Hier kan ik zo boos om worden he...(verwaarloosde kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hier kan ik zo boos om worden he...(verwaarloosde kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:00

Al weken loopt er hier een zwart met wit poesje in de straat,
ze is altijd buiten, weer of geen weer, laatst lag ze in de regen onder een hegje te slapen.
dat is ook haar vaste plekje hebben we ontdekt.
Bij navragen in de buurt hoorden we dat de eigenaars Boos! haar gedumpt hebben
omdat ze een kind hebben gekregen, en er geen zin meer in hebben.
Het dier is ziek, kwijlt heel veel en bij het eten zag ik dat dr voorkeur uitging naar
natvoer, omdat ze pijn in dr bekje lijkt te hebben.
Ze zit onder de korstjes (vlooien allergie?) en net werd alles compleet.
Ik wilde dr weer wat voeren, maar zag dat ze tot mn schrik dat ze erg nieste.
Prutoogjes en een vieze neus, en enorm smakken en kwijlen.
Dat dier heeft dus medische zorg nodig.
En hoogstwaarschijnlijk niesziekte, ik herken de symptomen.
Dat is lekker!!!!! We hebben hier heel veel katten in de buurt dus we maken ons natuurlijk zorgen, want niemand voert haar natuurlijk meer uit angst voor besmetting.

Ik ga de dierenbescherming wel bellen, maar wat vind ik dit toch in en in triest.
Eigenlijk zou je de eigenaren er met hun haren bij moeten trekken,
nee die hebben inmiddels al weer een jong katje.....Véél leuker natuurlijk Hamer Hamer Hamer

Gatverdamme wat kan ik em híer over opwinden.
Ik ga nu bellen.

Miemserik

Re: Hier kan ik zo boos om worden he...(verwaarloosde kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:07

Gatver wat een akelige mensen, waarom moet iedereen zonodig een kitten Blond een vriendin van mij ook, haar oude poes is nu 7 ofzo en die wil ze verkopen zodat ze een ''nieuwe'' kan kopen Nagelbijten / Gniffelen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:18

Ja, dierenleed verschrikkelijk Huilen kan me voorstellen dat je zo boos word.
Dat arme kleine ding hoe kunnen die mensen dat zo op straat zetten Huilen .
Om vervolgens een nieuwe aan te schaffen, snap sommige mensen werkelijk niet Hamer .
Gelukkig zijn er wel ook veel dierenvrienden die zich inzetten voor dit soort dingen.
Eigenlijk zou er net zoals adoptie van kinderen iets moeten komen zodat mensen niet zo makkelijk aan dieren kunnen komen en dumpen.
Nederland is gelukkig al veel verder als het om dieren gaat dan bv hier.
Ben benieuwt wat de dierenbescherming doet.
Ga je het katje zelf houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:23

Vangen en laten ophalen door de ambulance. Dan komt ze in het plaatselijke asiel terecht en komt alles wel goed. Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:24

kan je die kat pakken? Dan kan je nml de dierenambulance bellen en komen ze hem ophalen. proberen ze de kat beter te maken en zoeken er een nieuw huisje voor...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:25

ik zou haar vangen en naar de dierenbescherming brengen en het adres van de "eigenaar" erbij geven

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:27

Wat verschrikkelijk, ik snap dat mensen zoiets in hun hoofd durven te halen. Hopelijk kan de poes/kater nog beter worden en krijgt hij een goed nieuw plekje Lachen .

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:28

Hallo,

2 jaar geleden, dacht ik, kwam er ineens een katje bij ons aanlopen. Hij zat onder de vlooien en had een vage blauwe vlek (blinde vlek) op een van de ogen. Gelukkig kon hij gewoon om die vlek heen kijken. Na lang zeuren mochten we hem houden. We hebben hem Blinkie genoemd. Het was een tijgermodel met veel wit. Heel mooi. Hij was heel aanhalig. Hij had veel teken en vlooien. Toen dit was opgelost is het echt een hele andere kat geworden. Hij was toen 1 jaar. (dacht ik). Hij werd echt mijn vismaatje. Ik ging vaak vissen en dan ging hij mee en dan kreeg hij vaak een visje Haha!. Een echt viskat!. Ik weet het nog goed, het was mijn eerste schooldag op de middelbare. Ik zei Blinkie gedag en dat is het laatste wat ik tegen hem zei. De zon scheen dus men moeder dacht: 'Ik doe hem maar ff naar buiten'. Mijn moeder moest 's middags nog naar de tandarts (Tegenover ons huis bij een grote weg) en toen zag ze Blinkie liggen Verdrietig . De kat van de buren, die er zo gehecht aan was en die altijd met hem speelde kwam kijken toen we hem begraven hadden. We hadden hem eerst in een doos in de garage. Tommie (Kat v/d buren) was niet bij hem weg te slaan. Toen we hem begraven hadden ging het elke dag slechter met Tommie. Hij werd lusteloos en hij sliep de hele dag. Vaak bij ons in de keuken Bloos .

Toch besloten wij een nieuwe kat te nemen. We gingen bij een man kijken die allemaal zwerfkatten opving. We hadden een hele mooie zwart witte gekozen. We doopten hem tot Binkie. Mickey (Onze andere kat) accepteerde hem niet en we moesten hem eerst in een kooitje houden Bloos . Na een paar maanden accepteerde mickey hem wel. Nu hebben we een hele lieve huiskat. Hij is nog maar een kitten maar hij is best wel groot.

