Met de hand opvoeden is bij zo'n konijn en geen ervaring erg moeilijk. Als de moeder een nestje van haar vacht heeft gemaakt, moet je het jong daarin leggen. Voeden van jonkies gebeurt meestal niet waar mensen bij zijn. Als het jong weer uit het nest komt is het meestal hopeloos en te laat om nog te gaan ingrijpen.
De eerste paar uur moeten ze de biest hebben gedronken, als dat niet zo is dan heb je grote kans dat het jong het niet red of zijn hele leven lang zwak is.
Over dat dierenarts bellen zou ik een praktische overweging maken: het is zondag, dat betekent meer kosten en de dierenarts zal er ook niet veel aan kunnen doen.
Ik heb in het verleden vele konijnen gefokt voor shows, en heb dit ook een enkele keer meegemaakt. Mijn ervaring is dat ieder jong die er zo aan toe was uiteindelijk toch dood ging.
Je kan ze geen koeienmelk geven, maar een speciale aanmaak melk, die én nu niet te koop is (zondag) én erg duur is. Dus bedenk echt of je wel zoveel geld uit wil geven voor zo'n jong konijn. Sterkte met je besluit.