Arme poes heeft alweer een ontstoken bekkie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Arme poes heeft alweer een ontstoken bekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:03

Goed een maand geleden waren we met onze poes bij de dierenarts: ze wilde niet eten. Tandvlees ontstoken, AB-kuur en daarna onder narcose is haar gebitje schoongemaakt en er is een rot kiesje getrokken. Daarna ging poes weer eten. Gelukkig, alles weer oke, dachten wij. Tot afgelopen weekend. Toen vond ik dat poes weer verdacht mager werd. Ja, ze at weer niet. En aangezien ze overdag veel buiten zit, zie je haar niet altijd. Dus ik denk dat ze al een paar dagen niet heeft gegeten. (Ja ik weet dat dat erg slecht is voor poezen). Dus maandag maar weer gebeld naar de DA en ik kon wel wat AB tabletjes op halen en wat pijnstillers. Ja leuk, poes is nogal lastig met tabletjes innemen. Dus toen konden we langs komen. Nadat de DA in haar bekje had gekeken zei ze ook wel dat het geen wonder was dat poes niet wil eten en dat we er geen tabletjes inkrijgen: zwaar ontstoken! Weer alles rood en gevoelig en haar bovenkaak begon al te bloeden toen de Da er even tegen aan tikte. Poes kreeg 3 spuiten: een lang werkende AB, pijnstiller en nog iets. (tegen de ontsteking geloof ik, weet het niet meer). Volgende week moet ze terug komen voor de laatste spuit. Die moet na 7-10 dagen herhaald worden. Gelukkig is ze weer gaan eten. Ze is wel heel erg mager nu. Maar goed, ze eet weer, ook brokjes. Maar ik baalde wel dat nu na een maand weer haar tandvlees zo ontstoken was. We houden het in de gaten!

Babsiej

Re: Arme poes heeft alweer een ontstoken bekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:24

Misschien kan je die brokjes van royal canin proberen, oral sensitive, zijn extra grote brokjes om de tanden schoon te houden ...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:29

Het probleem is dat poes aan een nierdieet zit. Momenteel voer ik haar wat ze lekker vind, dus gewoon blikvlees wat onze loge-poezen ook krijgen en vis en kitten-brokjes (ook voor de loge, is moeder poes met 5 kleintjes). Maar misschien is dat een keer het overwegen waard: andere brokjes die wel beter voor het gebit zijn.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:34

Een van mijn katten had dit probleem ook. Elke keer naar de dierenarts en dan ging het weer korte tijd goed. Ik liet haar ook altijd een vitamineprik geven als extraatje. Bij mijne werd het zo erg dat we het halve gebit uiteindelijk hebben laten trekken en toen ging het echt veel beter. Ze had alleen nog het voorste deel van haar gebit, het hele achterste deel ging eruit en ze kon er prima mee eten, muizen vangen enz. Ze heeft ook nauwelijks ontstekingen gehad daarna.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:16

Zeker omdat je zegt dat ze al nierpatient is (ik heb er zelf ook 2) denk ik dat de beste optie is om al haar kiezen te laten trekken. Deze ontstekingen zijn namelijk een grote belasting op de nieren, en kunnen zelfs nierschade veroorzaken (afvalstoffen in het bloed worden gefilterd door de nieren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:48

Lees dit topic eens door...
Ik had ook een kat met een ontstoken bekkie...
Mss heb je er wat aan, zaak is dat ie snel weer gaat eten desnoods dwangvoeren anders gaat ie door..
(Leververvetting)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:51

Als noodoplossing voor een kat die niet wil eten kun je een stukje vis koken en dat afgekoelde vocht in zijn bekje spuiten met een injectiespuit die je vrijwel gratis kunt ophalen bij de apotheek. Wij hebben die dingen klaar liggen in de kast voor als er ooit iets is.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 21:54

Chiqa: bedankt voor de tip! ik heb eerder wat besteld bij de dierendokter. Toch het overwegen waard om daar weer eens te kijken.
Daniella74: ik heb ook wel spuitjes thuis en als ze echt niet eet, spuit ik ook vocht in haar bekkie. Maar ze drinkt wel. laatst wat koffiemelk met wat extra dieetvoeding gegeven. In een spuitje.

