Voor dat ik naar Polly ging was ik nog even bij Lambo langs gegaan. Hij was al 2 dagen niet uit zijn weitje geweest en dat was duidelijk te merken. Toen ik in de wei kwam en alle andere schapen weg rende, rende Lambo naar me toe. Normaal blijft die bij me staan maar nu rende die na dat die bij mij gesnuffeld had recht door naar het hek en ging er met zijn pootjes al tegen aan staan.
Toen had ik maar besloten dat we met de sulky gingen met Lambo.
Dus Polly ingespannen en rijden maar. Onder tussen werd het steeds warmer en omdat Lambo toch al een dikke vacht heeft was die al snel moe. Het was nog een eindje rijden naar het water dus had ik hem maar een lift gegeven.
Als je dan zo rusig verder stapt krijg je af en toe best grappige reacties. Zo kwam ik vandaag een man tegen die het helemaal geweldig vond. Hij had net nog met een andere an over mij zitten rodelen over hoe geweldig hij het schaap vond. Ook vond die het Jammer dat die het weerbericht had gemist waar bij Lambo bij de weerman in de uitzending zat. Dat soort reacties maken je dag weer helemaal goed. Er zijn tenslotte ook mensen die het allemaal maar niks vinden. Een schaap hoort immers in de wei en niet midden in een straat met huizen dat is zielig.
Maar Lambo vond zich zelf helemaal niet zielig en heeft het erg naar zijn zin gehad vandaag net als Polly en mij zelf.
Zo gingen we opweg.

Lambo ziet het gras steeds dicht bij komen. Iedere keer als we vlak lang of op het gras lopen probeerd hij er van te eten door zijn hoofd helemaal naar beneden te toen. Hij kan er steeds net niet bij en dan begint die raare bekken te trekken met zijn lippen en zijn tong uit zijn bek.

Fototje van de andere kant.

Lambo heeft heel wat te zien op de sulky.

Bij het water aan gekomen mocht mener weer zelf lopen.

Hij vond het water wel weer lekker.

En toen weer lopend terug naar huis.

En ik zit er toch echt over te denken om Lambo bij Polly in het 2-span te zetten

Nog een paar filmpjes van Lambo op de sulky:
http://www.zippyvideos.com/530212117665 ... 2-07_1123/
http://www.zippyvideos.com/197551663665 ... 2-07_1114/
En voor de mensen die willen weten hoe het er van af de weg kant uitzien

zo: (met mijn zusje er op)

En hier net geschoren met deken.
Lambo gaat meestal zelf voor de sulky staan als die er op wil. Als ik dan mijn voeten wat aan de kant doe springt die er zelf op. Hij blijft uitzichzelf staan en als die er af wil trek die een beetje aan de riem. Als ik dan stil ga staan springt die er af.