klein poesje meegewandeld.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

klein poesje meegewandeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 10:04

Ik kwam vanacht samen met me vriendin/collega terug fietsen van het werk. Stonden nog even te praten toen er een klein poesje aan kwam lopen. Nouja kopjes geven mauewen enz. Dus nouja 10 minuten ging het zo en toen ging ik verder naar huis. Dus ik stap op me fiets staat die ertussen. Dus nouja die 50m kon ik wel lopen.

Is ze meegewandeld. Liep mee de schuur in enz. Nouja toen maar even opgepakt. Ik voel alles zitten er steken botjes uit dus echt heel mager. Ook heel veel wondjes. Maarja poes bleef aan me benen kleven en ging geen meter bij me uit de buurt. Dus me zus gebeld. Die is gekomen met beetje eten en mandje met handdoek over kussentje. Hij kon niet bij ons in huis ivm. eigen kat en 2 honden.

Toen de schuur dicht gedaan en gaan slapen. Vanochtend gaan kijken dus lach te slapen in het mandje had gegeten dus dat maar meteen bijgepakt. Overal weer kopjes geven op schoot klimmen. enz.

Dus als me zus er is gaan we even kijken of dat die weg gaat lopen als we hem uit de schuur laten. Anders naar de buurvrouw om te vragen of ze weet van wie die is. En anders me ouders bellen en zowiezo even het asiel enz. (kan je die wel op zondag bellen??)

jiehaaa

Re: klein poesje meegewandeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:07

Je kan ook de dierenambulance bellen, die brengen hem dan naar het asiel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:11

als zo'n kleintje 's nachts buitenloopt, mager is, en geen bandje ofzo omheeft, heb je best kans dat ze geen baasje heeft.
misschien kan je tot maandag wachten en de DA vragen of ze een chip heeft?
weggaan zal ze (denk ik) uit haarzelf niet meer snel doen, omdat ze bij jou eten en een slaapplek heeft.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 12:04

Marigold schreef:
als zo'n kleintje 's nachts buitenloopt, mager is, en geen bandje ofzo omheeft, heb je best kans dat ze geen baasje heeft.
misschien kan je tot maandag wachten en de DA vragen of ze een chip heeft?
weggaan zal ze (denk ik) uit haarzelf niet meer snel doen, omdat ze bij jou eten en een slaapplek heeft.

Nee ze liep inderdaad niet weg. Op advies van de buurvrouw toch even buiten de poort gezet. Maar daar zat die na een halfuur nog steeds heel lief. Even de andere dieren kennis laten maken. De kat van ons vond het vooral vreemd. En de honden heel leuk. Verder heeft ze heel de tijd in de tuin gelopen. Net weer even in de schuur gedaan want het regent. En foto's gemaakt. Die ga ik morgen ophangen. Net als even bellen.

Me ouders zijn op vakantie dus net even gebeld me moeder wou der niet houden. Maar wil der ook niet in het asiel zetten. Dus dat is wel positief.

Is er nog iets speciaals wat ik der kan voeren zodat ze iets dikker wordt? Ze krijgt nu namelijk voer voor een bejaarde kat door gebrek aan beter.

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:22

Kittenvoer Pling
Veel succes met het poesje!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:29

ben benieuwd naar defoto's

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:33

ik hoop rouwens dat je het toch mag houden

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:36

oh dat zouden wij dan houden Bloos
haha Tong uitsteken wij kunnen geen diertjes naar het asiel doen Lachen
hihi ( het valt mee we hebben 3 paarden en dat is het Tong uitsteken )

maar ipv het asiel, kan je geen advertenties plaatsen wie een poesje wil hebben?
of gevonden poesje.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:40

Wij hebben van de week een zelfde verhaal gehad. Vreemde rode magere kat in de achtertuin. De hele week eten gegeven dus niet meer weg te krijgen natuurlijk. Gisteren hebben we hem een bandje om gedaan met kokertje en een briefje erin of de eigenaar ons wou bellen. Wat blijkt, is die kat van onze achterburen!! Ik ben nu blij dat we 'em niet naar het asiel hebben gebracht. Hij schijnt verwaarloosd te zijn geweest en daarom ziet 'ie er zo slecht uit. En hij eet genoeg zeggen ze...

