vraag over gevonden duif

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

vraag over gevonden duif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:25

ik heb een tijdje geleden een duif in onze tuin gevonden, en hij heeft iets aan zijn vleugel. Ik heb hem in ons schuurtje gezet, waar hij best veel loopruimte heeft. Maar als hij in paniek raakt gaat hij rennen en valt om en kan niet meer overeind komen. Wat kan ik het beste doen? hem gewoon daar laten zitten, of in een hamsterkoot zetten, waar hij zich alleen om kan draaien, kan eten en niet kan rennen...? wat kan ik het beste voor even doen, tot ik de eigenaar heb gevonden?

_Eveline

Re: vraag over gevonden duif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:33

Naar de dierenarts brengen? Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:35

Dan achterhaal ik eerst liever van wie hij is... En wat heb je eraan om hem naar de da te brengen?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:38

Die weten dan wel waarschijnlijk wat ie mankeert en als je een dier kwijt bent bel je meestal ook de Da.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:38

Ik zou hem naar de volgelopvang brengen. Als ze de duif kwijt zijn, is dat een plek waar ze kunnen informeren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:39

Evt. kunnen zij hem opvangen.
heeft hij een ringetje om?

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:41

Waarschijnlijk is het een "postduif". Heeft hij een ringetje om, daar staat dan vaak een telefoonnummer op, wat je kan bellen.
Maar vaak zal de eigenaar zijn duif niet komen ophalen, en doet hij het wel dan is er voor de duif geen toekomst weggelegt, en zal hij met een omgedraaide nek eindigen. Heeft hij geen ring, dan is hij/zij wild en zou ik hem naar de dierenbescherming brengen. Naar een dierenarts gaan kan je veel geld gaan kosten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:54

je kunt hem idd beter bij het asiel of DB brengen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:26

heb ook wel eens een paar keer een duif gevonden bij ons op het land en dan werd via de postduivenvereniging hier de eigenaar getraceerd door het ringetje.... tot ik er ook achter kwam dat deze duiven dan niet meer geschikt zijn voor de sport en dat hun nekje word omgedraaid Boos! dus nu ga ik niet meer op zoek naar de eigenaar......

Volgens mij is het ook goed om verzwakte vogels suikerwater te geven: als je de vulling van een pen eruit haalt kan je het zo in hun bekje gieten (of met een pipetje). Suc6!!