Na een week konden we dus terug met poes, want ze stopte weer met eten. Gelijk op maandag konden we weer terecht. Ze blijkt auto-immuunproblemen te hebben. Ze heeft weer een spuit gehad. die moest toch herhaald worden, dus geen probleem. volgens de Da zag haar bekkie er een stuk beter uit. En gelukkig is poes nu ook weer gaan eten. Ze eet heel veel brokjes en je ziet haar wat dikker worden. Ze was zo ontzettend mager geworden, heel zielig. Hopelijk houdt ze het nu een tijdje vol, anders moeten we terug komen voor verder onderzoek. Haar bloed vanwege de nieren en dan een rontgenfoto om te kijken hoe het met haar gebitje is. En dan worden eventueel de kiezen getrokken. We wachten af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:26

ja ik zou het iig proberen bij die site...
Simba was ook opgegeven, had een kanjer van een gezwel in zijn bek,
en moderin (krijgt die van jou dat ook?) daarmee ging het wel weg, ja als de brandweer!
Maar zodra ik stopte kwam het weer terug.
Ik ben nu de 4e week ingegaan, en het is nu weg.
Ik mag afbouwen, hij krijgt geen moderin meer.
Het mooie is je kan het in een spuitje doen, aanlengen met RC poeder verkrijgbaar bij de DA
daar zitten ook weer voedingstoffen in, zelf mijn meest angstige Shelley vind het
niet erg...Alleen in het begin wat vreemdig.

Die prednison gaan ze idd dikker van worden, en meer eten..
Alleen als je stopt eten ze helemaal niets meer.
Veel mensen kiezen voor deze makkelijke manier, maar op de lange duur is het ook
nog eens heel slecht voor de dieren, merk je niet dat ze meer is gaan drinken?

Die druppels pakken alles aan, de ontsteking, herstel van gezond weefsel en
de weerstand krijgt een boost.
Als hij 2 weken stabiel is mag ik af gaan bouwen...Hij heeft tot nu toe elk jaar een kies of
tand verloren aan de autoimuum ziekte.
Maar dit jaar ziet het er weer volkomen gaaf uit, mss zal ie zn leven lang dagelijks
een druppeltje immuno moeten (Voor de weerstand)
Maar dat gaat de pret niet drukken; die middelen zijn góed en niet duur en daarnaast
krijg je er een bak info bij......

Succes,,

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:36

als het niet voldoende opknapt misschien ff een swob laten nemen en een antibiogram laten maken. Dan kunnen ze zien welke bacterien hier schuld aan zijn en meteen ook voor welke ab ze gevoelig zijn. Wat was de naam van de auto imuum?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 14:42

Chiqa: poes kreeg ook moderin. Verder kreeg ze geen prednison hoor. Gelukkig maar. Ze is niet meer gaan drinken. Ze slaapt wel veel meer. Ze is wat rustiger, maar eet wel als een bouwvakker!

Ijsklontje: oei, jij gooit wel met hele rare termen; wat is een swob?
ik weet de naam niet van het auto-immuun. Heeft de Da ook niets van gezegd. Ik moet nu afwachten hoelang de laatste moderin-spuit blijft werken. stopt ze weer met eten, dan gaan ze andere onderzoeken doen en eventuele slechte kiezen gaan ze trekken.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:27

Een swob maken ze door met een speciaal wattenstaafje een monster te nemen van de onstoken plekken. Dit sturen ze naar het lab en zo kunnen ze door de bacterien te kweken kijken welke bacterien voorkomen bij de ontstekingen en kunnen dus meteen kijken voor welke ab deze gevoelig zijn.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 22:41

ijsklontje: bedankt voor je uitleg, nu snap ik het tenminste.

Chiqa: ik heb een mailtje gestuurd naar www.dierendokter.nl, maar die zijn met vakantie tot 11 augustus! Tot die tijd worden er geen bestellingen verstuurd of vragen beantwoord. Dus moeten we nog even wachten. Hopelijk kan poes ook zo lang wachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:12

sheela schreef:
ijsklontje: bedankt voor je uitleg, nu snap ik het tenminste.

