Hoe zal ik dit brengen? Poes te koop vragen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Hoe zal ik dit brengen? Poes te koop vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 14:08

Bij ons komt er elke dag een poes die bijna de hele dag bij ons in de tuin is. Dat doet ze al jaren. We kennen de eigenaar een beetje. Hij zei dat dit kwam, omdat zij thuis andere katten hadden waar kefie het niet mee kan vinden. Van mijn ouders mag ik naar de eigenaar gaan om te vragen of ze kefie willen verkopen aan ons.. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik ben heel erg gehecht aan haar.. Even een foto van haar dat ze in onze tuin ligt:

Afbeelding

Ogrop

Re: Hoe zal ik dit brengen? Poes te koop vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:10

Ik zou het gewoon vriendelijk gaan vragen, vragen als ze dat goed vinden. Niet op een opdringerige manier, maar gewoon beginnen met te vertellen dat ze het goed zal hebben bij jullie, en op haar gemakje zal zijn etc.

Veel succes. Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:12

Poe, dat is nog eens een vraag..
Misschien als je eens in een gesprek bent met hem voorzichtig beginnen over dat je hem best zou willen hebben (zeg het op een lachterige toon bijv..) en dan kijken hoe hij reageerd. Als hij iets zegt van helaas zal dat niet gaan weet je genoeg, maar als hij toch zegt van ik heb er geen problemen mee kun je er serieus over beginnen.

Succes. Het lijkt mij wel een schatje zeg!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:12

Gewoon aanbellen en vragen... Aangezien Kefie dit al jaren doet denk ik niet dat hij/zij er problemen mee zal hebben.
Ik zou alleen niet gelijk over kopen beginnen, probeer het eerst met krijgen. Dan heb je de kopen-optie als evt. tweede kans.
Succes ermee!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 14:13

traan_beauty schreef:
Poe, dat is nog eens een vraag..
Misschien als je eens in een gesprek bent met hem voorzichtig beginnen over dat je hem best zou willen hebben (zeg het op een lachterige toon bijv..) en dan kijken hoe hij reageerd. Als hij iets zegt van helaas zal dat niet gaan weet je genoeg, maar als hij toch zegt van ik heb er geen problemen mee kun je er serieus over beginnen.

Succes. Het lijkt mij wel een schatje zeg!

Maar het probleem is, is dat ik nooit een gesprek met hem heb, ik heb hem zowiezo al een tijd niet meer gezien..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:23

Toch je stoute schoenen aantrekken en het verhaal uitleggen. Gewoon vragen meid!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:16

Misschien een kaartje in de brievenbus ??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:36

kavama schreef:

He, dat is wel een slim idee OK dan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:42

Ik zou niet meteen over geld beginnen. Eerst een praatje maken (dan zal je dus moeten wachten tot je die man ziet, een kaartje is erg onpersoonlijk!) en dan zeggen dat jullie zo gek op Kefie zijn en dat jullie haar als deel van het gezin zijn gaan beschouwen.
Dan kan je daarna vragen of hij het goed vindt als ze bij jullie komt wonen. Pas als hij ja zegt, of erover wil denken, zou ik pas over een vergoeding beginnen. Je hebt namelijk best kans dat hij zich beledigd voelt als je over "kopen" begint, alsof het een ding is ipv een dier. Misschien is hij allang blij dat jullie haar willen opnemen.
En als hij nee zegt, tsja, dan houdt het op.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:43

kavama schreef:

Ik denk dat je met een persoonlijke benadering meer bereikt.
Gewoon aanbellen dus en zeggen dat je erg aan de kat gehecht bent en of ze bij jou mag komen wonen.
Kijken hoe hij daarop reageert en dan eventueel over een vergoeding beginnen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:25

Ik zou de eigenaar ook persoonlijk benaderen.
Moed verzamele aanbellen en vragen.
Wat je zou kunnen vragenis of de kat toevallig te koop is en de reden daarbij. Ik denk dat de eigenaar het vast niet erg zal vinden als je dit vraagt.. nee heb je en ja kan je krijgen. Zo denk ik altijd

Succes!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:44

Nou persoonlijk benaderen is ook wel goed, maar als je een kaartje in de bus doet zet je de eigenaar ook niet zo voor het blok, kan die ook effe nadenken.
Misschien krijg je dan juist een botte reactie omdat ie zich overrompeld voelt en zo heeft ook hij even de tijd om na te denken,... dus zo slecht idee vind ik het ook niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 16:03

kavama schreef:
Nou persoonlijk benaderen is ook wel goed, maar als je een kaartje in de bus doet zet je de eigenaar ook niet zo voor het blok, kan die ook effe nadenken.
Misschien krijg je dan juist een botte reactie omdat ie zich overrompeld voelt en zo heeft ook hij even de tijd om na te denken,... dus zo slecht idee vind ik het ook niet.

Ja, daar heb je gelijk in, en voor mij ook fijner, kan ik er rustig overna denken wat ik wil schrijven,. en niet dat ik daar sta en de helft vergeet wat ik wil zeggen Bloos

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:07

bromfiets schreef:
Gewoon aanbellen en vragen... Aangezien Kefie dit al jaren doet denk ik niet dat hij/zij er problemen mee zal hebben.
Ik zou alleen niet gelijk over kopen beginnen, probeer het eerst met krijgen. Dan heb je de kopen-optie als evt. tweede kans.
Succes ermee!

ja dat zal zo kunnen zijn maar ik ken die mensen en het zoontje is erg aan kefie gehecht dus is groote kans dat ze het niet doen

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:11

ben benieuwd of je kefie mag houden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 16:19

haha, ja ik ook Tong uitsteken

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:22

hier nog zo'n nieuwsgierig aagje die graag wil weten hoe het afloopt...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:47

Als iemand bij mij een kaartje in de bus zou doen met de mededeling dat hij/zij mijn kat/hond/dier wil kopen om wat voor reden dan ook, dan zou ik meteen NEE zeggen.
Zou iemand me persoonlijk aanspreken, met een hele uitleg erbij en vooral duidelijk maken hoeveel ze om het dier zijn gaan geven, dan zou ik er over na willen denken (en dat dus ook zeggen).

Zeker als je die persoon niet (zo vaak) spreekt, komt zo'n kaartje echt uit de lucht vallen. Dat kun je veel beter inkleden in een gesprek.
Ja tuurlijk is dat enger dan een kaartje, maar daarmee laat je wel zien hoeveel je om poezenbeest geeft. En als je dat stukje dat je wilt zeggen nu goed in je hoofd stampt, dan komt dat er allemaal heus wel goed uit. Desnoods zeg je dat je een beetje zenuwachtig bent en de helft van je tekst vergeten bent. Komt nog vertederend over ook Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:49

Straks houden ze haar binnen, omdat ze zo schrikken. Toch prima zo'n kat die de hele tijd bij je zit, maar eigenlijk niet 'jouw zorg' is Lachen