Hoe kat weer binnen krijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Hoe kat weer binnen krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:14

Mijn kat is ong. 7 dagen geleden het huis uit geglipt, de deur stond niet goed op de klik en toen is ze dus per ongeluk naar buiten gegaan. Ze durft eigenlijk niet zo goed naar buiten, dus daarom is ze altijd binnen.
Ze is een beetje een bang katje.
Vannacht zag ik haar (nouja hoorde haar achter het huis) en toen ging ze door de steeg naar voren en rende naar de parkeerplaats verderop. Ik in m'n pyama naar buiten (half 4 ofzo? Clown ) en had haar met moeite 2 meter van de deur gelokt (wij wonen een trap omhoog) en uiteindelijk rende ze toch maar weer weg.
Daarna weer geprobeert te lokken, maar heel erg dichtbij kwam ze niet.

Iemand misschien goede tips? Om haar toch weer te krijgen?

Lynn_Nikita

Re: Hoe kat weer binnen krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:15

kan de kat zelf die trap omhoog of zijn er bv deuren die dichtzijn?
bakje etenbij zetten en vroeg in ochtend beneden gaan zoeken en gaan zitten en hopen dat katje naar je toe komt
als je overdag doet heb je mss kans dat het buiten druk is, en kat helemaal niet durft te komen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:25

Ja kan zelf de trap omhoog, het zijn 2 halve trappen zeg maar. En dan zit hij direcht bij onze deur. Ik heb daar al eten staan.
Maar echt naar me toe komt ze denk ik niet, want ze was in huis ook al heel schuw al was het nu al stukken beter. Alleen nu zit ze buiten en tja maar 1 geluidje en ze rent alweer weg...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:35

vrees dat er maar 1 manier is (heb zelf ook halfwilde zwerfkatten in huis en heb dit vaker meegemaakt) s'avonds/snachts als het rustig is gewoon haar een paar keer roepen en dan de deur open zetten....en wachten. Ze zal dan wel binnenkomen...en zich op haar favourite plaatsje in huis verstoppen.