De Grote Boze Beer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijntjuh

De Grote Boze Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:15

Na ruim 2 en een half jaar zeuren heb ik van mijn man op 3 maart een Oud Duitse Herder pup gekregen. Hij is helemaal geweldig en ik vind dat hij, met het bereiken van de leeftijd van 6 maanden, wel een topic verdient!

Hij komt uit het K-nest bij Vom Altdeutschen Eck in noord Duitsland. Ik wilde hem per-se Beer noemen, maar voor het stampapier moest er een naam komen met een K.

Mag ik jullie voorstellen aan Knuffel-Beer Vom Altdeutschen Eck?

Op de dag dat hij bij ons kwam:

Afbeelding

Met 3 maanden:

Afbeelding

Beer met 4 maanden:
Afbeelding

Ook met 4 maanden:
Afbeelding

Beer nu (6 maanden):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madameke

Re: De Grote Boze Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:34

mooie hond echt een lief koppie met die pluis haartjes echt heel lief, nog veel plezier ermee Knipoog

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 00:23

dankjewel voor je leuke reactie. Die pluishaartjes zijn net rastadreads Haha!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 20:22

best jammer dat er verder niemand een reactie geeft Verdrietig

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:26

Prachtige hond hoor!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 22:27

dankje Lachen ook namens Beer!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:28

Zo dat is zeker een prachtige hond!!
Schitterend.
Mooie foto's ook!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:06

wat een geweldige herder. Ik wil later ook een herder. Alleen ben ik er nog niet uit of ik een oud-duitse herder neem of de 'gewone' duitse herder

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:05

Ooch wat een geweldig mooie hond!
Lekker aaibaar Haha!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:52

plutolover schreef:
wat een geweldige herder. Ik wil later ook een herder. Alleen ben ik er nog niet uit of ik een oud-duitse herder neem of de 'gewone' duitse herder

Als ik zo brutaal mag zijn je te adviseren:
Een oud duitse!!

Ik heb eerder gewone duitse herders gehad (en bouviers, een rotweiler, een rhodesian ridgebak en een vuilnisbakkie), en nu ik Beer heb wil ik nooit meer een ander ras. Dit ras is enorm stabiel, zelfbewust, vriendelijk, werklustig en trouw en waaks. Ook als Pup was Beer supermakkelijk, we konden probleemloos meteen de eerste nacht gaan slapen terwijl hij beneden bleef, geen gepiep of gejengel. Alleen blijven kan hij ook prima, maar ook als hij mee gaat ergens heen is het een fijne stabiele hond om bij je te hebben.

Waar je wel rekening mee moet houden, maar dat geldt voor meer rassen waaronder ook de gewone duitse herder, is dat je met deze hond echt werken moet. Dit is geen gezinshond voor 3 keer per dag een blokje om. Als je bereid bent (veel) tijd in de hond te steken heb je er een geweldige vriend aan die voor je door het vuur gaat.

Beer gaat een maal per dag mee haldlopen (45 minuten) en ik neem hem dagelijks mee zwemmen. Verder train ik elke dag met hem een of twee keer 10 minuutjes en mag hij in de tuin rondrennen. Twee keer per week gaat hij naar de hondensportvereniging.

Zoals je ziet: het kost wel wat tijd. Maar je krijgt er iets geweldigs voor terug!!
Als je meer wilt weten: PM maar Lachen

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:53

Mlies schreef:
Ooch wat een geweldig mooie hond!
Lekker aaibaar :D

Daar hebben we hem ook voor Haha! Pling

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:41

Nijntjuh schreef:
plutolover schreef:

Als ik zo brutaal mag zijn je te adviseren:
Een oud duitse!!

Ik heb eerder gewone duitse herders gehad (en bouviers, een rotweiler, een rhodesian ridgebak en een vuilnisbakkie), en nu ik Beer heb wil ik nooit meer een ander ras. Dit ras is enorm stabiel, zelfbewust, vriendelijk, werklustig en trouw en waaks. Ook als Pup was Beer supermakkelijk, we konden probleemloos meteen de eerste nacht gaan slapen terwijl hij beneden bleef, geen gepiep of gejengel. Alleen blijven kan hij ook prima, maar ook als hij mee gaat ergens heen is het een fijne stabiele hond om bij je te hebben.

