in memorian filmpje van onze snoopie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Guardian

in memorian filmpje van onze snoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 02:59

zoals de titel het al zegt is dit een filmpje over ons ouwe hondje snoopie die ik gemaakt heb voor mn moeder...dus Gail, als je em ziet, NIET TEGEN MA ZEGGEN!!!!
http://s198.photobucket.com/albums/aa10 ... 9830fe.pbr

nou hoop ik dat ie werkt...heb nog nooit een link geplaatst...
kijk er naar en laat een berichtje achter wat je er van vond.
als ie niet goed staat hier TeM dan even voor me, ik heb het hier gezet omdat ik denk (hoop) dat het hier goed staat...

khirshanta

Re: in memorian filmpje van onze snoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:00

Het werkt Lachen

(volgens mij past het beter bij beestenboel, hij was meer dan een 'andere interesse' zo te zien Lachen )

Heel mooi, mooie woorden, mooie foto's en mooie muziek, en zeker ontroerend. Als het voor een vreemde zo is, dan zeker voor familie!

Even off-topic: super dat jullie hem nog een mooi leven hebben kunnen geven, en je merkt het duidelijk, ze zijn zoveel dankbaarder dan andere honden. Het lijkt me een schat van een vent.

Ik weet niet wanneer hij gestorven is, en of het wat uitmaakt, maar ik vind het ook altijd zo oneerlijk lijken, zo'n arm ding, helemaal opgeleefd, en dan zo vroeg weer moeten gaan.

Volgens mij ga je pas dood als je al je geluk hebt 'opgebruikt', misschien vind je het onzin, maar voor mij is het altijd een troost geweest, bij elk dier.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 04:07

we hebben hem vorige maand moeten laten inslapen. mijn zusje had er al een topic over geopend op de dag dat hij werd ingeslapen maar heb het toen zelf niet kunnen lezen omdat ik hem naar zijn plaats van bestemming, het eindpunt, aan het chaufeuren was met veel gesnotter... hij was pas 3 jaar oud en toen al "op" dus ja het was veel te snel...
hij is nooit mijn hond geweest maar echt de hond van mijn moeder, daar had hij zo een speciale band mee dat ik zeker wilde dat dat nooit vergeten zou worden en hoe speciaal hij in dat huishouden bij mn moeder thuis is geweest, vandaar dat filmpje.
helaas was zijn "geluk" niet op, maar zn lijfje wel, want tja, hij had nog zo graag door willen gaan maar zijn lijfje liet het gewoon niet meer toe, dat was zo ontzettend sneu..
zat trouwens toen ik het filmpje had gemaakt en er naar keek gewoon te huilen als een klein kind (en ik ben verdorie 25)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:11

Het blijft altijd pijn doen, jammer genoeg...

Ik bedoelde trouwens ook niet dat hij het niet fijn meer had, of dat hij niet gelukkig was hoor! Absoluut niet! ik heb alleen altijd die 'filosofische' visie gehad dat je maar een bepaalde hoeveelheid geluk mag hebben, en dat daarna de kraan dichtgaat.

Ik weet zeker dat hij sowieso nooit vergeten zal worden, maar het is echt een heel mooi beeld van zijn jammer genoeg veel te korte leven.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 04:15

als je het zo bekijt dan was helaas zijn geluk verdomde snel op...
hij heeft de eerste anderhalf jaar van zijn leven in embarmelijke omstandigheden doorgebracht en mocht daarna maar anderhalf jaar geluk hebben helaas...
maar hoe tem je dan? kheb t nog nooit gedaan....zou jij het miss voor me kunnen doen anders?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 04:41

heb ik al gedaan, en temmen doe je met dat rode uitroeptekentje. Het scherm dat erna komt wijst zich vanzelf Lachen

