Losgelaten hond valt Cookie aan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fieke_

Losgelaten hond valt Cookie aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:57

Na het eten word Cookie meestal door m'n vader uitgelaten, maar ik doe het ook heel vaak.

Ik ging nu fietsen met hem, en ik fiets zo langs het kanoverhuur. Staat er een vrouw te vegen, en ze zegt: 'Pas op voor Puck'. Ik dacht echt zo 'he waar heeft ze het over?' toen zag ik ineens een enorme hond achter de heg, en die had mij en Cookie door.
Hij rende het erf af en kwam blaffend op Cookie afstormen. Nou, ik schork me dood!

De hond beet Cookie in z'n achterpoot. Ik probeerde Cookie nog mee te trekken maar dat ging niet echt. Ik heb m'n fiets neergegooit en heb die hond flink wat schoppen gegeven. Gelukkig stopte hij even, en ben weer snel weggefietst met Cookie. Maar hij kwam alweer aanrennen. Ik heb m'n fiets weer neergegooit, pakte de beste tak die ik zag, en gooide die naar de hond (wonder boven wonder gooide ik raak). Die vrouw hoorde ik nog roepen 'Puck ! Puck'
nou, veel reactie kreeg ze niet. Ik heb nog een stok naar hem gegooit, en uiteindelijk rende die weg.

Dit is toch niet normaal, die mensen weten dat hun hond dit doet. Want ze zei ook. Pas op voor puck. En tóch laten ze die hond nog los. Ik bedoel, het had verdomme heel anders af kunenn lopen.
Ik ben echt zó súper boos!! Stoom uit je oren

AnnemiekvM

Re: Losgelaten hond valt Cookie aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:59

Dat is idd niet te geloven. Lekker verantwoordelijkheidsgevoel zeg! Nou sterkte met Cookie.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:59

Als ze het wist had ze die hond inderdaad beter vast kunnen zetten.
Heeft je hond geen last meer van zn poot?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:57

Tja op eigen terrein hoeft die hond ook niet vast te zitten, maar op openbaar terrein vind ik het echt belachelijk..
Wat voor een verantwoordelijkheidsgevoel en baasgevoel eigenaren tegenwoordig hebben Rolleyes

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:13

Nee gelukkig heeft die niets. Cook stond wel een beetje te trillen op z'n benen.

Ik snap die mensen echt niet..

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:52

Nou ik was HEEL boos geworden op die vrouw! En ik had het haar gezegd ook. Hou die hond bij je en anders neem ik maatregelen! Sorry hoor, maar dat vind ik echt asociaal! Inderdaad als je WEET dat je hond naar andere honden/mensen/paarden gaat rennen dan hou je dat in de gaten! EN het is nog belaglijker dat ze je ook nog ff waarschuwt, in plaats daarvan had ze beter haar hond maar ff vast kunnen pakken. Jeetje wat een mensen zeg, daar kan ik ook heel boos op worden Boos!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:53

zelfde gehad! die mensen werden boos op mij!! echt vreselijk aso! doe dan je hond vast!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:18

Ik weet hoe je je dan voelt als een hond die van jou aanvalt... Ach gut

Een Heidewachtel hier in de buurt heeft het ook altijd voorzien op 1 van onze teckels Boos!
Zodra die Heidewachtel hem in het oog krijgt en los loopt (zoals vaak het geval is Boos! ) komt ze op onze hond afstormen en valt ze hem aan Verdrietig
Dit is nu al 3 keer gebeurt (elke keer was er iemand anders van ons gezin met de teckels aan het wandelen) en elke keer deden de eigenaren er (bijna) niets aan om haar bij zich te houden. Ja, een paar zwakke pogingen om haar terug te roepen maar zoiets simpels als je hond aan de lijn doen? Ho maar... Slapen
Wij waren degenen die haar echt van onze hond af moesten schoppen en slaan. En dat doe je niet graag bij een dier, ook al is die nog zo vals bezig
En de eigenaren maar snel doorlopen alsof ze helemaal niets met het voorval te maken hadden. Ze hebben zich niet eens even verontschuldigd oid! Verdrietig

De volgende keer dat de eigenaren die Heidewachtel hebben loslopen terwijl ze zien dat wij er met onze hond eraan komen, doen we aangifte bij de politie.
Afgelopen met die onzin! Stoom uit je oren

_Doriien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:21

JEZUS
Echt terecht dat je die stok naar die hond had gegooit!
Uit woede zal ik hem misschien ook naar de vrouw hebben gegooid Boos! (geintjee! Clown )

Als je weet dat je hond zoiets doet, zet hem dan gewoon vast! Boos! Laat hem niet lekker overal loslopen, mijn hond gaat ook altijd vast, die doet niks, maar ze is heel speels, en sommige mensen hebebn daar een hekel aan als onze hond op hun hond af komt, wij doen haar alleen los als we op een erg rustig gebied lopen! Ja

Arme Collie ook! Vriendjes zijn?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:16

Ja echt niet normaal he!
Ik begrijp niet waarom ze zo'n hond loslaten dan...
Ongelofelijk..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:23

Ik had al meteen aangifte gedaan. Zoiets vind ik niet door de beugel kunnen en er moeten dan maatregelen genomen worden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:26

Bah, wat een rare mensen heb je toch.. Die hond moet gewoon vast, klaar.
Overigens, heel goed dat je meteen hebt gereageerd! Weinig mensen denken dan helder na, en gaan eerst wss onbewust geschrokken staan kijken en roepen. Dus complimentje voor jou!
Succes er verder mee, als je iets nog gaat doen eraan Lachen
Groetjes, mij

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:29

gelijk aangifte doen hoor, de volgende keer loopt het misschien minder goed af, er zijn van die mensen grrrrr

en op die manier je hondje kwijt raken, ik heb het meegemaakt, dat wil je niet

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:05

klinkt bekend, heb het ook eens meegemaakt. Een hele meute erfhonden die een gat in de omheining hadden ondekt. Dan gaat je hard idd. wel zo'n 100 per uur. Mensen onderschatten dat echt, maar doen er gelijk niets aan. Dat is het erge aan al deze voorvallen. En de kans op een trauma voor één van de slachtoffers is niet onbestaande, want dat aangevallen hondje moet het nu niet meer hebben voor grote honden. Boos!
In ieder geval weet je nu dat daar een zotte vrouw loopt die haar verantwoordelijkheden niet neemt, die buurt gaan ontwijken dus en ze nogmaals (vriendelijk maar kordaat) aanspreken erover.