Snotterend kitten/vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Snotterend kitten/vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:02

Als eerste, morgen om 15:45 heb ik een afspraak bij de DA, omdat ik hier zit met een van de kittens ( van 4) die nogal zit te snotteren.. Verder banjert hij behoorlijk niet-ziek-achtig door de doos heen, maar wel met een flinke niesbui hier en daar...

Even voor mijn geruststelling ( t' is morgen pas om kwart voor vier..) wat zou het kunnen zijn?
Ze zijn nu 2 weken oud.

Verder heb ik ze net behandeld met frontline-spray, en nu is moeders druk bezig ze schoon te krijgen, lijkt mij niet de bedoeling, maar voordat ze droog zijn.. zolang kan ik ze niet bij moeders weghouden..
Helpje?

AstraGirlie

Re: Snotterend kitten/vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:37

Misschien beginnende niesziekte, is ze inge-ent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:41

Het is 2 weken oud... moeders is wel geent, btw.

Saskia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:07

ja, dat kan heel goed niesziekte zijn,
maar volgens mij mag je kittens van 2 weken helemaal nog niet met frontline behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:18

Saskia73 schreef:
ja, dat kan heel goed niesziekte zijn,
maar volgens mij mag je kittens van 2 weken helemaal nog niet met frontline behandelen.

Volgens mijn DA wel.. maar ik hoor het morgen wat het is, miss wel een verkoudheidje?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:29

Je hebt speciale kitten-frontline. In principe is dat pas vanaf 8 weken, maar je kunt beter een kitten behandelen met frontline en/of vlooienshampoo dan 'm leeg laten zuigen door de vlooien, dat gaat nl keihard.

Volgens mij is dat ook puur ivm het huidoppervlak; een kitten is maar klein en zo'n pipet is gemaakt voor een volwassen kat (of kitten van 8 weken). Frontline wordt door de huid opgenomen en op zo'n klein lijfje is een heel pipet meteen een hele fikse dosering. Het blijft een kwestie van 'gebruik met mate'.

Voor wat betreft je kitten, het kan niesziekte zijn, maar ook gewoon een koutje. Ik neem aan dat alle katten mee gaan naar de da? Niesziekte is op zich wel te behandelen als het vroeg ontdekt wordt (en dat is het imo in dit geval). Ik vraag me alleen af of het niesziekte is, aangezien je zegt dat hij gewoon actief is. Maar goed, het kan altijd. Drinkt hij wel gewoon goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:02

Ja, hij is behoorlijk levendig, ik denk dat ze op de tocht hebben gelegen, ze liggen in de hoek van mijn slaapkamer, en je moet er echt af en toe luchten..
Idd, het hele spul gaat mee, allemaal controle, en het lijkt me ook praktischer.

Vwb de vlooien, ik ben er morgen toch Knipoog vraag ik het gewoon nog een keer.
Moeders is verders gezond, maar heeft in het begin van haar leventje ook een vrij harde start gehad..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:10

Ik heb een huis vol gehad met niesziekte..
Ik had 5 volwassen katten en 3 kittens, die kittens hebben de ziekte mee genomen, ze kwamen uit een ander nest..

Bij mij waren ze over het algemeen vrij levendig, op 1 kitten en 1 poes na. Deze waren er erg aan toe, zaten stil in een hoekje, maar de kuur die ik van de DA heb gehad heeft wel geholpen..

De andere kittens en de kater waren goed aan het snotteren, niezen en vuile oogjes, maar verder wel levendig..

Veel sukses bij de DA, je zal waarschijnlijk pilletjes mee krijgen (antibiotica) en druppels voor de oogjes..

Maar ik denk dat je er op tijd bij bent..

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:41

Klinkt als niesziekte. Niet onderschatten want er gaan elk jaar weer heel wat kittens dood aan. En hoe jonger, hoe gevaarlijker het is! Waarschijnlijk krijgt de rest het ook, dus als je verstandig bent behandel je die mee.

