Mijn arme kat!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Futurefox

Mijn arme kat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:00

Ik moet het even kwijt...vorige week een katje overleden....andere katje ineens mank....
Vandaag het paard weggebracht van mijn vriendin om te laten inslapen.....Een super lieve Fries van nog maar 9.
Kom ik thuis van mijn werk en had een naaar gevoel. Mijn lieve kater was al twee dagen weg. Normaal is ie er iedere dag wel en gaat mee de hond uitlaten.....
Ik roepen overal....Ineens sleurt de hond me de bosjes in bij de buren en ligt mijn kater daar.
Snel naar de da gegaan. Die dacht eerst dat het niet ernstig was en dat alleen zijn urinebuis verstopt zat door gruis. Er kwam geen urine uit maar heeeel veeel bloed. Hij heeft nog geen idee wat het is en Wieuwtje moet daar nu blijven. Morgen hoor ik meer, maar ik weet niet of hij de nacht gaat halen...
Gelukkig vond de hond hem anders had hij sowieso een nare pijnlijke dood gehad....
Toen ik thuis kwam zonder kat is Noa overal aan het zoeken gegaan....het is echt haar kameraad.
Ik hoop echt dat het goed komt met de kat.....
Ga maar eens kijken of ik nog wat extra diensten kan draaien op mn werk en toch maar eens proberen te slapen straks....
Bedankt voor het lezen....

Liefs Danielle

Charlie_P

Re: Mijn arme kat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:04

bah wat ontzettend naar voor je (en voor de kat natuurlijk). Ik hoop dat het goedkomt bij de da. Veel sterkte hoor!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:09

Wat vervelend zeg! Onze kater had ook iets waardoor zijn urinebuis verstopt zat en dus niet kon plassen (echt heel gevaarlijk ze kunnen zichzelf vergiftigen op deze manier) Maar ook bij hem kwam dr veel bloed uit dat scheen door de druk te komen omdat hij zo hard had geprobeerd te plassen. Gelukkig zat die bij ons gewoon in de tuin hij gaat nooit zo ver! En gelukkig is de jouwe gevonden door de hond!! Laat je nog wel weten als je wat hoort van de DA?

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:11

Nee ben net terug van de da hoor morgen meer.....
Is het bij jou kat wel weer goed gekomen??? Twee drie dagen geleden zag die van mij er nog "niks aan de hand" uit...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:12

Oh wat naar Nagelbijten / Gniffelen . Hopen dat alles goed komt Ach gut . Onze kat heeft iets van gruis-stenen (?) en kon daardoor niet plassen, een kokertje in de piemel zorgde ervoor dat de urine eruit kon lopen. Nu zit hij op een speciaal dieët.

Dit staat trouwens verkeerd, ik zal wel even temmen voor je Knipoog

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:13

Wat sneu voor je kat! Maar dit hoort bij BB.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:13

beterschap ermee,hoop dat je kat het red

mijn kat heeft struvietstenen in blaas als ze geen speciaal dieetvoe rkrijgt. haar broertje had dit ook en plaste ook bloed. Onder microscoop zie uit als glasscherfjes en dat snee dus ook aan zijn plasbuis en verstopte de hele boel. Als met voer niet minder werd kreeg ie penis amputatie, en werd ie dus soort van omgebouwd naar poes.
helaas is kat nu overleden ( niet hierdoor maar auto ongeluk)

kan dus zijn dat bij jouw kat ook blaasgruis is en daardoor bloed uitkwam.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:14

Och wat naar zeg! Ik moet er niet aan denken! Sterkte!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:16

O naar zeg! Hopelijk komt het helemaal goed! Ach gut

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:17

Futurefox schreef:
Nee ben net terug van de da hoor morgen meer.....
Is het bij jou kat wel weer goed gekomen??? Twee drie dagen geleden zag die van mij er nog "niks aan de hand" uit...

Ja dierenarts had m wel wat gegeven en hij kon zn plas de dagen erna niet zo goed ophouden maar verder is het helemaal goed gekomen! Onze kat was toen ook al jaar of 9 inmiddels is hij 11

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:19

Jemig....ik heb er ook geen goed gevoel bij....
Het is ook altijd zo naar als dieren wat hebben. Ik ben best een stoere meid maar tranen met tuiten nu....