Doe die kleine dus een bandje om want voor je het weet breng je andermans kat naar het asiel.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 12:52

LaUrOssssss schreef:
ben benieuwd naar defoto's

Ja even zoeken. Ze zijn niet super zie ik net. Maar je ziet wel het lieve koppie. Hij bleek onder de vlooien te zitten dus even vlooien druppels gegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij ligt in de deurpost want hij mag niet naar binnen vanwege de vlooien.

Ik denk dat ik hem wel mag houden. Hij loopt al door de tuin alsof die nooit anders gedaan heeft.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:15

is dat wel een jonkie?
ze ziet er niet zo slecht uit als ik had gedacht, sommige katten hebben echt gewoon zo'n bouw van hunzelf.
succes met haar, ik hoop dat ze bij jullie mag blijven als er geen eigenaar komt, soms zoeken katten zelf hun baasje uit, zo'n kat heb ik nu ook, en ben er heel blij mee dat ze bij ons woont Lachen
ze was vanaf het begin steeds bij mij en toen haar baasje verhuisde en haar achterliet is ze bij mij blijven wonen Lovers

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:20

Heb je haar aangehaald toen ze bij jullie kwam kijken? Je moet iig nooit een vreemde kat aanhalen, grote kans dat ze je volgen Knipoog .

Verder is er een gróte kans dat hij gedumpt is, het is weer vakantie tijd.. Klanten van ons hebben een 4 weken oude kitten gevonden (is nu van hun), broodmager.. Erg sneu.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 14:32

traan_beauty schreef:
Heb je haar aangehaald toen ze bij jullie kwam kijken? Je moet iig nooit een vreemde kat aanhalen, grote kans dat ze je volgen Knipoog .

Nee ze kwam echt zelf op ons af. Ik heb van me ma geleerd geen vreemde beeste aanhalen. Maarja als ze meelopen.

Ze blijft alleen mauwen dus als iemand weet wat dat kan zijn. We hebben der wat melk gegeven (ik weet het niet goed) En daar viel ze grettig op aan.

Kan het ook de jeuk zijn? Of lijkt dat onwaarschijnlijk.

Tips en instanties die ik kan bellen morgen zijn welkom.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:39

Hier ook afgelopen zaterdag kitten in huis, ik ben niet zolang geleden hier komen wonen dus ik ken niet iedereen nog, maar ze (mensen uit de straat) waren op zoek naar de eigenaar en konden haar vanwege de honden niet zelf binnen houden. Ik heb haar toen opgevangen en donderdag kwam er iemand aan de deur, de over boven buren op 2 hoog daar was ze uit het raam gevallen/gesprongen. Was heel klein ding maar toch al 6 maanden oud, was ook een nest verwaarloost werd gehaald en had al 200/300 euro aan DA kosten mee gebracht om op te knappen.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:46

je kan ook gewoon het Asiel bellen, en dan zeggen dat jij hem (voorlopig) houd, maar als hun dan een melding van een vermiste kat, en het is dat poesje, dat die eigenaren hem gewoon weer terugnemen! Knipoog

Op de foto's vind ik hem trouwens niet erg mager uitzien, !

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 14:50

xsimone schreef:
Op de foto's vind ik hem trouwens niet erg mager uitzien, !

Ja dat viel me ook op met de foto's maar als die staat steken de heupen uit. En de ruggengraat steekt uit. Maar kan misschien ook komen door de dunnen vacht.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:07

Ik zou toch het asiel bellen. Zij krijgen ook meldingen binnen van vermiste katten. Of neem contact op met Amivedi.