Waar je wel rekening mee moet houden, maar dat geldt voor meer rassen waaronder ook de gewone duitse herder, is dat je met deze hond echt werken moet. Dit is geen gezinshond voor 3 keer per dag een blokje om. Als je bereid bent (veel) tijd in de hond te steken heb je er een geweldige vriend aan die voor je door het vuur gaat.

Beer gaat een maal per dag mee haldlopen (45 minuten) en ik neem hem dagelijks mee zwemmen. Verder train ik elke dag met hem een of twee keer 10 minuutjes en mag hij in de tuin rondrennen. Twee keer per week gaat hij naar de hondensportvereniging.

Zoals je ziet: het kost wel wat tijd. Maar je krijgt er iets geweldigs voor terug!!
Als je meer wilt weten: PM maar Lachen

Als ik er 1 neem. Neem ik er pas 1 als ik tijd geneog voor hebt. En ik wil zeker naar een hondensportschool. Ik kwam elke zondag bij een duitse herder verneging. Helaas door weinig tijd kan ik er nu niet heen. Maar als ik in de toekoemst er 1 neemt dan neem ik naar veel dingen toe en zekr naar een sportvereniging

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:44

plutolover schreef:
Als ik er 1 neem. Neem ik er pas 1 als ik tijd geneog voor hebt. En ik wil zeker naar een hondensportschool. Ik kwam elke zondag bij een duitse herder verneging. Helaas door weinig tijd kan ik er nu niet heen. Maar als ik in de toekoemst er 1 neemt dan neem ik naar veel dingen toe en zekr naar een sportvereniging

Heel verstandig . Dat zouden meer mensen moeten doen, helaas zie je te vaak dat mensen zich verkijken op de tijd en werk wat een (huis)dier kost, en wordt het dier de dupe. Je hebt PM Lachen

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:57

wat een geweldige hond zeg
heerlijk koppie zit er op Lovers

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:59

Wat schattig !
Hij is wel snel gegroeid zeg Lachen

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:28

Nijntjuh schreef:
plutolover schreef:

Heel verstandig . Dat zouden meer mensen moeten doen, helaas zie je te vaak dat mensen zich verkijken op de tijd en werk wat een (huis)dier kost, en wordt het dier de dupe. Je hebt PM Lachen

tja ik ken helaas wel zo iemand die zo zelfde herder heb als jou en die moet altijd wel 3 keer per dag een klein rondje lopen ze moet altijd vast en ze mag nooit met andere honden spelen ook toen ze klein was. maarja er zijn vast veel meer honden die dat hebben en zelfs honden die een klotiger leven hebben. ik heb zelf een bouvier en die krijg alle vrijheid die ze maar kan wensen en ook hebben we er training mee gedaan en ze luisterd nu prima.het wil niet zeggen dat herders beter ofzo zijn natuurlijk zijn het ook prachthonden maar ieder hond is wel goed op te voeden als je er zelf maar de tijd er voor neemt

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 22:07

madameke schreef:
Nijntjuh schreef:

tja ik ken helaas wel zo iemand die zo zelfde herder heb als jou en die moet altijd wel 3 keer per dag een klein rondje lopen ze moet altijd vast en ze mag nooit met andere honden spelen ook toen ze klein was. maarja er zijn vast veel meer honden die dat hebben en zelfs honden die een klotiger leven hebben. ik heb zelf een bouvier en die krijg alle vrijheid die ze maar kan wensen en ook hebben we er training mee gedaan en ze luisterd nu prima.het wil niet zeggen dat herders beter ofzo zijn natuurlijk zijn het ook prachthonden maar ieder hond is wel goed op te voeden als je er zelf maar de tijd er voor neemt

Ik vind dat heel treurig om te horen, van die hond. Ik heb trouwens hiervoor 2 bouviers gehad, zie mijn onderschrift, geweldige knullen. Ik zie wel vaker dat mensen gewoon niet weten waar ze aan beginnen, en dat vind ik intriest. Op mijn puppiecursus zat een vrouw, die had een canadese herder pup, maar ook 3 kinderen waarvan de jongste 6 maanden. De eerste vraag was: hoe krijg ik dat beest stil, want als ik uit mijn werk kom en klaar ben met de kinderen wil hij alsmaar spelen en daar heb ik dan ECHT geen zin meer in hoor. Ik moest me echt beheersen om niet in woede uit te barsten. Neem dan verdorie geen hond! Maar ja: "het is zo leuk voor de kinderen". dom dom dom.