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:21

Hij is nog maar twee dus is ook wel de bedoelling dat hij nog een tijdje mee zou gaan.....Fijn dat jou kat weer beter is geworden nixx

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:29

mijn andere kat leeft inmiddels al 4 jaar met di voer, en is hartstikke gezond, zolang ik haar maar aan het dieet houd, heb al eens geprobeert terug te schakelen op ander voer, maar plaste ze paar dagen later weer bloed.
Mijn kat is wel slim trouwens, plast altijd buiten, alleen dan plast ze in de douchebak, of wsbak, zodat ik zie dat het bloed is, anders kwam ik er nooit achter dat ze dat deed.

je katje is nu bij da en onder behandeling, je hebt goede gedaan en nu moet je afwachten, hoe vervelend het ook is. Maar krijgt nu al de beste zorg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:34

He bah!
Moet er niet aan denken dat het mijn katten waren Ach gut
Sterkte, Ik hoop dat het beestje blijft lezen.. zeg je morgen even neer of die de nacht gehaald heeft? Lachen

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:36

Ja Lynn hij is daar beter af dan hier momenteel...Wat voor voer is dat dan? Nou ja ik hoor ook wel of het nodig is....

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:38

Zodra de DA gebeld heeft zet ik het neer thissi....
Dit is echt zo tof...voel me echt rot en allemaal lieve reacties. Dat helpt echt mensen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:44

dat voer kun je bij DA kopen, wel vrij prijzig maar hoeft er maar beetje van te voeren ( moet afwegen per gewicht van kat)

mijn kat kreeg bij DA eerst een catheter, omdat blaas echt vol zat en de urine niet weg kon.
Ook simpelweg omdat ik niet wist dat mijn kat het had en hij altij dbuiten zat en niks liet zien. merkte bij hem pas toen ik met wandleen hem in een tuin moeilijk zag doen met plassen, steeds opstaan, weer plassen proberen, were weglopen en miauwen, raakte zijn buik aan en blaas zat helemaal vol
Als het dus blaasgruis is, is prima, is mee te leven met dit dieet, mijn kat heeft nergens meer last van

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:45

Futurefox schreef:
Hij is nog maar twee dus is ook wel de bedoelling dat hij nog een tijdje mee zou gaan.....Fijn dat jou kat weer beter is geworden nixx

Gelukkig is hij verder dan wel in orde en nog zo jong! Als mijn oudje het overleefd komt het hopelijk met jouwe ook wel goed!! Ik hoop echt heel erg dat het meevalt! Meer dan afwachten kun je helaas niet doen hoe moeilijk het ook is!

Wat Lynn_Nikita zegt deed mijn kat ook! Ik zou hem de tijd erna iig goed in de gaten houden en mischien een kattenbak ipv buiten plassen voor tijdelijk! Dan kun je hem goed in de gaten houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:12

Futurefox schreef:
Zodra de DA gebeld heeft zet ik het neer thissi....
Dit is echt zo tof...voel me echt rot en allemaal lieve reacties. Dat helpt echt mensen!

Oke, ik zal blijven volgen hoop zo dat ie het haalt voor je Ach gut

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 22:19

Hij heeft een kattebak maar ja....hij is ooit buiten in een bos gevonden toen hij klein was dus het buiten zijn zit in zijn karakter. Als hij het haalt gaat het moeilijk worden om hem binnen te houden in zn herstelperiode....Fijn dat de katten met deze dingen het toch wel overleven als ik het zo hoor....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 01:40

[LZP] > [BB]

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:40

Hoe gaat het nu? Al iets gehoord van de DA?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:48

He bah en dat allemaal zo kort achter elkaar!
Ik hoop dat alles goed komt!

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 16:42

Gisteren wist de da nog niks. Van morgen belde hij weer dat hij eigenlijk nog niks weet en vroeg toestemming voor bloed en urine onderzoek. Er blijft bloed uit zijn blaas komen en hij eet ook niet meer. Hij zou vanmiddag weer bellen dus ik wacht nu in spanning af. Word er niet goed van dat ik niet weet wat het is en maar steeds moet wachten....het is nu al weer bijna 5 uur....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:40

wat gek dat hij niet weet, in principe kun je binnen een plasje weten of blaasgruis is of niet. urine opvangen en onder microscoop houden.
vervelend dat hij niet eet, kan ook zijn omdat hij daar is en niet thuis, veel katten vinden daar eng en eten liever niet daar. Als ze thuiskomen knappen ze vaak ineens op
Hoop dat snel meer duidelijkheid is, sterkte en beterschap voor je katje