Konijn wat steeds ontsnapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

puccalover

Konijn wat steeds ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:14

Ik heb een konijn wat nu inmiddels 2 jaar oud is, het is een mannetje (niet gecastreerd) en heb hem zelf gefokt. Het probleem met hem is dat hij niet los kan lopen in de tuin omdat hij altijd weg loopt. Ik vind dit lastig omdat mijn mening is dat een konijn niet de hele dag in zijn hok hoort te zitten maar ook lekker los moet kunnen lopen. Weet iemand hier op dit forum een oplossing voor mij.

AstraGirlie

Re: Konijn wat steeds ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:45

onze konijnen lopen 24 uur op 24 los in de tuin. Hoe we het doen ? Een goede (knaagvaste) draadomheining die in de grond zit, en aan de randen overal bakstenen, zodat ze niet kunnen graven aan de borders. Als er eentje ontsnapt dan komt dat door onze schuld, (hek laten opstaan bv.). Je tuin wordt er wel niet mooier op, maar daar hebben we geen probleem mee.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:22

je kan natuurlijk ook gewoon een overkapte ren maken voor hem

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:23

mijn konijn ontsnapte eerst ook altijd maar nu niet meer denk dat het komt omdat die ouder is geworden dus mischien is het over tijdje wel gewoon over.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:20

Dat ken ik.

Hoe het kan weet ik niet. Ons konijn zit in een ren, met hok eraan vast. Vandeweek vond ik hem op het hok.
Mijn moeder komt gisteren thuis, zit het konijn onder een kastje buiten.

DIe van mij ontsnapt ook aldoor.

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 19:40

oke ben van plan om een ren voor hem te gaan kopen zodat het probleem over is, bedankt voor jullie reacties

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:37

Een ren vind ik altijd zo ontzettend klein. Je kunt toch net zo goed zelf een ren maken. Graaf gaas dan ong 50 cm diep in of als je het te veel moeite vind, maak de bodem van gaan en stort daar aarde/zand op. Graven is een natuurlijk gedragspatroon, waar je ze dus ook gelegenheid toe moet geven als je hem verantwoord wil houden.

Konijnen zijn toch honkvast? Ook al loopt hij (even) weg, volgens mij komen ze ook weer terug.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:32

Yep, momenteel is er bij ons ook een konijn ontsnapt, maar hij blijft gewoon bij de buren zitten, en wil s'morgens bij het voeren terug in onze tuin. Hij vindt het gewoon leuk om af en toe ees te ontsnappen grrr.... Lachen Gelukkig is er niet veel verkeer hier.

Maar alles idd zo goed mogelijk beveiligen, das belangrijk. Vooral die bakstenen onderaan helpen bij ons enorm.

Een gewoon ren vind ik ook te klein, ik wil mijn konijnen zien rennen en dollen, graven, en zich achter struiken en bomen verstoppen, dan pas ben ik gelukkig Lachen