Ongeveer anderhalve week is onze hond overleden. Hij bleek vergiftigd te zijn door slakkengif. Hiervan geven we onzelf nog steeds elke dag de schuld, want hoe hadden we zo dom kunnen zijn om dit slakkengif te strooien.
We zijn op onderzoek uitgegaan en wat blijkt. Jaarlijks sterven er honderden honden en katten aan het gevolg van slakkengif. Op de achterkant van slakkengif wordt namelijk niet aangegeven dat het gif dodelijke gevolgen heeft voor honden en katten. Als je de achterkant van het slakkengif nog beter onder de loep neemt staat er slechts "pas op met huisdieren". Het slakkengif wat geen gevolgen kan hebben voor de veiligheid van je huisdier vermeld duidelijk op de achtergrond "veilig voor dieren". Let hier dus op!!!
Afgelopen periode zijn er bij ons in Zoetermeer al vijf honden overleden aan het slakkengif. Aangezien er door het natte weer een echte slakkenplaag aan de gang is.
Mijn familie en ik proberen ons in te zetten, dat er op slakkengif een duidelijke waarschuwing wordt weergegeven. Via internet, asiels en verschillende websites over dieren.
Mocht het nou toch gebeuren dat je huisdier slakkengif heeft ingenomen. Neem het dier direct mee naar de DA en dring er op aan dat hij het tegengif tegen slakkengif geeft. Dit heeft ons DA niet gedaan en wij waren niet op de hoogte van het tegengif.
Zeker HEEL GOED dat je mensen zo waarschuwd!!! Dat zou eigenlijk de fabrikant van dat gif moeten doen!! . Meid ga je nu geen verwijten maken,want je wist het niet!!! Ook ik wens jullie heel veel sterkte met jullie verlies.. .
vandaar dat ik Escar-Go heb,deze is vriendelijk voor huisdieren. ik vind dat iedereen die moet gebruiken, want hij is net zo duur als andere slakkenmiddelen
veel sterkte hiermee. Ik gebruik gewoon slakkenvergif, maar nu heb ik toch schrik gekregen... Zal mss toch maar beter naar de 'vriendelijke' versie overschakelen, met die katten van mij.
Ik ben ook een kat verloren door slakkengif. Helaas heeft de buurman dit neergelegd.
Ook jij sterkte. De kat van mijn zusje was ook vergiftigd door slakkengif. Die heeft het echter weloverleefd. De anti-braakspuit van de DA had geholpen.