Roze parkiet ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Roze parkiet ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 10:45

Bestaan deze eigenlijk, of is dit een foutje van moeder natuur ? Haha!
Een vriendin van me heeft er eentje, hj is roze waar het normaal blauw, groen of geel is, en de rest wit en zwart ..
Heeft iemand hier info over, want ik ben nu toch wel nieuwsgierig over hoe dat kan .. Haha!

Urko

Re: Roze parkiet ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:46

wij hebben roze bourke parkieten zitten Lachen

edit; heb je een foto? en wat voor SOORT parkiet is het ... is wel zo gemakkelijk als je dat er even bij zet Tong uitsteken

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:48

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 11:08

Ja die zijn het ! Haha!
Hij is in de winkel verkocht geworden als grasparkietje, vandaar dat er geen info over te vinden was ..

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:10

slechte winkel dan, dit is toch echt een bourke parkiet, veel rustiger dan die adhd grasparkietjes Lachen Een bourke parkiet heeft ook een hele andere lichaams bouw dan een grasparkiet..!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 11:12

Hij lijkt althans erg veel op een grasparkietje, maar is idd heel rustig ..

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:14

dies gaaf Haha! !

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:55

Plaats eens een foto, dan kunnen we zien waar we over praten.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:58

een bourke is wat lomper als een grasparkiet, wij hebben 3 niet tamme zitten maar ze eten toch zo uit je hand, kunnen we van de 120 grasparkieten niet zeggen Lachen Je hebt Bourke parkieten ook nog in verschillende kleurslagen. maar altijd is de basis kleur roze Lachen

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 02:34

Bluebontje schreef:
Plaats eens een foto, dan kunnen we zien waar we over praten.

Foto heb ik niet, hij is niet van mij.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:24

Een bourke is vaak wel wat soort-agressiever. Minder makkelijk te koppelen dan grasparkietjes.
En jemig wat een ongelofelijk SLECHTE dierenwinkel. Iedere leek ziet het verschil tussen een bourke en een grasparkiet.
Het moet niet veel gekker worden zeg, dadelijk gaan ze kanaries als papegaai verkopen Rolleyes

Ook slecht van je vriendin overigens; voor je een dier koopt lees je je toch wel een béétje in. En als je ook maar een klein beetje over grasparkieten leest, dan weet je meteen dat de kleurslag roze niet bestaat.
Ik hoop dat ze een beetje bijleest, dan kan ze veel beter voor d'r bourke zorgen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:58

Och jee... een Bourke LIJKT niet eens op een grasje... dat had je vriendin wel moeten zien zeg..

Neemt niet weg dat ze er trouwens toch een leuk huisdier aan kan hebben, maar ze moet ook even kijken wel voermengsel voor de bourke geschikt is. Ik meende dat zij een ander mengsel eten dan grasjes.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 14:29

Ik vind hem er anders wel op lijken, en heb zelf jaren een grasparkietje gehad .. Knipoog
EN ja, zeker weet ze hoe ze ervoor moet zorgen, en is meteen dat ze hem kocht gaan lezen of dat wel bestond een roze grasparkiet ..
Als ik haar zie zal ik zeggen dat het een Bourke is ..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:34

Afbeelding
Bourke

Afbeelding
Grasparkieten.

Lijken niet op elkaar, vind ik dan. Ja, allebei een kromme snavel, 2 vleugels, 2 pootjes en 2 oogjes. Rolleyes
De vorm, de neusdoppen, de karakteristieke wangvlekken en de grootte zijn een stuk anders, om maar wat te noemen.
Maarja, sommige mensen vinden alle chinezen ook op elkaar lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:25

Een van de vele redenen waarom ik nooit dieren in een winkel koop... Lachen

Bourks zijn leuk btw. Ja

Al gaat er natuurlijk niets boven mijn eigen 8 grasjes. Haha! Knipoog

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 00:40

Lijken niet op elkaar, vind ik dan. Ja, allebei een kromme snavel, 2 vleugels, 2 pootjes en 2 oogjes. Rolleyes
De vorm, de neusdoppen, de karakteristieke wangvlekken en de grootte zijn een stuk anders, om maar wat te noemen.
Maarja, sommige mensen vinden alle chinezen ook op elkaar lijken.[/quote]
Sorry hoor, dat ik niet veel verstand ervan heb ..
Maar jouw reactie vind ik wel erg neerbuigend .. Alsof ik het zou moeten weten dat er zoveel verschillen zijn tussen die 2 ..
Idd, ze hebben allebei een kromme snavel, 2 vleugels, 2 pootjes en 2 oogjes, maar de bouw van die twee vind ik veel op elkaar lijken, ik ben ook geen expert, anders zou ik deze vraag niet stellen ! En zou ik zelf weten wat de verschillen waren .. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 00:42

De zogenaamde (pracht)rozella´s zijn roze parkieten Knipoog mijn moeder heeft er ook 1!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 00:48

Maar als je een dier aanschaft dan lees je je toch in? Dan probeer je toch zoveel mogelijk informatie te vinden over een dier?
Ik vind het dan dus vrij dom ja dat je het verschil niet weet tussen een bourke en een grasje.