Chiqa: ik heb een mailtje gestuurd naar http://www.dierendokter.nl, maar die zijn met vakantie tot 11 augustus! Tot die tijd worden er geen bestellingen verstuurd of vragen beantwoord. Dus moeten we nog even wachten. Hopelijk kan poes ook zo lang wachten....

Ja klopt...had ik even moeten zeggen...Stom van me.
Maar ik garandeer je dat je mail terug krijgt, ik hoop zsm.
Ze hebben het best druk, door mijn verhaal hebben ze via de dierenkliniek
hier namelijk aardig wat meer klanten gekregen :)

En dat de eigen kliniek dit prefereerd en niet zijn eigen middelen gebruikt
zegt wel een hele boel!
Ze lopen hierdoor namelijk ook inkomsten mis, zo zie je maar weer dat
er ook DA's zijn die naar het dier kijkt...
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-10-10 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:32

Chiqa: Ik heb nu inderdaad antwoord terug van de dierendokter. ik kreeg 4 middeltjes geadviseerd. Er werd goed rekening meegehouden dat ze nierpatiënt is. Morgen een even op de site kijken en een bestelling plaatsen.
Gelukkig gaat het met poes nu wel goed. nergens last van, eet goed. Ze was alleen laatst gaan snotteren. Wij hebben ook nog een moederpoes te logeren met kroost. Uiteindelijk ging alles aan het snotteren en moesten ze aan de AB. Poes liet het redelijk toe dat ze tabletjes in haar strot geduwd kreeg.
We wachten af en hopen dat ze goed op de medicijnen reageert.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:59

Het ging een tijd goed met onze poes, maar afgelopen weekend stopte ze weer met eten. Dus vanmorgen gebeld en we konden even later al bij de DA terecht. En weer is haar tandvlees ontstoken. En goed ook! We hadden vandaag een andere Da en hij begon dat we deze week of anders volgende week een afspraak moesten maken voor het schoonmaken van het gebitje! Dat is in juni nog gebeurd! Maar goed, toch weer smerig en ontstoken. Weer het hele ritueel gehad: AB, pijnstiller en moderin. Het moet nu weer beter gaan en als dat niet het geval is, gaan ze kiesjes trekken. Ik heb ook medicijnen via de site van de dierendokter, maar omdat ze niet wilde eten, moesten we toch maar naar de DA. Ik gaf haar de medicijnen van de dierendokter met een spuitje, maar omdat haar tandvlees zo'n pijn doet, vindt ze dat ook geen pretje. We wachten weer af. Hopelijk gaat het nu weer beter en gaat ze weer eten. wordt vervolgd (vast wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:22

Hoi Sheela wat goed dat je die middelen heb aangeschaft!!
Ik ben er ook nog steeds mee bezig hoor, het gaat hier goed.

Het mooie is als je nu die middelen eerder gehad zou hebben had je geen AB meer hoeven aanschaffen,
die middelen (Met name die casules Grape Seed en Viral dtox) zijn heel goed voor
virussen een natuurlijk AB.....

En de Jukkah, dat is een natuurlijk steroide, volgens mij heb jij die middelen
ook gekregen, klopt dat?

Simba heeft dus chronisch tandvlees ontsteking, maar is zo goed als genezen.
En de andee, daar is vorrige week een kiesje getrokken; was ook ontstoken bleek later een
gat in te zitten; ja dus logisch dat het nooit aansloeg.
Ze hertseld wen nu enorm snel, en dat is mede te danken aan de goede middelen
van die site......

Ik hoop voor je dat het allemaal goedkomt, en soms is het idd beter om de boel dan maar goed te controleren en eventueel te trekken.
Simba heeft dus Forl, dat is een ziekte die de wortels doet oplossen, dat zie je niet van buiten,
alleen felle ontstekingen.
Maar nu gaat het zo goed!!!!!!!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 22:15

