hier zijn er ook ontzettend veel in de tuin, er zijn dagen dat mijn zoontje van drie er emmers vol uithaalt(die vind het heel leuk om ze te zoeken, haha)
Ik schrok me rot toen ik laatst de tuin in liep na een regenbui, het zat echt onder.. ik heb zo'n >30 slakken geteld op nog geen 2 vierkante meter aan oppervlakte Maar ik heb er geen 'last' van eigenlijk
O hier ook zoveel slakken.. zowel met huis als zonder.. En ik heb niets op die slakken tegen, maar vind het zo sneu als ik ze dood rij met de scooter of als ik ga lopen met de hond, dan hoor je niets anders dan geknars onder je schoenen..
Bij ons ook ja. Van die bruine naaktslakken die massaal op het fietspad gaan liggen. Vooral als het heeft geregend. Er liggen ook heel veel geplette haha.
Bij ons is er rond 11 uur altijd vergadering op onze put. Wel 50 slakken komen daar buurten. Heel vervelend, want dan ga ik de paarden afvoeren en moet ik eerst 5 minuten het pad bestuderen hoe ik hink-stap-sprong bij de stallen ga komen zonder ze te pletten. (Wat dat vind ik dan weer zielig. )
Mijn net aangelegde tuin is al half opgevreten door de slakken. Heb nu potjes bier in de tuin staan en daar zwemmen er ondertussen al een aantal in. Baal echt want ook een dure plant is nu kapot en slakkenkorrels hebben bij mij niet geholpen.