Ik heb een poes (Annabel) en ik maak me een beetje zorgen om haar.
Ze doet de laatste tijd heel vreemd.
Ze is al vanaf jongs af aan bij ons dus ik weet goed hoe ze in elkaar steekt, maar nu sta ik voor een raadsel.
Vroeger was het een hele stille poes die heel erg op zichzelf was.. ze miauwde praktisch nooit en anders heel zacht.
We hebben 9 nestjes met haar gehad en aangezien de laatsten al jaren terug waren vind ik het raar dat ze tijdens het eten nog steeds haar jonkies roept.
Ze neemt een blokje vlees mee ergens heen en begint dan verschrikkelijk hard te miauwen(deed ze wel vaker maar niet zo erg als de laatste tijd).
Ze heeft een doorzichtig vlekje op haar oog (lijkt alsof ze aan dat oog blind is, maar dat is niet zo).
Dit had onze kater(haar volle broer) ook voordat hij iets in zijn hersenen kreeg waardoor hij zijn koppie niet meer stil kon houden en regelmatig om viel. Helaas hebben we hem moeten laten inslapen..
Ze lijkt ook ineens heel erg speels te zijn terwijl ze dat nooit was.
Ze deed haar behoeftes altijd mooi in haar kattenbak maar doet dit ineens niet meer.
Als ze alleen is (wanneer wij slapen bijvoorbeeld) miauwt ze alles bij elkaar en gaat ze aan mijn deur lopen krassen (deden ze altijd wanneer ze naar binnen wouden).
Het klinkt uiteraard erg zielig als ze niet naar binnen mag maar ik wil niet voor de zoveelste keer in een stinkende kamer wakker worden.
Wij vonden het ook raar dat ze nou meer aandacht van ons vraagt dan vroeger.
Ook als ze miauwt dan ga ik even naar de toe en til dr op waarna ze zich helemaal vast klamt van: oh gelukkig, jullie zijn er nog.
Ze is trouwens 14 jaar, dus al behoorlijk oud.. heeft dit misschien te maken omdat haar broer al een tijd weg is en de honden ook waardoor zij helemaal alleen is? of heeft het te maken met ouderdom, of het verhuizen?
wat denken jullie?