Geit valt hond aan, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:08

Sinds een paar weken hebben we een hele leuke geit.
Het is een bonte ex-melkgeit, en ze is erg tam.
Ze loopt daarom ook los rondom stal, net als onze hond.
Alleen, de geit wordt steeds brutaler, en begint de hond weg te jagen. Boos!
Ze rent echt op hem af, en stoot gericht.
Tot nog toe begint de hond te janken en loopt hij weg,
maar wat als hij het echt niet meer leuk vindt?
Het is een rottweiler reu van 8 jaar, met een super karakter, maar je weet maar nooit.....
We hebben ook nog 2 kleine kinderen, dus vindt het toch wel link.
Iemand een goede idee? Anders moet de geit toch maar weer vast Vork

Bluebontje

Re: Geit valt hond aan, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:14

Ik zou de geit vast zetten. Nu valt ze alleen de hond aan, maar straks gaat ze ook achter de kinderen aan.

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 23:02

Tegen de kids is ze heel lief, ze loopt achter m'n oudste (3 jaar) aan,
en springt wel om hem heen, maar dit is niet gericht.
Ze hebben samen de grootste lol Haha!
Ik ben alleen bang dat de hond straks de geit een keer aanpakt...

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:30

de geit laat de hond weten wie er de baas is in stal en dat is zij! de hond zal het niet snel leren, weet ik uit ervaring, ik heb zelf ook een rottie en ze staan er om bekend niet de snelste te zijn met dat soort dingen.
ik betwijfel of je hond die geit zou aanvallen maar anders is het een idee om je hond uit de stal te houden, ik neem aan dat die immers voor de geit is bedoelt?
mocht je hond het toch leren dan zal hij doorhebben dat hij niet dichterbij kan komen dan de "privacy grens" van de geit en zal dit dan ook respecteren. leert hij dit niet dan zal je ze apart moeten houden voor de veiligheid van je hond....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 01:53

Guardian schreef:
de geit laat de hond weten wie er de baas is in stal en dat is zij! de hond zal het niet snel leren, weet ik uit ervaring, ik heb zelf ook een rottie en ze staan er om bekend niet de snelste te zijn met dat soort dingen.
ik betwijfel of je hond die geit zou aanvallen maar anders is het een idee om je hond uit de stal te houden, ik neem aan dat die immers voor de geit is bedoelt?
mocht je hond het toch leren dan zal hij doorhebben dat hij niet dichterbij kan komen dan de "privacy grens" van de geit en zal dit dan ook respecteren. leert hij dit niet dan zal je ze apart moeten houden voor de veiligheid van je hond....

geit en hond lopen beide los rondom de stal, dus op het erf (?)

ik zou geit dus idd vastleggen, jammer dan, maar geit heeft de dienst gewoon niet uit te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:05

geit opvoeden Knipoog
hij mag je hond niks doen, dus geit vastzetten als je er niet bij bent en ben je wel erbij dat ie de hond aanvliegt dan geef je haar maar op d'r donder..

de hond zal haar niet ernstig verwonden hoor als ze het zat is,maar de geit word wel enorm op haar nummer gezet.
maar daar zou ik niet op wachten,gewoon de beesten uit elkaar houden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:08

Geit in een stukje omheining laten lopen. Misschien na een tijdje dat ze het niet meer doet, maar ik zou dat beest niet de boel laten terroriseren.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:25

Als de sodemieter zorgen dat ze dat niet meer kan doen. Zijn 2 totaal verschillende dieren, zullen dus ook totaal verscillend op elkaar reageren.
Citaat:
de geit laat de hond weten wie er de baas is in stal en dat is zij!

Deze quote klopt dan ook niet. De baas; dat gaat over een roedel, een hond en geit zullen nooit een roedel vormen en dus ook geen baas/onderdaan-relatie hebben.
Geit ziet de hond als mogelijke dreiging die 'weg' moet, (Wolven=honden vreten geiten/schapen e.d., voor het geval dat je het niet wist) en aanval is volgens geitje de beste verdediging. Niks fout van die geit, niks fout van die hond.
Jij moet dat gewoon voorkomen. Jij wilde ze tenslotte zo nodig bij elkaar hebben.
Vastknuppen die geit, of vastknuppen die hond en zorgen dat ze niet meer bij elkaar kunnen komen.

