Konijnenvacht?! Help!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Konijnenvacht?! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:57

Mijn konijn (4 jaar, dwergje) zit ontzettend slecht in zijn vacht. Zijn oren beginnen kaal te worden en hij heeft op zijn achterpoten ontzettend veel klitten zitten waardoor hij half kaal lijkt.

Hebben jullie hier ervaring mee? Wat kan ik er tegen doen? Of valt er niks aan te doen?

Kan het zijn dat hij misschien aan het einde van zijn leven komt? Hij ziet er namelijk echt heel slecht uit Verdrietig

(Misschien is het handig als jullie weten dat hij een tijdje geleden is geopereerd, zijn voortanden zijn er toen uitgehaald, maar hij eet beter dan daarvoor)

Kunnen jullie mij helpen? Anders ga ik met zo'n rotgevoel op vakantie Verdrietig

mystery1980

Re: Konijnenvacht?! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:52

4 jaar is wel erg vroeg hoor, konijnen kunnen makkelijk een stuk ouder worden. Waarom ga je niet even met hem langs de dierenarts?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:28

Eerst naar de dierenarts Tong uitsteken

En verder... even denken; het is niet echt een ruiperiode nu, alhoewel het weer wel erg raar is, daar kan de rui/temperatuur meter nog wel eens van in de war worden Knipoog
Je zou een supplement kunnen geven, speciaal voor een betere vacht.

Maar eerst... naar de Dierenarts! Eventueel alleen even bellen, dat kost geen geld, maar dikke kans dat hij je Konijntje ook even wil zien

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:55

Naar de dierenarts gaan kan dus niet.. Odat ik nu niet thuis ben en maandagochtend moeten we al weg en zondag heb ik een druk schema (tas in pakken enzo) En zondag is de dierenartsenpraktijk niet open, of zou ik wel kunnen bellen.., maar dit is toch geen spoedgeval?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:58

gewoon even bellen nu. Voor het zelfde geld heeft je konijn gewoon last van een parasiet en dat is meestal makkelijk op te lossen met medicatie die vast nog wel even op kunt halen.
Als jij goed de symptonen aangeeft kan de da misschien ook via de telefoon wel wat bedenken.

Mijn konijn is trouwens op het moment ook erg aan het verharen, maar dat komt volges mij gewoon door dat vreemde weer

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:22

karinFTbing schreef:
Naar de dierenarts gaan kan dus niet.. Odat ik nu niet thuis ben en maandagochtend moeten we al weg en zondag heb ik een druk schema (tas in pakken enzo) En zondag is de dierenartsenpraktijk niet open, of zou ik wel kunnen bellen.., maar dit is toch geen spoedgeval?

Dat vind ik persoonlijk erg slecht. Een dier is jouw verantwoordelijkheid, je MAAKT maar tijd om naar de dierenarts te gaan.
Dat is net zoiets als dat jij een beetje tandpijn hebt omdat er een stukje tand is afgebroken en je moeder, of de tandarts, zegt: "Is geen spoedgeval, je wacht nog maar even, ik heb nu geen tijd doei Doei! " En ondertussen zit jij met de pijn.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:07

kun je niet een goede bekende vragen met hem naar de dierenarts te gaan of degene waar hij logeert met je vakantie? Trouwens dierenarts heeft altijd een spoed nummer en als je de situatie uitlegt heeft hij vast begrip dat je even daarop gebeld hebt.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:51

mystery1980 schreef:
kun je niet een goede bekende vragen met hem naar de dierenarts te gaan of degene waar hij logeert met je vakantie? Trouwens dierenarts heeft altijd een spoed nummer en als je de situatie uitlegt heeft hij vast begrip dat je even daarop gebeld hebt.

Dat ga ik nu dus doen Lachen De vriend van mijn moeder gaat er hopelijk morgen mee naar de dierenarts. Ik ben bang dat hij inderdaad iets van een parasiet of iets heeft, want die haartjes die zo geklit zijn haal je er zo uit en op die plek is zijn huid helemaal rood.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 14:43

Volgens de vriend van mijn moeder heeft hij schurft.. Hij heeft er iets opgesmeerd dat moet helpen, anders ga ik alsnog naar de dierenarts. Hij had ook ontstoken oogjes en daar heeft hij ook wat voor gegeven, dat hoort dan in 1 dag over te zijn, dus hopen dat dat zo is! Dan kan ik met gerust hart op vakantie Lachen

Alsnog bedankt voor jullie hulp Lachen