Heel verhaal Bloos

Groetjes Laura

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:28

Ik heb hier beetje hetzelfde verhaal. Ik loop op dinsdag en vrijdags post in een straat, en daar loopt een pers. De kat heeft erge korsten in dr oren(denk oormijt) En zit onder de vilten. Ik heb hier buurtbewoners op geattendeerd maar ze doen er niks mee. Vrijdag zag ik de kat weer maar zat in de tuin dus kon hem/haar niet pakken. Het dier zit erg onder het vilt: Onder dr kin, aan de zijkanten, ze is zo te voelen graatje mager. ook aan dr kont hangt een enorme plakaat vilt. Ik moet dinsdag weer en ga de kat dan proberen mee te nemen. Misschien soort "ontvoering" maar dit is wel voor het dier zn bestwil. Maar waar kan je heen met de kat?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:32

Breng de kat naar het dichtstbijzijnde asiel of bel de dierenambulance... Lachen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:34

Oke, dichtsbijzijnd moet ik met de bus e.d. dus geen optie.. wel zit er een dierenarts die ze ook opneemt alleen ook weer terug naar de eigenaar doet, hoe verwaarloosd ook!

Edit: Kan dierenambulance wel bellen maar moet ik hem/haar eerst mee naar huis nemen en dat gaat niet.. Verder als hij/zij vermist word opgegeven geven ze ze ook gewoon terug

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:13

Direct asiel en/of dierenambulance bellen, dan kunnen ze het diertje ophalen... want dit is ongelooflijk zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:13

Rissjuh17 schreef:
Edit: Kan dierenambulance wel bellen maar moet ik hem/haar eerst mee naar huis nemen en dat gaat niet.. Verder als hij/zij vermist word opgegeven geven ze ze ook gewoon terug

Je zegt toch dat hij geen eigenaar meer heeft?? Verward

En zo'n probleem is het toch niet om de kat even voor een uurtje in de garage te hebben o.i.d??

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:54

Dierenambulance bellen, verhaal uitleggen en aangeven dat ie niet bij je thuis kan.
Komen ze hem halen en nemen direct mee.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:57

In dergelijke gevallen kun je de kat laten ophalen door de dierenambulance of naar het dichtsbijzijnde dierenasiel brengen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:58

Ik zou de kat vangen en eventueel in een doos doen of in een kattenreismand als je die hebt. En dan de dierenambulance bellen. Dan nemen die hem mee en wordt ie goed verzorgt.

Wij hebben ook al eens in een bos een heel nest met jonge katten gevonden, waren ook gedumpt daar. We hebben ze toen ook in een doos gedaan met de moeder erbij en de dierenambulance gebeld, die heeft ze opgehaald. Was geen enkel probleem hoor!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:00

heel goed dat je gaat bellen,ja het is schandelijk en gebeurt gewoonweg te vaak...helaas kunnen mensen er niet voor gestraft worden

hier leeft ook zo een dame in het blok die d'r kat is dag en nacht buiten en probeert bij iedereen mee naar binnen te lopen..
gelukkig ziet hij er gezond uit en is hij uiterst vriendelijk..verzorgd word ie wel Ja
jammergenoeg alleen door het hele blok en amper door de eigenaar Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:02

Als je de dierenbescherming belt moet je de kat niet weghalen anders kunnen ze niets meer doen, zo goed zit het in één Boos!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:22

Ik kan me ook best kwaad maken om mensen die liever een kleintje hebben ... ok het is lief ed, maar ze worden ook groot hoor!
Ik vind het goed dat je naar de dierenbescherming belt, misschien een idee om ondertussen een eindje van je huis eten te geven, evt daar nog vitaminen of iets anders tussen malen?

OP

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:50

kan me hier ook kwaad om maken, heb zelf een kat van 7 jaar genomen, die ook weg moest van de vorige eigenaresse, ze mag hier de rest van haar leven blijven. Mensen vergeten vaak dat oudere katten ook voordelen hebben!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:19

Vreselijk he dat mensen om de belachelijkste redenen hun dieren dumpen. Waarom beginnen ze dan eigenlijk aan dieren Verward Frusty

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:15

Als ik het zo lees kom ik tot de conclusie dat het beestje niesziekte heeft dus het is van groot belang dat het beestje medische behandeld wordt.
Ik zou het voorleggen aan de dierenambulance die kunnen hem vangen eventueel zelfs met een vangkooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:28

Dat is dus het probleem...Ik wil hem niet in huis hebben...
Ook niet in een kooi van mn eigen dieren, daar ik twee iets zwakkere katten heb,
extra gevoelig zijn voor besmetting, ook niet ingeeent, alhoewel dat ook geen bal uitmaakt
als ze niesziekte krijgen dan kan dat ook als ze geent zijn...

Ik Weet dus evenniet wat ik doen moet, ik heb het dier vandaag niet gezien iverigens..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:11

Ik zou morgen gewoon even de dierenambulance bellen en vragen of zij iets kunnen doen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:25

He getver, wat kunnen mensen toch rottig doen to een dier. Bah, walgelijk.
Heb je nog gebeld?