Het is inderdaad zo oneerlijk... We hadden een hond, Viola, had in een 'trimsalon' als proefkonijn gediend. Waar ze dus ook leerden staarten te couperen, maar aan de verdoving konden ze legaal niet komen, en illegaal was te duur. Verder nog meer van dat soort rotzooi waar ik niet over uit zal weiden, je snapt het wel. Half jaartje heeft ze fatsoenlijk daglicht gezien, normaal eten gekregen, liefde... Op. Zoveel ongeluk, en maar een grijntje geluk, en dat bijt nog het meeste denk ik, dat je al dat ongeluk nooit goed hebt kunnen maken

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 05:02

nog meer mensen die niet kunnen slapen , wat een mooi stukje zeg, ik heb mijn hondje vrijdagochtend in laten slapen nou je raadt het al , kan dus niet slapen wat een nachtmerrie, had ook altijd pecht hij is gelukkig daarmee toch nog 12 geworden maar mis hem verschrikkelijk, wat je zegt ben 35 maar kan het niet droog houden wat een vreselijk gemis

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:44

ja corina, ik ken het gevoel van niet kunnen slapen...
de avond voordat we hem naar utrecht gingen brengen voor zn laatste autoritje naar de hemel kon ik echt niet slapen...
heb het wel geprobeerd maar kon het echt niet, ik zat er zo vol van, en het was mn moeders hondje, kan je nagaan....
dat huilen doe ik af en toe nu nog voor hem, want ja, hij was zo speciaal, maar het word wel minder nu hoor.
dit was trouwens de tweede hond van ons dit jaar die we in moesten laten slapen...
onze andere hond was oud (16) en hartstikke op. en hij heeft daarna het nog een paar maanden volgehouden maar ging toch steeds sneller achteruit, eerst een klein beetje en met de tijd kwam het in een stroomversnelling en ik vond het zo erg voor hem maar ook voor mijn moeder die echt een super band met dat beessie had, ze hielden echt van elkaar...
maar nog gecondoleerd met het verlies van je hondje!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:23

jeetje guardian, wat een gemis hé, ik begin ook nooit meer aan een nieuwe hoe leuk ik het ook vindt , dit soort dingen hakker er zo in, heb er slapeloze nachten van, wat je zegt die laatste momenten dat je beslist over leven of dood je weet dat het de beste beslissing maar jeetje wat een gemis, jullie ook sterkte

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 15:29

ja corina ik ken het, en iedere keer roepen we dat we het niet weer doen en dan toch weer doen...

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:18

oh ik hoop zo dat ik het niet weer doe, het is zo gezellig in huis hé en ik weet dat ik een beestje een goed tehuis kan geven maar wij beschouwen het als onze kinderen pff nee echt ik hoop niet dat ik het weer doe hoor, die laatste momenten staan zo in mijn geheugen gegraveerd, jak moet er bijna van overgeven, en je steeds afvragen heb ik er goed aan gedaan , wat zou er door zijn koppie heen zijn gegaan, ik moet het echt een beetje van me afzetten, ik hoop dat het over een tijdje echt een beetje gesleten is,

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 23:54

die laatste momenten zijn vaak inderdaad het ergste maar je kan je berusten in het feit dat je er was voor hem! hij zal waarschijnlijk erg weinig gedacht hebben als hij erg oud of ziek was...imo redeneren honden niet, ze associeren....
en ja, het slijt na een tijdje wel hoor! geef het tijd!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:40

ja dat is wel zo, hun hebben er waarschijnlijk geen besef van maar jij zelf gaat door een hel, we hebben echt alle medicijnen gehad die er waren dat zeiden ze ook en waarschijnlijk had ie een keertje gestikt nou dat is echt om jezelf niet te vergeven , wat je zegt het moet slijten, maar ja hij was ook altijd zo aanwezig hihi dat je het mist, ik denk soms dat ie aan mijn been staat te krabbelen of me aan komt halen als ik binnekomt , hij was altijd zo enthiousiast zelfs de laatste ochtend nog, met moeite kwam hij de ouwe sukkel, tja over een paar maanden realiseer ik me denk beter dat dit het beste was , ik ben nu alleen maar aan het werk om mijn gedachten te verzetten wel goed voor mijn portomonee trouwens, ergens nog een pluspunt,

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:09

LN -> BB