Nieuw katje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Orange_peach

Nieuw katje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 11:20

Hey allemaal,
*het gaat een heel verhaal worden, ik voe het Tong uitsteken*

Overlaatst waren we bij de vriend van mijn ma (ik noem hem even B.), zij (hij en zijn zoon, G.) hebben een hond, die hond kan helemaal niet overweg met andere dieren. Toch was er een katje in huis geraakt (vermoedelijk in het keldergat gevallen en dan weg naar boven gezocht). De hond rook dat en is tot bij het katje geraakt (normaal mag die niet verder dan de keuken, maar hij liep nu de kat dus achterna naar de gang). Ik was vlakbij en heb toen de hond vastgenomen, mijn ma heeft het katje naar buiten gebracht en daar vrij gelaten. Ik ben aan de buren gaan vragen of zij misschien weten van wie het katje was want nu zat het bij ons in de boom, niemand die het katje ooit al gezien zou hebben. G. (de zoon) heeft drinken gezet voor het diertje *dit wisten wij niet tot gisteren avond* en daardoor bleef de kat bij het huis rondlopen.
Wat G. en B. niet wilden inzien was dat er voor de kat geen plaats was bij hen, omdat hun hond echt zot werd van de geur alleen al maar. Daarom heeft mijn ma het katje meegebracht naar hier.
Toen het katje hier ongeveer 2u geleden aankwam heeft het echt heel veel gegeten, het is dus duidelijk niet meer terug naar huis geraakt na die avond om te gaan eten. Heeft dus enkele dagen ook enkel maar melk gedronken vermoed ik.
Onze dierenarts is op vakantie maar zodra ze terug is gaan we langs om te laten controleren en om het oortje te laten verzorgen (ik dacht eerst dat ik op tijd was dus dat de hond nog niets had gedaan, maar er is wel een deel van het oor afgeschraapt, ik weet niet of het door de hond is, maar het moet best wel nagekeken worden).
Het is een ventje ... we noemen hem waarschijnlijk Tommy, maar andere namen zijn zeker nog welkom Knipoog
Hij word ook gecastreerd/geholpen ... laten we daar al zeker geen misverstanden rond ontstaan Haha!

OP

edit: foto's komen er later op de dag ook nog aan Knipoog

Arlette_

Re: Nieuw katje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:09

leuk !
kan niet wachten op de foto`s !
wat betekent die OP eigelijk ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:12

Orange_Peach Knipoog
Misschienhandig om even briefjes op te hangen, dat je kan kijken dat niet iemand hem kwijt is Lachen Maar erg leuk dat jullie hem opnemen enzo, en al een hele planning hebben Lachen Veel katten zouden dat ook wensen, super!
Groetjes, mij

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 08:39

Pluttersput schreef:
Misschienhandig om even briefjes op te hangen, dat je kan kijken dat niet iemand hem kwijt is Lachen

Dat was ik ook eerst van plan, maar eerst mocht ik niet eens aan de buren gaan vragen van B. . Ik ben dan uiteindelijk toch naar de buren gegaan, want gewoon meenemen zag ik zelf ook niet zo zitten (ben zelf al een kat kwijtgeraakt dus weet ongeveer hoe het voelt als je je dier niet meer terugvind). Als er iemand aan iemand van ons komt vragen of we een katje hebben gevonden en het is deze kleine man dat ze zoeken ... dan gaat hij ook meteen terug naar zijn thuis! Knipoog

Mijn broer heeft ondertussen de naam definitief gekozen : Vodka ... hij wil verdergaan op onze eerste kat, die noemt Duvel. De middelste kat wil hij nu omdopen omdat ze nu niet meer erbij hoort (Lady) Tong uitsteken

Momenteel heeft Vodka al 1 kat ontmoet hier in huis, ze vallen elkaar niet aan, maar de Lady gaat wel altijd aan de deur staan om naar buiten te gaan. Mijn ma heeft gisteren Lady elke keer meteen weer buiten gelaten maar ik ben nu wel een klein beetje bang dat Lady niet meer binnen zal willen komen. Is het beter om Lady te "dwingen" binnen te blijven met Vodka in diezelfde kamer? Of kan ik beter Lady zelf laten beslissen of ze binnen of buiten wil?

en natuurlijk kan ik nu de foto's ook niet meer laten ontbreken he Knipoog :
Na een uurtje rondlopen in de woonkamer kwam mijn broer in de zetel zitten ... Vodka nam meteen zijn kans om erbij te gaan liggen:
http://s92.photobucket.com/albums/l20/katrien_neke/?action=view&current=IMG_0006.jpg

na een tijdje had mijn broer niet meer zo veel handen vrij om te aaien (was met nintendo aan het spelen) en dus zocht Vodka een beter plekke, waar hij niet meer genegeerd kon worden:
http://s92.photobucket.com/albums/l20/katrien_neke/?action=view&current=IMG_0007.jpg

maar slapen alleen is een beetje saai natuurlijk he, hier ligt het muisje dat ik had gegeven onder het deken (had hij daar zelf onder geduwd hoor Knipoog)
http://s92.photobucket.com/albums/l20/katrien_neke/?action=view&current=IMG_0011.jpg

hier kan je het muisje zien liggen (tis een rood muisje dus is niet zo heel duidelijk)
http://s92.photobucket.com/albums/l20/katrien_neke/?action=view&current=IMG_0014.jpg

vannacht heeft hij bij mij op de kamer geslapen, eerst was het de bedoeling dat hij in een vervoerskist (weet niet hoe dat noemt bij katten) zou slapen, maar ik heb het deurtje opengelaten ... vanmorgend werd ik wakker met een katertje op mijn schouder Lachen

Arlette_: OP is inderdaad afkorting ... vind ik makkelijker om te schrijven op het einde van mijn bericht
Pluttersput: bedankt voor je reactie, erg lijkt hij het inderdaad niet te vinden hier in huis Haha!

OP

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:36

Arlette_ schreef:
wat betekent die OP eigelijk ?

volgens mij Orange Peach

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:37

wat een schattig poesje Lovers

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 19:08

Dank je voor je reactie Haha!
Ben ook helemaal verliefd Tong uitsteken

OP

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 15:53

Blij dat jullie allemaal zo enthousiast zijn Clown
Hij is nog steeds hier ... voelt zich echt helemaal thuis. Lady reageert steeds beter ... ze is vorige keer gaan liggen in de zetel, is dan gestopt met grommen. Als het op deze manier verder blijft evolueren komt het allemaal goed en liggen ze over een tweetal maanden samen in de zetel haha
Tips om het vlotter te laten gaan mogen natuurlijk nog altijd ... aangezien het nog niet perfect gaan tussen de twee Knipoog

OP