Schuwe katjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tam_

Schuwe katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 18:19

Hoihoii

We hebben pas 3 jonge rode katertjes gehaalt. 4 dagen terug. Maar ze zijn zo ontzettend schuw, ze werden daar nooit aangehaalt ofzo, er was 2x per dag een mens bij. Maar hier zijn ze constant met mensen op één plek. Als we ze eten willen geven, duurt het zowat een uur voor dat ze in de schuur zijn. Eén katje, Ceasar, die blaast al als je aan komt lopen. En ik en mn vader hebben al een paar opgekrauwde handen, omdat we hem wouden op pakken/aaien. Eerst was het nog gewoon wennen, dachten we, maar ze zijn gewoon echt schuw. Als we de schuur deur open doen, en onze schoenen aan doen, kruipen ze plat in een hoekje Verward . De andere 2 kun je wel aanhalen, maar ze rennen ook weg als je aan komt lopen.

Is hier iets aan te doen? We proberen ze al zo veel mogelijk aan te halen enzo.

loveyoutoo

Re: Schuwe katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:07

Komen ze van een boerderij ofzo?
En komen ze nu ook niet bij jullie binnen, maar zitten ze in een schuur als ik het goed begrijp?

Het enige advies wat ik heb is toch gewoon door gaan met aanhalen. Ga eens een uur bij ze op de grond zitten. Een boek lezen ofzo. Ze worden vanzelf wel een keer nieuwsgierig. Als je dat elke dag doet wennen ze vanzelf aan je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:11

Ik heb ook een 'wilde' kat voor het muizenvangen op de boerderij, maar wel eerst een poosje thuis gehad. Kreeg hem wel vrij vroeg, toen ie een week of 5 a 6 was. Deed ie alleen maar blazen naar je. Ik gooide een handdoek over hem heen (zelfbescherming) en ging er mee op de bank tv kijken en kriebelen, daarna kreeg hij op zijn kamer eten en na een paar dagen was ie al blij me te zien, nu is het een gewone huis tuin en keukenkat, alleen wat gereserveerd naar vreemden en hij houdt niet van optillen.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 08:44

loveyoutoo; Ze komen gewoon binnen hoor! 'S ochtends geef ik ze eten, en dan doe ik de deur even dicht, zodat de andere poezen niet mee-eten, en na een half uurtje gaat de deur open. We blijven ook aanhalen, maar 1 poesje die komt dus echt niet ofzo. Als je naar hem een vinger uitsteekt hang hij er in.

[***]; Zo doen wij het nu ook, met handoek. Maar dan moeten we hem nog echt goed in zn nekvel pakken, anders dan zijn we onze handen kwijt Nagelbijten / Gniffelen .

Maarja, mn moeder wil hem wegdoen. Omdat we nu allemaal al ontzettend veel krauwen enzo hebben. De andere 2 zijn harstikke lief, die krabben niet ofzo. Maarja ik denk niet dat het 'leven in een huis' iets voor hem is, misschien meer op een boerderij ofzo. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:47

Bach bloesem kan je geven, dat werkt meestal met een dag of 4 al.Ik heb een schuwe zwerver rustig gekregen daar mee.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 08:49

Ik denk niet dat mn moeder daar gedult voor heeft. Nagelbijten / Gniffelen En hij gaat terug.. misschien is het daar wel 'beter' voor hem, daar heeft ie een hele groote omgeving enzo..

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:34

Wat jammer,want echt met heel veel geduld kan dit echt wel gaan lukken!!Ik heb al heel veel opvang katten en kittens "tam" gemaakt,en ALLEMAAL met heel veel succes.Ze zijn als gewone huidieren bij gezinnen geplaatst,die er heel blij mee zijn.Het is dus met veel geduld echt te doen hoor.. Ach gut

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:36

Ja dat weet ik.. Maar mn ouders vinden het niet leuk dat ie zoveel krabt enzo. Ik denk dat ie niet echt een huis kat is zegmaar. Hij gaat waarschijnlijk naar een boerderij Lachen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:47

Ja meid dat is idd heel jammer,maar als het kitten dan maar wel een goed tehuis krijgt op de boerderij is er geen man overboord.
Helaas zijn de boeren bij mij in de buurten niet zo best voor hun katten,maar gelukkig zijn niet alle boeren zo!!
Klein kittentje veel geluk in je nieuwe leventje op de boerderij.. Ach gut

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:22

In een bench zetten op de drukste plaats in huis, en veel oppakken! dat is de enige manier om ze tam te krijgen. Als je ze nu loslaat ergens dan lukt dat dus totaal niet !

Op een boerderij zetten en er dus willens en wetens zwervers van maken (ongecastreerd en gesteriliseerd) is GEEN optie, er zijn al zwerfkatten genoeg !!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 21:33

Mist schreef:
In een bench zetten op de drukste plaats in huis, en veel oppakken! dat is de enige manier om ze tam te krijgen. Als je ze nu loslaat ergens dan lukt dat dus totaal niet !

Op een boerderij zetten en er dus willens en wetens zwervers van maken (ongecastreerd en gesteriliseerd) is GEEN optie, er zijn al zwerfkatten genoeg !!

Dat 1e is nou percies het probleem. Dat doen we nu al dágen lang. Hij wordt geen zwerf kat daar, hij blijft daar gewoon.