Een kat in een asiel is trouwens niet zielig. Katten die verwaarloosd en mager buiten lopen, die zijn zielig. In het asiel krijgen ze de beste verzorging, worden ze ontvlooid, ontwormd, geënt, gechipt en gecastreerd of gesterelliseerd. En daarna wordt er een goed thuis voor ze gezocht.

Als jullie besluiten het poesje te houden zou ik hem alsnog naar het asiel brengen. Je geeft hem aan als zwerfkat, meld zelf dat (mits er geen eigenaar komt) je hem zelf wil houden, zij zorgen voor het ontwormen, enten en dergelijke, en jullie hebben er een gezonde kat bij!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 09:18

loveyoutoo schreef:
Ik zou toch het asiel bellen. Zij krijgen ook meldingen binnen van vermiste katten. Of neem contact op met Amivedi.

Een kat in een asiel is trouwens niet zielig. Katten die verwaarloosd en mager buiten lopen, die zijn zielig. In het asiel krijgen ze de beste verzorging, worden ze ontvlooid, ontwormd, geënt, gechipt en gecastreerd of gesterelliseerd. En daarna wordt er een goed thuis voor ze gezocht.

Als jullie besluiten het poesje te houden zou ik hem alsnog naar het asiel brengen. Je geeft hem aan als zwerfkat, meld zelf dat (mits er geen eigenaar komt) je hem zelf wil houden, zij zorgen voor het ontwormen, enten en dergelijke, en jullie hebben er een gezonde kat bij!

Ik weet dat het niet zielig is. Maar heb ze gistere gebeld en ze hebben al heel veel katten. Dus ze zouden het zeker niet erg vinden als we hem gewoon thuis houden. Me adres opgegeven en een foto gestuurd en als er dan mensen voor dit poesje komen dan kunnen ze naar mij toegestuurd worden. En het ontvlooien en ontwormen heb ik gistere zelf gedaan. Vandaag even langs de dieren arts kijken of die gechipt is.

En wanneer me moeder thuis komt volgende week. En er is nog niemand geweest die zegt hij is van mij. Dan ga we voor volledige controlle naar de dierenarts.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:46

haha, bij ons juist hetzelfe gebeurd! Kwam er ook een klein poesje aangelopen (nog maar 6 weekjes oud) erg miauwend en helemaal nat uit het riet. Het bleek van niemand te zijn, dan maar mee naar huis genomen. Is nu een pracht van een kat geworden. In ieder geval veel succes met de vondeling !

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:30

Hopelijk mag je hem houden!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:34

Ben ook benieuwd of je moeder bezwijkt Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:28

Ik kreeg vandaag een briefje in de bus, de kleine poes die ik even in huis had (5 dagen) sloopte nu het huis van de eigenaresse en ze ging haar weg doen, of ik haar nog wilde anders ging ze naar een ander. Mijn vriend vond het dus al jammer dat ze weg moest, dus die wilde haar wel terug. Hier gedraagt ze zich keurig!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:02

melk aanlengen met water anders is dat niet zo goed voo een kat(diaree)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:11

geen gewone melk maar koffiemelk of kattenmelk... Gewone melk is zeer slecht voor katten Ja

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 23:37

griebels schreef:
Ben ook benieuwd of je moeder bezwijkt Haha!

LiNdA1986 schreef:
Hopelijk mag je hem houden!

Ze is gezwicht. Nog zonder der te hebben gezien. Alleen ik twijfel nog heel erg. Is behalve zindelijk helemaal niet opgevoed. Zit overal waar het niet mag. Bijt en krabt niet hardt maarja. Verder heb ik nog nooit een poes opgevoed.

En is op meerdere vlakken niet honderd procent gezond. Heeft kale plekken. (kan best door de vlooien komen.) Een heel raar loopje met de voorbenen. Beetje O benen. En ze niest. En vooral het niezen baart me zorgen.

Me zussen zien het probleem niet en ook me moeder zegt dat het gewoon een paar dierenarts bezoekjes zijn.