*het gaat een heel verhaal worden, ik voe het

Overlaatst waren we bij de vriend van mijn ma (ik noem hem even B.), zij (hij en zijn zoon, G.) hebben een hond, die hond kan helemaal niet overweg met andere dieren. Toch was er een katje in huis geraakt (vermoedelijk in het keldergat gevallen en dan weg naar boven gezocht). De hond rook dat en is tot bij het katje geraakt (normaal mag die niet verder dan de keuken, maar hij liep nu de kat dus achterna naar de gang). Ik was vlakbij en heb toen de hond vastgenomen, mijn ma heeft het katje naar buiten gebracht en daar vrij gelaten. Ik ben aan de buren gaan vragen of zij misschien weten van wie het katje was want nu zat het bij ons in de boom, niemand die het katje ooit al gezien zou hebben. G. (de zoon) heeft drinken gezet voor het diertje *dit wisten wij niet tot gisteren avond* en daardoor bleef de kat bij het huis rondlopen.
Wat G. en B. niet wilden inzien was dat er voor de kat geen plaats was bij hen, omdat hun hond echt zot werd van de geur alleen al maar. Daarom heeft mijn ma het katje meegebracht naar hier.
Toen het katje hier ongeveer 2u geleden aankwam heeft het echt heel veel gegeten, het is dus duidelijk niet meer terug naar huis geraakt na die avond om te gaan eten. Heeft dus enkele dagen ook enkel maar melk gedronken vermoed ik.
Onze dierenarts is op vakantie maar zodra ze terug is gaan we langs om te laten controleren en om het oortje te laten verzorgen (ik dacht eerst dat ik op tijd was dus dat de hond nog niets had gedaan, maar er is wel een deel van het oor afgeschraapt, ik weet niet of het door de hond is, maar het moet best wel nagekeken worden).
Het is een ventje ... we noemen hem waarschijnlijk Tommy, maar andere namen zijn zeker nog welkom

Hij word ook gecastreerd/geholpen ... laten we daar al zeker geen misverstanden rond ontstaan

OP
edit: foto's komen er later op de dag ook nog aan