ik heb yucca intensive, Immuno Stim'r, super C 2000 en als smaakversterker: flavour Shaker. Het vervelende is alleen dat poes de druppeltjes niet over haar eten wil. Dus dan maar een beetje van die Flavour shaker erover en dan nog eet ze niet! Dus doe je wat druppeltjes in een beetje water en dan in haar bekje met een spuitje. Nop! dan wordt het weer een tijger en dan gaat het niet. Dus ik heb die druppeltjes nog niet zo intensief gegeven. Ook dus mijn fout, maar wat wil je als poes zo lastig word.... Laatst toen ze stopte met eten, was het dus in het weekend. (Zul je altijd zien) en toen heb ik een paar pogingen gedaan om haar die druppels toe te dienen, maar het wordt zo moeilijk. Poes is zo ongelooflijk lastig! Dus is het maar weer afwachten. Nu eet ze weer en is ze weer vrolijk en komt weer op schoot liggen zonder gemopper. ook rent ze weer door het huis met onze loge-kittens. Ik zit dus een klein beetje met mijn handen in het haar. Ik zit vol goede bedoelingen, maar poes werkt niet mee. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:24

Hoi Sheela!
Die druppels zijn heel sterk, ik meng ze met RC poeder, dat kan je bij de DA halen,
zakje van een euro of 2. Dit vinden ze lekker. Ik doe een beetje poeder in een glaasje,
meng het met een beetje water (Echt heel weinig anders moet de dat allemaal naar binnen werken)
dan de druppels erdoor roeren. En met een spuitje geven, ze vinden het hier heerlijk.
Ik heb het met water geprobeerd, dan slaan ze op de vlucht of gaan kwijlen,
ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:12

Hoi Chiqa,
Bedankt voor deze tip, misschien moet ik dat maar proberen van die Rc poeder.
Met water in een spuitje vindt ze echt heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:34

Hoi Sheela ik sprak gister die vrouw van de dierendokersonline, en heb haar die tip ook gegegeven, ze herkende jou verhaal.
Het zou zonde zijn als je nu zou stoppen, het zijn zulke goede middelen!!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:02

Nadat poes een maand geleden haar lading spuiten weer had gehaald, konden we vandaag weer terug naar de DA: mevrouw wilde weer niet eten. En weer is haar tandvlees ontstoken! Deze keer nog erger dan een maand geleden. De DA vertelde nu dus ook dat die moderin-injectie ook maar 4 weken werkt. Vandaar dat we nu na een maand weer naar de DA konden voor een moderin-spuit.
We hebben vandaag dan ook maar de beslissing genomen dat over 2 weken (eerder kon niet) al haar kiesjes worden getrokken. Verdrietig
De DA wilde dan vandaag nog een keer spuiten, maar dat was dan de laatste keer, omdat het middel erg zwaar en belastend is voor de gezondheid van de poes. Dus over 2 weken moet ze onder het mes. Zie er erg tegen op omdat ze een hartruisje heeft en het gevaar bestaat dat ze niet meer uit de narcose ontwaakt. Dat ze een hartstilstand krijgt of zo. We zien wel. we moeten toch wat, want niet behandelen dan gaat ze dood omdat ze niet eet. Doorgaan met spuiten kan ook niet.De narcose is schadelijk omdat ze ook al slechte nieren heeft. Dus uit alle kwaden kiezen we de minst kwade dan maar. Dit wordt zeker vervolgd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:28

Hoi Sheela, hebben de producten niet geholpen?????
Of ben je gestopt met geven?
Ik heb nu drie keer een gebits operatie meegemaakt en
ze zijn er enorm van opgeknapt hoor, ze eten weer als
dijkwerkers!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 04:03

Zeker bij gasnarcose is het risico toch een stuk kleiner hoor, maak je niet al teveel zorgen Ach gut Ook ik heb al een aantal keren gebitsoperaties laten uitvoeren op compleet uitgemergelde verwaarloosde oude katten, dat is tot nu toe altijd nog goed gegaan- ze vreten eigenlijk altijd weer als dokwerkers, ook net na de operatie Haha!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:17

Ben blij met jullie positieve reakties op die gebitsoperaties. Ik hoop dat onze tijger ook opknapt. We moeten nog even wachten, ze mag pas over 2 weken.
Chiqa: het was zo'n drama om poes die druppels te moeten geven, dat ik ermee gekapt ben. Heb verschillende dingen geprobeerd, maar als ze mij zag aankomen met het spuitje was ze al weg. Dus nu dan toch maar onder het mes.