dat ze samen in een hok mogen en dat ze met slecht weer naar binnen gaan.

ik weet niet waar je woont, maar ons pension heet 't schippeke en ligt in berkhout.

Anoniem

Re: pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:39

Ik werk deze zomer in het hondenpension van het asiel. De honden zitten bij ons in de kennel (apart, of je moet al perse willen dat ze samen komen, hiervoor hebben we ook enkele grote kennels ter beschikking). Ze kunnen zowel binnen als buiten komen.

Ze worden elke dag een aantal keer uitgelaten en we hebben speelweiden waar de honden op kunnen.

Toch zal ik m'n hond nooit naar een pension brengen. Daar zou ik me gewoon niet fijn bij voelen. Ik zou gewoon kijken of er in mijn omgeving een gezin was die een bepaalde tijd voor de hond wou zorgen, en dat ik op hun hond kon passen als zij dan op vakantie gingen. Zoiets. Lachen