In het beginstadium is het vaak alleen niezen en eten, drinken en zijn ze verder nog goed levendig. Maar als je er niks aan doet of er te laat bij bent, dan stoppen ze met eten en drinken en worden ze echt goed ziek.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:43

Klinkt idd als niesziekte. Is heel goed te behandelen met een kuurtje maar je moet er idd niet te lang mee wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:08

Nou, het is idd niesziekte Boos! ... ben er al een verloren.. Verdrietig en dat was niet eens degene die begon met snotteren..
Heb nu 2 zieke kittens en eentje die gewoon nog drinkt..

De zwarte is het ergst er aan toe, die weet echt niet waar hij het zoeken moet, ik heb een kuurtje voor ze, oogzalf, maar ze blijven zo snotteren.. en drinken is ook niet echt een succes, ik heb nu kunstmatige kattenmelk, ik snap dat ze nu niet echt zin in drinken hebben, maar ze moeten wel!

Manman, wat een hel, ik hoop dat ze deze nacht weer redden...

Iemand tips...?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:15

Onverwachte wending Scheve mond Heb je evt. iets in huis waarmee je ze melk toe kunt dienen? Geen tips van de da gehad?

Zonde van dat ene katje Ach gut

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:16

Probeer de melk druppels gewijs in de mond te laten vallen. Echt druppels gewijs, anders verslikken ze zich.. Dit doe je met een spuit, maar dan zonder naald..

Verder zorgen voor een lekker warm plekje, en lekker uit laten zieken..

Heeft de DA ook een injectie gegeven dat de koorts zakt en de eetlust terug komt?

Het zal een paar dagen duren, en het is idd erg zwaar voor ze..
Ik kan niet beloven datze het allemaal redden, die ene van mij zat doodstil in een hoekje te snakken naar adem, at niet meer, dronk niet meer.. maar die heeft het ook gered.

Je bent in ieder geval goed op weg!!
Sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:26

femmefatale1 schreef:
Probeer de melk druppels gewijs in de mond te laten vallen. Echt druppels gewijs, anders verslikken ze zich.. Dit doe je met een spuit, maar dan zonder naald..

Verder zorgen voor een lekker warm plekje, en lekker uit laten zieken..

Heeft de DA ook een injectie gegeven dat de koorts zakt en de eetlust terug komt?

Het zal een paar dagen duren, en het is idd erg zwaar voor ze..
Ik kan niet beloven datze het allemaal redden, die ene van mij zat doodstil in een hoekje te snakken naar adem, at niet meer, dronk niet meer.. maar die heeft het ook gered.

Je bent in ieder geval goed op weg!!
Sterkte..

Ik doe het idd met een spuitje, ik zal het zo eens proberen, een injectie hebben ze niet gehad, daar vond de DA ze te jong voor, ik heb antibiotica gekregen 2x per dag, ze hebben nu al gehad, en probeer ze zoveel mogelijk vocht toe te dienen.. wordt lang nachtje...

Mijn zwarte zit net zoals die van jou, klimt tegen de doos op, snakkend naar adem.. zo'n rotgezicht.. Huilen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:28

Arm ding... Let er in elk geval wel op dat je niet overdoseert zoals femmefatale al zegt, er kan niet veel melk in zo'n klein ding en 't komt er nogal rap weer uit. Buikjes voorzichtig masseren na het drinken en alles warm houden.

Nummer van de dienstdoende da eventueel bij de hand houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:48

Kruikjes liggen al in de doos, heb ze net weer een paar druppels melk toegediend..
Alle nummers binnen handbereik, dus we wachten het maar af..

Wat gaat dat snel zeg, die niesziekte..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:53

Klopt.. hoe minder de weerstand, hie eerder het toe slaat..

Zie het maar als een soort goeie verkoudheid bij mensen.. Als je weerstand laag is wordt je verkouden.. en hier moeten we anti-stoffen voor aanmaken, dat moeten je kittens nu ook, die antibiotica kuur zal ze helpen..