Tijger (18 jaar): rust zacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Tijger (18 jaar): rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 12:15

Vanmorgen is op een mooie leeftijd van 18 jaar Tijger ingeslapen.
Tijger was al 5 jaar bij ons en altijd al gekwakkeld met zijn gezondheid. Tijger had suikerziekte en we spoten hem twee keer per dag insuline. Dat betekend dus dat je altijd moest zorgen dat je thuis was of de kat ging mee met ons. Helaas hebben we hem nooit goed ingesteld gekregen. Naast de suikerziekte kreeg hij medicijnen vanwege een hartruis en had hij een nierafwijking. Tijger is altijd mager geweest. Ondanks dat hij flink kon eten staken zijn ruggengraat en bekken uit. Maar desondanks was hij altijd heel helder en zat hij altijd heel graag bij je voor een koppie.
De laatste dagen ging hij achteruit. Hij kreeg aanvallen waarbij hij hard door huis rende, ergens tegen opliep en viel. Hij liet daarbij zijn urine lopen. Steeds riep hij om hulp met een mauw die door merg en been ging. Gisteren was hij ineens verdwenen. Hij is nooit van het erf of de straat uit. We waren bang dat hij weer een aanval had gehad en er niet was uitgekomen. Dierenambulance gebelt: hij bleek bij achterburen te zijn die hem hadden gevonden en dachten dat hij ernstig was verwaarloost. Uitgelegd dat hij al 18 is en ziek is.
Nadat we hem hadden opgehaald, heeft hij nog twee of drie keer een aanval gehad.
Vanmorgen naar de dierenarts gegaan. Ik wist al dat we niks meer voor hem kunnen doen. Tijger in de wachtkamer op schoot gezeten en nog lekker gekroeld.
Vlak voor tienen is hij ingeslapen. Hij bleef vechten tot het einde, niet leuk om te zien maar ik wou bij hem blijven.
Hij is begraven in de achtertuin.

Rust zacht, lieve tijg. Ik hoop dat je geen pijn meer voelt.
Afbeelding
Tijger (de donkere) samen met Sheetah in zijn mandje
Laatst bijgewerkt door Napie op 23-07-07 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

daffene

Re: Tijger (18 jaar): rust zacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:20

Is nooit leuk en altijd moeilijk om je maatje te verliezen, maar hij heeft een mooie leeftijd bereikt en ik denk dat het inderdaad de beste keuze is geweest. Heel veel sterkte met het verlies!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:21

Verdrietig bah, wat erg.
Jullie hebben iig je best gedaan, altijd goed verzorgd (en geloof me, ik weet hoeveel werk het is, een kat met suikerziekte) en hebben hem de laatste 5 jaar een goed leven gegeven.

Sterkte. Een mooie leeftijd, 18 jaar.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:48

Oww wat erg!! echt heel sneu maar gelukkig is ze 18 geworden, dat is ene mooie leeftijd toch!

Maar heel veel sterkte met het verwerken hoor!

Layla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:53

Heel veel sterkte met het verlies Vriendjes zijn?.