Poes eenzaam? Doet heel raar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hallow

Poes eenzaam? Doet heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:03

Ik heb een poes (Annabel) en ik maak me een beetje zorgen om haar.
Ze doet de laatste tijd heel vreemd.
Ze is al vanaf jongs af aan bij ons dus ik weet goed hoe ze in elkaar steekt, maar nu sta ik voor een raadsel.
Vroeger was het een hele stille poes die heel erg op zichzelf was.. ze miauwde praktisch nooit en anders heel zacht.
We hebben 9 nestjes met haar gehad en aangezien de laatsten al jaren terug waren vind ik het raar dat ze tijdens het eten nog steeds haar jonkies roept.
Ze neemt een blokje vlees mee ergens heen en begint dan verschrikkelijk hard te miauwen(deed ze wel vaker maar niet zo erg als de laatste tijd).
Ze heeft een doorzichtig vlekje op haar oog (lijkt alsof ze aan dat oog blind is, maar dat is niet zo).
Dit had onze kater(haar volle broer) ook voordat hij iets in zijn hersenen kreeg waardoor hij zijn koppie niet meer stil kon houden en regelmatig om viel. Helaas hebben we hem moeten laten inslapen..

Ze lijkt ook ineens heel erg speels te zijn terwijl ze dat nooit was.
Ze deed haar behoeftes altijd mooi in haar kattenbak maar doet dit ineens niet meer.
Als ze alleen is (wanneer wij slapen bijvoorbeeld) miauwt ze alles bij elkaar en gaat ze aan mijn deur lopen krassen (deden ze altijd wanneer ze naar binnen wouden).
Het klinkt uiteraard erg zielig als ze niet naar binnen mag maar ik wil niet voor de zoveelste keer in een stinkende kamer wakker worden.
Wij vonden het ook raar dat ze nou meer aandacht van ons vraagt dan vroeger.
Ook als ze miauwt dan ga ik even naar de toe en til dr op waarna ze zich helemaal vast klamt van: oh gelukkig, jullie zijn er nog.
Ze is trouwens 14 jaar, dus al behoorlijk oud.. heeft dit misschien te maken omdat haar broer al een tijd weg is en de honden ook waardoor zij helemaal alleen is? of heeft het te maken met ouderdom, of het verhuizen?
wat denken jullie?

Guetta

Re: Poes eenzaam? Doet heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:11

Ik kan je verder niet helpen, weet wel dat dit bij BB hoort!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:12

Ik denk zelf dat het ouderdom is, zeker als het een raskat is. Het vlekje in haar oog zou staar kunnen zijn, ze zijn dan niet meteen blind, maar worden dat wel stukje bij beetje. Het verwarde gedrag zou kunnen komen door een hersenattack. Het kan zijn dat het gedrag na een tijdje weer bijtrekt, maar een goed teken is het nooit. Ik heb het meegemaakt bij één van de katten toen ik nog bij m'n ouders woonde.

PS: ik tem even om het topic naar Beestboel te verplaatsen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:19

Ik denk ouderdom Ja

Onze poes werd ook een beetje 'dement' toen ze ouder werd (vanaf haar 12 -was een raskat).
Ze begon dan opeens te miauwen alsof ze iedereen kwijt was, dan riepen we haar en dan was alles goed. Ook zag je dat ze verward was, dan stond ze op om ergens heen te gaan, maar dan wist ze het niet meer en ging ze maar weer terug op haar plekje liggen.

Maar als je zekerheid wil, dan moet je contact opnemen met een dierenarts Knipoog

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:22

ze is een rasechte pers. bij onze kater was er ook een doorzichtige vlek waarmee we naar de dierenarts waren geweest en die zei dat het een beschadiging was. kort daarna kreeg onze kater dus wat aan zijn hersenen.
Misschien dat we voor de zekerheid naar de dierenarts moeten met haar?

Bedankt Lachen

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:23

Zij lijkt ook dement en slechthorend. Als wij haar roepen hoort ze het niet en anders kijkt ze de verkeerde kant op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 01:41

[LZP] > [BB]

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:47

14 is idd best oud.. (btw mijn 20 jarige heeft de nacht overleefd Lachen ) maar ik denk dat ze zich ook een beetje eenzaam voelt. Of kan het zijn dat ze vergeetachtig is geworden? weet ffe niet meer hoe dat heet... dement ofzo. dan doen ze ook wel eens hele raare dingen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:50

Zoals het klinkt lijkt het alsof ze misschien een kleine hersenbloeding heeft gehad. Vooral het niet meer zindelijk zijn wijst daar op.

Dus ja, het is een ouderdomskwaal, maar als je even naar de DA gaat dan heb je kans dat het met een medicijnkuur wel weer even enige tijd recht trekt Lachen.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:12

ze lijkt er verwart. Wat ik vergeten was te zeggen is dat ze regelmatig van de bankleuning e.d af valt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:14

Naar de DA dus. Dergelijke evenwichtsstoornissen zijn ook een teken van een klein hersendefect.

De DA kan vaak snel een hoop verbetering geven (1 injectie met corticosteroiden is vaak voldoende).

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:26

oke doe ik Lachen

aartlover: gelukkig heeft de jouwe de nacht overleeft Lachen