Onze hond is nu anderhalf jaar oud en heeft altijd honger. Hij schrokt zijn bak altijd in 1 keer leeg en blijft de hele dag gefixeerd op eten. 's Nachts haalt hij de prullebakken leeg op zoek naar nog wat eten en hij probeert ook de kasten open te maken. Hij eet alles; fruit, droog brood, papiertjes waar eten in gezeten heeft en hij sleept met flessen waar eten of drinken in gezeten heeft. Hoewel het nu veel beter gaat at hij eerst bijna je handen erbij op als je hem iets gaf. Om te zien is hij ook wel mager, maar is het dan een oplossing om hem nog meer eten te geven? Hij is wel erg groot voor zijn leeftijd, kan dat ermee te maken hebben? Hij krijgt nu 1 volle bak tussen de middag en rond een uur of 6 ook nog wat. Tussendoor krijgt hij weleens een stukje worst of een koekje. Hij wordt vaak genoeg ontwormd. Onze andere hond is eerder te dik dan te mager en die krijgt kleinere hoeveelheden eten. Onze vorige honden zijn nooit ook nooit zo dun geweest, waardoor ik denk dat het bijna niet aan de hoeveelheid voedsel kan liggen. Voordat we eventueel een dierenarts bezoeken zou ik wel willen weten of dit vaker voorkomt en of jullie ook een oplossing weten?
Ik denk dat het door het schrokken komt. Bij onze hond is het precies het zelfde. En bij mij als persoon ook. Als jij niet kauwt neem je de voedingstoffen ook niet goed op. Onze flipje is nu 2 jaar en het is al minder geworden maar hij blijft schrokken.
Laatst bijgewerkt door allie_mootje op 16-07-07 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Dan zou ik hem gewoon wat vaker eten geven en in totaal wat meer. Als hij mager is om te zien en altijd honger heeft lijkt me dat hij meer nodig heeft dan hij nu krijgt. Bij ons krijgen de honden altijd 3 keer per dag eten, laatste keer 's avonds om een uur of 6.
Het kan trouwens ook voernijd zijn Onze hond kwam van een boerderij met meerdere honden en was in het begin ook zeer gefixeerd op eten Nu nog wel, maar wel minder.
Als een hond niet dikker te krijgen is, zou ik hem laten controleren door een DA. Voor die tijd even kijken of ik met een ander soort voer betere resultaten boek.En net zoals de verbranding bij de ene mens harder gaat dan bij de ander, is dat bij dieren net zo. Als je hond aangeeft tekort te krijgen en hij ook niet echt dik is, zou ik niet naar de andere hond kijken maar hem gewoon meer geven...
krijgt hij s'ochtends geen eten? ik zou hem toch 3 x per dag eten geven s'ochtends ,s'middags en s'avonds het is nog een jonge hond dus die mag wel wat meer omdat hij nog in de groei zit
overschakelen op kvv of vers vlees 3-5 maaltijden per dag geven, eventueel aanvullen met sperziebonen. haal een groot vers bot voor hem bij de slager (geen varkensvlees of dragende botten) waar hij tussendoor kan aan knagen. laat hem ontwormen (vraag raad aan je DA) en geef hem wat meer voer, hij heeft het blijkbaar nodig
Ik heb nu meerdere keren de tip voer spercibonen gelezen. Waarom spercibonen? Wat doen die precies dan?
Mijn hond is nl ook te dun. Ontwormd is hij, maar als ze wormen hebben krijgen ze meestal een echte dikke wormenbuik. Ook hij schrokt alles naar binnen.
Het klopt wel dat honden op die leeftijd meer in de hoogte groeien als in de breedte, onze labrador werd ook pas op latere leeftijd wat dikker.. Zou hem idd 3 keer per dag eten geven ipv 2 keer en niks tussendoor geven dan gaan ze zeker schooien.
Laatst bijgewerkt door Tooske op 16-07-07 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Volgens mij geven ze juist sperziebonen om honden af te laten vallen? Misschien tegen het schrokken een steen o.d in de bak doen. Bij onze honden werkt dat. Ze moet namelijk om de steen heen eten en dat kost nou eenmaal meer tijd.