Nu gaat dat hier niet helemaal op omdat het om een vriendin van je gaat, maar toch. Zoiets hoor je gewoon te weten. Anders weet je ook niet hoe je fatsoenlijk voor zo'n dier moet zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:58

Tss, overdrijven is ook een vak.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:08

Ja en toevallig ben ik daar erg goed in. Clown
Echter zit er ook een flinke kern van waarheid in mijn stukje. Koop jij ook zomaar een hond zonder je in te lezen over hoe je zo'n diertje opvoed? Of vissen, zonder te weten wat voor planten er in de bak moeten? Of parkieten, zonder te weten wat voor soort het is (en nee, niet iedere parkiet is hetzelfde en niet iedere kromsnavel is een parkiet en dus eten ze niet allemaal hetzelfde).
Ik bereid me graag voor op een dier, door perfect te weten wat zo'n dier nodig heeft. Hoe weet ik anders hoe zo'n dier bij mijn leefsituatie gaat passen en ik hem niet binnen 2 weken de deur weer uit moet doen Nagelbijten / Gniffelen

Om een voorbeeld te geven en bij de kromsnavels te blijven. Een bourke is een vrij rustige parkiet. Dit in tegenstelling tot de Lori van de blauwe bergen die veel harder schreeuwt, wat irritant kan zijn. Plus dat deze lori compleet ander voer eet, namelijk nectar en pollen, in plaats van de zaden die een bourke eet.
Lees je je niet in en ga je alleen voor een mooi kleurtje (en die lori's vind ik echt prachtig bijv), dan zit je straks met een schreeuwende vogel die speciale loripap (=troep) moet hebben, in plaats van met een leuke rustige vogel die met 'gewoon' zaad toe kan.
Zo genoeg uitgelegd?

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:04

wij hebben ze ook in de winkel, maar ik vind het maar lelijke beesten! hahaha, vind de gewone grasparkietjes veel leuker dan de bourke parkiet. vind de bourke parkiet niet eens op een gewone parkiet lijken, dus weet niet waar ze in die winkel het onzin vandaan halen om het te verkopen als een grasparkiet!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:41

assie schreef:
Maar als je een dier aanschaft dan lees je je toch in? Dan probeer je toch zoveel mogelijk informatie te vinden over een dier?
Ik vind het dan dus vrij dom ja dat je het verschil niet weet tussen een bourke en een grasje.

Nu gaat dat hier niet helemaal op omdat het om een vriendin van je gaat, maar toch. Zoiets hoor je gewoon te weten. Anders weet je ook niet hoe je fatsoenlijk voor zo'n dier moet zorgen.

Ik weet hoe ik een grasparkietje moet verzorgen, en daarbij heb ik geen Bourke, dus dat jij zegt dat het dom is dast ik het verschil niet weet is onzin ! Moet ik dan een lopende encyclopidie zijn ??
En van alles verstand moeten hebben ?
Heb jij dat ?
Ik denk het niet .. Knipoog
Beetje onmogelijk lijkt mij ..

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:43

Bij mijn vriend op het bedrijf is laatst een roze Bourke's parkiet aan komen vliegen.Ze konden hem/haar zo pakken,en een collega heeft de parkiet mee naar huis genomen.Nu vindt deze man het zo leuk,dat hij bij een kweker er nog een paar heeft bij gekocht.Nu ik de foto's zag van de verschillende parkietjes,zag ik heel duidelijk de verschillen hoor.Wel zijn ze allemaal heel mooi,veel geluk met de gevleugelde vriendjes.. Pling (P.S. Parkiet werd nergens als vermist opgegeven)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:39

Sannert schreef:
assie schreef:

Ik weet hoe ik een grasparkietje moet verzorgen, en daarbij heb ik geen Bourke, dus dat jij zegt dat het dom is dast ik het verschil niet weet is onzin ! Moet ik dan een lopende encyclopidie zijn ??
En van alles verstand moeten hebben ?
Heb jij dat ?
Ik denk het niet .. Knipoog
Beetje onmogelijk lijkt mij ..

Zie dikgedrukt stuk. Ik zeg toch ook dat het niet helemaal op gaat Knipoog .
Maar dan nog vind ik dat je vriendin dat wel zou moeten weten (en zij weet het blijkbaar ook niet, anders had ze het aan jou verteld, of vul ik nu teveel zelf in?)

Achwat, ik heb mijn punt gemaakt, jij het jouwe, we snappen elkaar (ongeveer), verder discussieren lijkt me niet echt nodig Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:27

assie schreef:
Afbeelding
Bourke

Afbeelding
Grasparkieten.

Maarja, sommige mensen vinden alle chinezen ook op elkaar lijken.

Waarom zie ik dan geen verschil.. Scheve mond toevallig vind ik ook dat alle chinezen op elkaar lijken.. zou daar de link liggen? Haha!