Mijn hond loopt al jaren tussen de geiten, maar alléén als ik erbij ben en alléén als ik mijn ogen op hem gericht heb. Anders is het ook echt dág hond. Doei!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:52

bij ons op de boerderij hebben ze ook geiten en een hond..
een van de geiten loopt wel es buiten het hek( dan springt ie er overheen zoals geiten dat zo goed kunnen Knipoog )

maar als de hond dat ziet jaagt zij de geit weer terug.
staan wij erbij,dan kijkt ze er vaak niet eens naar Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:54

hee herken dit verhaal. Heb ook een melkgeit, in het begin was ze echt heel lief alleen ze werd steeds brutaler. Ze staat als ik er niet ben vast en 's avonds mag ze dan altijd even los. Alleen begon ze bij mij ook de honden (eerst 2 nu 3) achterna te zoeken. Het begon een beetje als spelen, een beetje bokkesprongen achter ze aan te maken

Haar hoorns begonnen steeds groter te worden, en die hoorns was ze ook echt aan het slijpen langs de muren.....

De honden die meden haar wel, alleen toen ik een puppy kreeg die er nog niet helemaal het gevaar in zag durfde ik ze niet meer bij elkaar los te laten.

De volwassen honden lieten af en toe hun tanden zien en gromde even, maar ze deden elkaar gelukkig nooit wat. Mn geit viel hun ook nooit echt aan, alleen bij mn puppy werd ik een beetje bang, die liet nml helemaal nog geen grom horen.

Maar het werd wel echt te erg, als mn geit zn zin niet kreeg begon ze gewoon te bokken. Naar mensen.... Nadat ze mn vader en mij een keer goed te pakken had, heb ik de dierenarts gebeld en zijn de ellendige hoorn verwijderd. Ik wist het echt niet meer, alleen mn vader en ik konden m verzorgen, durfde geeneens aan iemand anders te vragen....

Maar sindsdien die hoorns weg zijn, is ze echt helemaal omgeslagen.... De eerste paar dagen was ze nog wel aan het proberen maar toen ze erachter kwam dat haar 'wapens' weg waren gaf ze het maar op. En nu is het gewoon een lief beest wat niet meer de boel de terroriseert.

Nu zijn de honden waar ik het over heb wel nogal fel, dus die zorgen wel voor een weerwoord... En het zijn kleine kooikertjes, dus die verscheuren niet in 1 hap een grote geit (die een aantal malen groter is)

Maar weet niet of jouw geit ook hoorns heeft?

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:20

Bedankt voor de reacties, ik denk dat de geit toch pech heeft en weer vast moet.
Het is tenslotte niet de geit die de dienst uit maakt Haha!
Ze is echt zo brutaal aan het worden.
Vindt het wel sneu, maar liever vast dan ruzie met de hond.
De hond is erg onderdanig, zal niet zomaar wat doen, maar ja, hij wordt ook al wat ouder.
2 kleine kinderen is dan wel genoeg drukte voor hem Tong uitsteken

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:41

heje ik heb zelf ook een geit en een hond en die spelen gewoon samen dan gaat de hond blaffen en spelen en dna wil de gata hem bokjes geven en achter hem aan rennen kan geen kwaad bij onse geit onze geit bokt namelijk niet hard en als de hond ermee ophoudt houdt de geit ook op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 01:54

Shet4ever schreef:
Bedankt voor de reacties, ik denk dat de geit toch pech heeft en weer vast moet.
Het is tenslotte niet de geit die de dienst uit maakt Haha!
Ze is echt zo brutaal aan het worden.
Vindt het wel sneu, maar liever vast dan ruzie met de hond.
De hond is erg onderdanig, zal niet zomaar wat doen, maar ja, hij wordt ook al wat ouder.
2 kleine kinderen is dan wel genoeg drukte voor hem Tong uitsteken

Bange honden zijn het gevaarlijkste he!!
Die happen uit angst!
Nu gaat het nog goed, maar er komt een moment... dus goed dat je de geit vast doet.
Ik ben namelijk erg bang dat de hond anders toch een keer grijpt!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 02:11

Brutale geiten worden trouwens vaak steeds brutaler. Mijn geit (staat samen met negen anderen) valt ook mijn pony aan.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 06:59

Ik werk tussen 300 geiten, en heb mijn honden iedere dag mee, maar kan ze echt niet los bij de geiten laten, dan hou ik geen hond meer over... De hond wordt vakkundig in de hoek gedreven en gemolesteerd als ik niet uitkijk!

Maar de honden weten het alledrie en wagen het niet tussen de geiten terecht te komen Knipoog In het begin waren ze bang van de hond, en kon de hond in zijn eentjje de geiten naar het andere hok jagen, maar na twee weken is de hond normaal voor ze en gaat het andersom. Ze spreken totaal andere taal, dus communiceren voor ze is heel moeilijk.