Nieuwe kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Nieuwe kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:52

Hallo allemaal,
mijn vriend en ik gaan zaterdag kijken naar een kitten.
Zijn er nog dingen waar ik echt aan moet denken, en wat ik niet moet vergeten.
Dit kan gaan van letten op kleine dingen van de kitten, tot en met de aanschaf van een krabpaal.
mijn vriend is zijn hele leven opgegroeid met katten dus weet er veel van.
Maar ik wil me er ook graag een beetje in verdiepen.
Heb al wel wat op internet zitten snuffelen, maar net als met steriliseren (we krijgen dus een poes) op elke site staat wat anders vanaf hoe oud dat gedaan kan worden.
Alvast bedankt!

Doei!

assie

Re: Nieuwe kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:11

Nouja, punt 1, hup! Naar het asiel (maar dat weet je al dat ik dat vind Tong uitsteken ).

Waar je verder op moet letten; wat voor nestje is het? Pretnestje, goed gefokt? Zijn de ouders getest op enge ziektes als Kattenaids en kattenleukemie?
Zien de katten er goed uit, tranen de oogjes? Ziet het vachtje er goed schoon uit? Hebben ze alle teentjes, oortjes en oogjes?
Is moederpoes schuw? Hoe komen de kittens op je over? Vrolijk? Terughoudend? Bang? Is vader aanwezig? Wie is de vader?
Waar worden ze gehouden? In de woonkamer? In de schuur? Buiten?
Hoe oud zijn ze? Ze mogen NIET jonger zijn dan 7 weken, bij voorkeur zelfs een weekje of 10 oud.
En zo zijn er nog een miljoen dingen.

Maar ik blijf erbij; als er nog niets is besproken of betaald, ga dan naar het asiel. Ik weet de precieze actuele cijfers niet, maar er zitten honderden kittens in de verschillende asiels.
Smakt heeft er een paar zitten, Eindhoven en Weert ook, om er een paar te noemen die enigszins in de buurt zitten.
En ja, tuurlijk verdient zo'n ander kitten ook een huisje, maar ik heb persoonlijk liever een afdankertje Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:14

Nou het is zo'n beetje boven allemaal al gezegd.
Ook even vragen of ze goed zindelijk zijn. En wat voor voer ze daar hebben gehad.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 21:18

Zindelijk is ze al, is gewend aan kinderen en honden.
Ook zijn ze al ontvlooid en ontwormt. Inentingen moet ik nog even navragen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:38

Er heerst (helaas net zoals vorig jaar) op verschillende plekken kattenziekte. Bespaar je een hoop verdriet en neem alleen een kitten dat al 2x geent is ! en het liefst uit het asiel natuurlijk.

Ik heb trouwens een moederpoes met kittens zitten (voor het asiel) en heb nog 1 kitten over, tijgertje met halflang haar, poesje. Ze moeten over 2 weken voor de 2e keer geent worden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:38

Ah, wat klinkt dat diertje heerlijk Mist!
Jammer dat ik geen plek heb om nóg een dier aan mijn veestapel toe te voegen Verdrietig .
Auk heeft haar poesje al uitgezocht, ik denk dus niet dat zij geinteresseerd is, tenzij ze natuurlijk vriendlief overhaalt om TWEE kittens in huis te halen, wat veel leuker is dan een Tong uitsteken

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 23:01

haha nee Aukje haalt vriendlief niet over Lachen als we er 2 zouden nemen, zouden ze in ieder geval uit hetzelfde naast gehaald worden.
Sorry Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:05

castreren heb ik bij allemaal op leeftijd van 6 maanden laten doen (1 poes, 2 katers) de jongste is nu een week of 10 en gaat dus bij 6 maanden ook zijn ballen kwijtraken