Help! Logeerhond heeft uitslag op buik...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Help! Logeerhond heeft uitslag op buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:39

Zoals de titel al zegt, onze logeerhond heeft sinds gisteren uitslag op haar buik.

Ze lijkt er verder geen last van te hebben (loopt niet te krabben of schuren), maar weet even niet of ik er mee naar de DA moet of niet. Heb de eigenaresse al gebeld, maar die heeft zoiets van 'gaat wel over' (niet dat ze het ongeintereseerd bedoelde, maar omdat de hond er geen last van lijkt te hebben).

Maar het is toch geen fijn gevoel om het zo maar te laten, wat als het erger wordt...

Ze heeft wel veel in het overtollige water lopen spelen de afgelopen dagen, zou dat het kunnen wezen?

Jullie adviezen worden zeer op prijs gesteld Lachen

P.s. hond gaat zondag weer terug.

Pluttersput

Re: Help! Logeerhond heeft uitslag op buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:41

Het zou idd van het water kunnen zijn, als ze het pas net heeft. Of anders warmte uitslag, of misschien een allergietje als het al langer is. Kan heel veeel zijn Lachen
Ik zou het even aankijken, als ze er last van krijgt, de eignaar nog even bellen, als die denkt dat het overgaat omdat ze er geen last van heeft, zou best kunnen, dan kan je bellen als ze er wel last van krijgt Knipoog
Groetjes, mij

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:36

Komt veel voor met deze warme dagen, helemaal in combinatie met vocht. Er kunnen daarbij fikse onstekingen onstaan. Het gat alleeen weg met de juiste medicatie. De haren worden weggeschoren, dan wassen met speciale shampoo en dan een antibiotische zalf. Eventueel Antibiotica. Anders blijft het terug komen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:40

Plekje even inmasseren met tea tree olie...
En mocht het erger worden, 3 a 5 druppels tea tree olie aan het voer toedienen (liefst 3x per dag)

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:42

Sinds gisteren? Dat is dus donderdag.
Zondag gaat de hond terug naar de eigenaar?

Je hebt gedaan wat je moet doen, het opgemerkt en de eigenaar gebeld!
Als de hond er geen last van heeft, dan zou ik wachten tot zondag, dan kan de eigenaar zelf beslissen.
Als je er slapeloze nachten van krijgt, dan ga even langs de DA Knipoog
Misschien gaat het wel over joh. Hou het in elk geval in de gaten.

Succes!