SPOED wild konijn/dump konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

SPOED wild konijn/dump konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:19

Er loopt vlakbij ons een jong wildkleur konijntje rond. Hij loopt bij de rotonde, maar vlakbij is een veld waar wilde konijnen zitten (ong. 2 straten verder)./ Nu is mijn vraag is dit een wild konijn of een gedumpte (vakantietijd)? En hoe kan je dat zien, mijn konijn (heb er 2) is namelijk ook wildkleur (dus een beetje bruin-grijs) maar is echt een tamme. Ik hoop op snel antwoord, want als hij tam is ga ik proberen hem te helpen, zo niet heeft hij dat niet nodig en vind ik het zielig om hem in een hok te doen.

LaDar

Re: SPOED wild konijn/dump konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:23

Ik denk dat je een wild konijn niet snel te pakken krijgt en dat je dus snel genoeg door hebt of het een tam of wild konijn betreft... succes ermee!

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:26

Nou als ik mijn konijn uit zijn ren wil halen rent hij ook weg.. Dus ik denk niet dat je het daar aan kan zien.. heb geen idee waar je het wel aan kan zien.. Sorry.. Veel succes!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:44

LaDar schreef:
Ik denk dat je een wild konijn niet snel te pakken krijgt en dat je dus snel genoeg door hebt of het een tam of wild konijn betreft... succes ermee!

Ik neem aan dat dit beestje bang is, dus zelfs als hij tam is laat hij zich moeilijk pakken......die van mij zijn ook niet makkelijk te pakken

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 20:21

Echt niemand met verstand van konijnen, mijn vader moet nog op de computer dus ik wacht met smart Bloos

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:25

Ik zou hem gewoon proberen te vangen echt je merkt snel genoeg of die wild is of niet.
En als de redelijk rustig blijf en het konijntje blijkt toch wild te zijn is er vast iets mee aan de hand.
Als die echt wild is krijg je het konijn denk ik niet te pakken.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 20:27

polbo schreef:
Ik zou hem gewoon proberen te vangen echt je merkt snel genoeg of die wild is of niet.
En als de redelijk rustig blijf en het konijntje blijkt toch wild te zijn is er vast iets mee aan de hand.
Als die echt wild is krijg je het konijn denk ik niet te pakken.

Ik heb gister al een poging gewaagt, maar hij schrok van de autodeur en vloog de bosjes in , kwam er niet meer uit. Toen kwam mijn vader langs en zei dat het een wilde was (heeft hem niet gezien) dus ben ik mee gegaan naar huis. Nu moet ik dus weten of hij tam is, anders mag ik er niet meer heen denk ik. Ik zag hem vandaag weer

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:30

mooi laten zitten, en je er vooral niet druk over maken. Mooi laten zitten.
Mijn konijnen zijn allemaal tam maar als ze loslopen in de tuin gedragen ze zich ook als wilde en krijg ik ze niet te pakken. Maak me daar ook niet druk om, als ze dorst hebben zitten ze zo weer in de kooi Lachen Zo slim zijn ze ondertussen wel Lachen

Ik zou die van *jou* mooi laten zitten waar hij zit ...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:33

Laten zitten, en als je hem na een tijdje ziet mager worden, denk ik dat je moet kijken of je hem wat kan bijvoeren, maar nu nog niet doen.
Als het een wild konijn is, is het namelijk heel slecht om bij te voeren. Ze moeten zelf voor hun eten zorgen. Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:36

Verder heerst er nu ook mixomatose, daar moet je ook nog eens mee oppassen.. Als ik jouw was zou ik hem laten zitten. Lijkt mij gewoon een wild konijn, als de andere er ook in de buurt zitten.Je kan het ook aan de oren zien. Als ze hangen is het een tam konijn, als ze staan is het ook al moeilijker om te zien..

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:47

wilde konijnen hebben een een typische kop en ogen vind ik, nee mooi laten zitten waar het zit!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:57

Dat is zeker een feit, maar als jedat niet goed weet, en het verschil niet goed weet is dat moeilijker wah Lachen

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:45

nou wij hebben zelf ook een konijn gevangen en dat was zeker te weten een dump konijn of hoe je het ook wil noemen Tong uitsteken maar in ieder geval zal ik ff kijken want die wij hebben gevangen was heus geen lief konijntje die op zen plek bleef zitten.
ze zat in de bosjes bij een parkeerplek en we zagen haar daar telkens zitten en toen hebben we maar besloten om haar te vangen want daalijk werd ze nog dood gereden.
dus me pa was de gene die haar uiteindelijk na een halfuur had gevangen nou toen had dat beest me pa helemaal opengekrabt.
we hebben haar wel naar de dierenarts gebracht om te kijken of ze niet ziek was ofzo want we hebben meerdere konijnen.
nou ze was gewoon gezond en dierenarts zij ook dat het duidelijk en konijn is wat gedumpt is dus hebben we haar maar gehouden maar het is echt een fel beest.
maar ik zou voor de zekerheid tog even gaan kijken je weet maar nooit en er zijn ook zoveel tamme konijntjes die een wildkleur hebbe. en van een afstand kan je echt niet zien of het een wild of een tam konijn, als je er gewoon van overtuigd ben dat het een tam konijn is zal ik het gewoon meenemen
maargoed ik denk als het die kei en kei hard wegrendt dat het wel een wilde zal zijn Tong uitsteken

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:59

Je kan toch foto's op internet vinden? Clown

Wild konijn:
Afbeelding

Tam wildkleurkonijn:
Afbeelding

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:45

Als hij het al langer dan een dag volhoud in de natuur overleeft hij het echt wel!
Wat heb je nou uiteindelijk gedaan met het diertje?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:02

Ben ook wel benieuwd.

Je zou het nog eens kunnen proberen om hem te vangen...lukt het weer niet dan zou ik hem laten lopen.

Of je maakt een foto en plaatst die hier. Kunnen wij inspecteren of het een wilde is Clown

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 22:48

Ik ga morgen op vakantie, dus helaas...als het een dumpertje was heeft die nu pech (durf hem niet te gaan pakken ivm ziekte....heb zelf 2 hele lieve nijnen). Ik heb hem/haar van de week nog 4 keer gezien. Nog even iets wat me opviel, het is een klein beestje, maar zijn oren zijn bijna even lang als zijn lijf. Hij zat nogsteeds op dezelfde plek.