Hij jankt opeens??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Hij jankt opeens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:15

Mijn hond is opeens zo'n 2 weken geleden begonnen met als ik weg ben te janken. We hebben hem al 7 jaar en hij heeft dit nog nooit gedaan.

Me zusje zei het al en ik hoorde het ook toen ik de straat in fietsen. Eergistere zijn me ouders op vakantie gegaan en nou jankt die me s'ochtends ook wakker. (dat ze weg zijn is niet nieuw). De buurvrouw heeft gewaarschuwd dat de rest van de straat het niet zo waardeert. Dus nu zit die heel de dag binnen.

Maar zla er iets aan te doen zijn?? Hij is 12 ondertussen.

Tips zeeeeeer welkom.

Lusitana

Re: Hij jankt opeens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:07

Zit hij normaal buiten? Misschien is hij bang voor iets of iemand dat/die nu ineens in de buurt woont en voelt hij zich onveilig als er niemand is. hij kan ook gewoon last van kou hebben. oudere honden worden kauwelijk. Verder gaat hun zicht en gehoor achteruit dus het kan zijn dat hij zich gewoon wat onzekerder voelt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:27

Ik denk ook dat hij zich onzeker voelt, vooral als hij plots heel de tijd binnen moet zitten...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:28

Kun je hem niet meenemen?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:19

patsur schreef:
Kun je hem niet meenemen?

Dat lukt echt niet. Hij kan ander half uur op een dag lopen verdeeld over 3 wandelingen dus meer lopen trekt die niet. Maar zijn hele gedrag begint te veranderen. Hij ligt heel vaak gespannen. En zeer zwaar te ademen.

Wanneer me ouders weer terug zijn gaan we naar de dierenarts. En dan een volledig bloed onderzoek. Ik heb nu de manier gevondne om hem tijdelijk stil te houden. Hij krijgt een groot kluifbot en dan is die stil.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:25

ouderdom Knipoog
mijn hond had er ook last van .. dementi krijgen ze dan last van ..
ze worden bang als ze alleen zijn (zet een patient met dementi alleen in een kamer en het gaat ook niet goed Knipoog )
dus ik denk dat je er rekening mee zal moeten gaan houden als dat ook het geval is met jou hond
mijne kon na 1 maand dus geen half uur meer alleen zijn ..
nou hebben wij een erg goede band met de buren ..
dus dan kon hij in de tuin met de schuur open (schuilen voor zon of regen) en dan ging mijn buurmeisje (die gek van m was) elk half uur even met m knuffelen Lachen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:30

mijn buurvrouw zei al meteen dat als ze thuis is wel op hem wil letten. Maarja moet ze wel thuis zijn. Met die regen hoeft die zowiezo niet naar buiten. Maar anders zetten we de tussen poort open en dan heeft die 2 tuinen.

Helaas zien veel mensen die niet als mijn leukste vakantie want die denken dat die te oud wordt en het eind van de vakantie niet haalt. Ik hoop van wel maar nog even 3 weken wachten.