Herders zijn beslist niet beter dan een ander ras! Elk ras heeft zijn unieke kenmerken, en dat is maar goed ook. Meeste herders zijn er wel op gefokt werklust te hebben, daarom zul je als herder-baasje sowieso je hond meer bezig moeten houden met van alles en nog wat. Maar natuurlijk verdient elke hond een honds leven en daar hoort voldoende aandacht en lichaamsbeweging bij. Ik merk echter wel dat ik met Sam en Beau (wijlen mijn bouviers) sneller 'klaar' was dan met Beer. Beer verveelt zich gewoon wat sneller, maar hij komt dan ook uit oost-duitse en tsjechische lijnen, en die zijn op werklust gefokt Knipoog

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 22:09

prii schreef:
Wat schattig !
Hij is wel snel gegroeid zeg Lachen

Inderdaad he! Wij staan er ook versteld van, we denken dat hij behoorlijk groot zal worden. Ze worden als reu sowieso over de 60 cm, maar ik denk dat Beer de 65 wel gaat halen.

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 22:09

Nor schreef:
wat een geweldige hond zeg
heerlijk koppie zit er op Lovers

Dankje Lachen ik ben ook helemala verliefd op hem Lovers

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:28

Nijntjuh schreef:
Ik vind dat heel treurig om te horen, van die hond. Ik heb trouwens hiervoor 2 bouviers gehad, zie mijn onderschrift, geweldige knullen. Ik zie wel vaker dat mensen gewoon niet weten waar ze aan beginnen, en dat vind ik intriest. Op mijn puppiecursus zat een vrouw, die had een canadese herder pup, maar ook 3 kinderen waarvan de jongste 6 maanden. De eerste vraag was: hoe krijg ik dat beest stil, want als ik uit mijn werk kom en klaar ben met de kinderen wil hij alsmaar spelen en daar heb ik dan ECHT geen zin meer in hoor. Ik moest me echt beheersen om niet in woede uit te barsten. Neem dan verdorie geen hond! Maar ja: "het is zo leuk voor de kinderen". dom dom dom.

Herders zijn beslist niet beter dan een ander ras! Elk ras heeft zijn unieke kenmerken, en dat is maar goed ook. Meeste herders zijn er wel op gefokt werklust te hebben, daarom zul je als herder-baasje sowieso je hond meer bezig moeten houden met van alles en nog wat. Maar natuurlijk verdient elke hond een honds leven en daar hoort voldoende aandacht en lichaamsbeweging bij. Ik merk echter wel dat ik met Sam en Beau (wijlen mijn bouviers) sneller 'klaar' was dan met Beer. Beer verveelt zich gewoon wat sneller, maar hij komt dan ook uit oost-duitse en tsjechische lijnen, en die zijn op werklust gefokt Knipoog

ja het is idd heel erg triest maar goed daar valt gewoon niks aan te doen en dan heb ik ook zoiets van neem dan gewoon niet zo hond als je er de tijd er niet voor neem en zeker dan een herder wat je zelf al heb gezegt dat ze je er zowieso de tijd er voor moet nemen,
maar goed dan zien ze zo lieve pluizige pup en dan nemen ze het maar mee en als het dan alsmaar groter en sterker wordt dan weten ze in een keer niet meer wat ze ermee aanmoeten.
dat zijn echt dingen waar je echt doodziek van kan worden.

onze bouvier was ook al heel snel klaar met de training echt super slimme honden maar dat zijn alle honden eigenlijk wel aleen de een wat meer dan de ander Tong uitsteken