veel overgeven van poes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tax

veel overgeven van poes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 22:43

Hallo Lachen
Onze poes geeft veel over, zo'n 1x in de 2 weken. Onze poes heeft een redelijk dikke vacht en in deze tijden van het jaar verhaart ze, waardoor ze natuurlijk veel haar binnenkrijgt. Het overgeven bestaat in deze tijden van het jaar vooral uit haarballen. In de winter geeft poes ook weleens over, gelukkig minder vaak, en bestaat het voornamelijk uit brokken (jaja..veelvraat Vork ).

Laatst waren we bij de dierenarts voor enten en toen hebben we het gelijk voorgelegd. De dierenarts waarschuwde ons ervoor dat overmatig overgeven niet goed is in verband met het maagzuur. Ze adviseerde ons een soort pasta (Lax-a-plast) waarmee de haren uit de darmen werden verwijderd en mee zouden gaan met de ontlasting. Wij voorzagen al problemen aangezien onze kat echt een gorilla wordt als het gaat om toedienen van medicijnen. Echter vind mevrouw deze pasta lekker en eet ze het zo uit de tube. Het ging goed dachten we, maar nu is het alweer de zoveelste keer dat mevrouw klagelijk miauwd en een paar mooie haarballen voor mijn kamerdeur neerlegd. Niet fijn voor de kat, niet fijn voor mij.

Onze andere poes heeft overigens nergens last van !

Een oplossing kan zijn het kammen van de kat, wat een deel van de haren wegneemt... maar is echt onmogelijk met deze tijger Vork Duivel . Zodra je ook maar de intentie hebt om haar te kammen en alleen al naast haar gaat zitten schiet mevrouw al in de verdediging en moet je je vooral niet in een straal van een meter om haar heen komen, want mevrouw valt je gewoon aan...lieve kat he Haha! . We hebben het echt met z'n drieen geprobeert.. maar helaas..onmogelijk! Onze andere poes ligt gewoon prinsheerlijk te knorren en te genieten....

Dus wie heeft er misschien oplossing om het overgeven van poes te verminderen of er ervaring mee?

Ojajoh

Re: veel overgeven van poes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:49

hoe reageerd ze op een "kamhandschoen"?
en anders toch zoveel mogelijk eraf "aaien" en plukken...

ik zou kattengras kopen...dit bevordert het overgeven van de haarballen maar op een goede en natuurlijke manier,veel beter voor de maag ook

tax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 22:51

naadje24 schreef:

ik zou kattengras kopen...dit bevordert het overgeven van de haarballen maar op een goede en natuurlijke manier,veel beter voor de maag ook

hhmm..kamhandschoen.. die ken ik niet! Heb je misschien een foto? Kattengras is aanwezig.. maar niet interessant genoeg!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:52

Mijn katten gaven ook vrij veel over. Na ook de pasta geprobeerd te hebben en snoepjes etc ben ik overgestapt op ander voer.
Ze krijgen nu Royal canin en daardoor hebben ze echt veel minder last van haarballen en dus het overgeven.
Door beter voer gaan de haarballen veel makkelijker met de spijsvertering en ontlasting mee.

Misschien een idee???

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:03

tax schreef:
naadje24 schreef:

hhmm..kamhandschoen.. die ken ik niet! Heb je misschien een foto? Kattengras is aanwezig.. maar niet interessant genoeg!

tis net zo een handschoen als van de paarden met van die kleine nopjes alleen dan katoen met rubberen binnenkant

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:17

Ik zou voer geven wat ook de kans op haarballen verkleint Royal Canin en Nutro hebben o.a. dat soort brokken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:04

inderdaad, goed voer doet wonderen, een goede kam in de ruiperiode ook! Als je goed voer geeft dan verharen ze ook meestal alleen in het voor en najaar (zoals het hoort Lachen )
Ik heb noren en ik heb nooit zoveel last van haarballen gelukkig, ik voer royal canin fit 32 en ik kam ze vaak, niet alleen voor het haar maar ook omdat ze het heeeerlijk vinden om gekamd te worden.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:39

Onze kat heeft ook regelmatig haarballen, alhoewel ze veelvuldig kammen en goed voeren... Het begint meestal met een hoestbui en dan geeft ze over. Ze kauwt wel veel op het gras buiten, dat helpt haar wel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:47

zonnebloem18 schreef:
Ik zou voer geven wat ook de kans op haarballen verkleint Royal Canin en Nutro hebben o.a. dat soort brokken.

En dit helpt écht!
Ik heb ook een pers met een bos haar en een vlooien allergie, dus die sopt wat af,
maar het overgeven kan ik op één hand tellen, het meeste zie ik in de ontslasting zitten.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 23:26

Bedankt voor alle reacties!

Ik reageer een beetje laat.. maar ben net terug van een paar daagjes vakantie!

Met de kat lijkt het overigens nu weer heel goed te gaan! We gaan haar zeker op ander voer zetten en kijken hoe dat gaat! Ook ga ik op zoek naar zo'n handschoen, wellicht dat mevrouw zich dan wel laat kammen Lachen