Sperziebonen zou ik in dit geval niet doen, dat gebruik je als je hond af moet vallen pasta is wel een goed idee, veel koolhydraten. Je kunt ook van brok overstappen op vlees, bijv. rodi compleet of smuldier (c1000). Omdat het al 'papperig' is, wordt het beter opgenomen, en zal je hond meer voedingsstoffen binnenkrijgen.
Zoals al gezegd: als de hond goede, vaste ontlasting heeft is er meestal weinig aan de hand.
Bedankt voor alle antwoorden. Zijn ontlasting is inderdaad goed en ik hoop ook dat het gewoon aan de leeftijd ligt. Hij is wel dun, maar ziet er verder wel gezond uit en hij rent en speelt de hele dag door. Hij is ook opgegroeid met andere honden dus misschien zou voernijd wel mee kunnen spelen zoals liedje zei. Maar als de kat iets afpakt dan laat hij dat wel toe haha.. Ik dacht ook altijd dat sperciebonen waren om af te vallen, maar het zou misschien kunnen helpen om zijn hongergevoel te stillen. Hij krijgt nu een mix van brokken en vlees, allebei van de c1000. Ik heb trouwens een site gelezen waarop ze zeggen dat het beter is voor honden om veel minder vaak te voeren, wat vinden jullie daarvan? Dit is die site: http://www.akhila.nl/docs/postings/Voed ... g_hond.htm Ik zal eens met mijn moeder overleggen om meer te voeren, al vindt zij dat ie zo al voldoende krijgt..
Heb de site niet goed gelezen, maar opzich kan het wel, het wordt ook ooit toegepast bij barfen Krijgen ze een dag een flinke bult en dan een dag of 2 niks, zo werkt het in het wild inderdaad ook
Mijn hond van 9 jaar heeft dit ook, al vanaf puppyzijnde helaas. Het vervelende bij haar is dat ze er heel dik van wordt, en ook bij ons ligt al het vuil in de ochtend over de keuken en huiskamer verspreid. Wij hebben een bench voor haar, maar meestal gaat ze nu met mijn vader mee naar bed en mag ze in een mandje op de grond slapen bij hem. Dat gaat écht perfect en dan bedeld ze veel minder, ik heb het idee dat het bij ons aandacht trekken is..maar toch schrokt ze haar eten in de avond weg. Ik heb het er al met mijn vader over gehad en ik denk dat we haar twee keer per dag gaan voeren (niet meer, maar het avondeten verdelen). Hopelijk helpt dat een beetje, en verder staat de vuilnisbak nu buiten en moeten alle etensrestjes of chips e.d van de tafel geruimd worden. Ik dacht eerst dat ze wormen had, maar ze is niet ongezond of ziek..ze vreet gewoon enorm veel.
@ LadyElmira, vervelend binnenkomen is dat he, als je hele kamer eronder zit.. Maar je mag hem dan niet meer straffen toch? De hond van ons die mag ook naast het bed liggen, maar de deur staat open en vaak gaat ie dan naar beneden en dan slaat ie zijn slag... Hoe kan je dat een hond nou afleren zonder hem op te sluiten?
een mix van vers vlees en brokken mag je dus NIET doen! de maag heeft een hele andere zuurtegraad nodig voor brokken dan voor vlees, waardoro dit voor spijsverteringsproblemen kan zorgen. Als je wilt en brokken en vers vlees (ook duck,rodi,smuldier,carnibest, gewoon rauw vlees) voperen, dan geef je sochtends een portie vlees en savonds een portie brokken. er moet minstens 8 uur tussen de beide maaltijden zitten.
sperzieboontjes worden gebruikt om af te vallen het is maagvulling zonder kalorieen. Maar dan is het zo dat als je hond bv 200 gram voeding krijgt, je 100 gram gewoon voer geeft en 100 gram sperziebonen. dan vallen ze af omdat ze maar de helft van de normale calorieen binnenkrijgen. als je gewoon 200 gram voeding blijft geven, en 100 of 200 gram EXTRA bonen, dan vallen ze niet af, maar krijgen ze wel een gevulder gevoel...