Ik heb een hele lieve Jack russel x engelse foxhound: Cookie
Hij is nergens bang voor, en rond deze tijd ligt hij altijd te slapen op z'n 'plaats'
hij is alleen heel erg bang voor onweer, en dan gaat hij hard blaffen.
Toen ik thuis kwam lag hij al op de grond tegen m'n vader aan (hij ligt sowiezo nooit op de grond, hij ligt altijd op z'n plaats(/mand

M'n vader ging weg en hij ging bij m'n moeder liggen (die die helemaal niet mag). Ik ging bij hem zitten en hij kroop zo op m'n schoot. helemaal aan het trillen en hijgen.
Ik vroeg aan m'n vader wat er was (voordat hij wegging), en hij zei dat Cookie ergens bang voor was. Hij zei voor de grap: 'geesten?'
Nou heb ik wel eens gehoort dat honden meer zien dan mensen?
Cookie kroop helemaal op m'n schoot, ik heb hem zolang geaait tot hij wat rustiger was.
Nu ligt hij trouwens tussen m'n voeten in.
Zo ken ik hem echt niet, m'n vader komt nu thuis, en hij staat niet eens óp! terwijl hij m'n vader als de 'leider' in huis ziet.
Ik vind hem zo zielig

ohja btw. Als ik tegen hem zeg dat hij op z'n plaats moet gaan liggen, of ik breng hem daarheen, gaat hij wel altijd liggen, ook met onweer enzo. datis echt z'n vaste plek. Maar hij vertikte het om maar in de buurt te komen. Ik heb hem opgetilt en erin neergezet, maar hij ging trillend weer op m'n schoot zitten.
M'n vader denkt dat er misschien wel een geest op z'n plaats zit. Eigenlijk is dit niet eens letterlijk bedoeld, maar misschien is het wel waar?
Ik wil graag geen reacties van: 'geesten bestaan niet'
maar hebben mensen dit vaker gezien bij hun hond ?