Houden of weggeven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BLK

Houden of weggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:30

Een aantal jaren geleden had mijn moeder voor mij een hond gekocht, een engelse cocker spaniel pup. Ik mocht een naam verzinnen en dat was geworden Lady. Nu heb ik haar bijna zo'n 5 jaar. Sinds een jaar weten we dat ze een ongeneeslijke bacterie in haar oren heeft. Haar oren zijn 2× uitgespoten, alle zalfjes en dingetjes zijn geprobeerd maar dit alles werkt niet of maar voor een hele korte periode. Die zalfjes zijn erg duur en wij zitten hier niet met veel geld in huis. Een optie is om haar oren te laten amputeren, maar ook dit is duur en het speciale aan mijn hond vind ik haar mooie lange oren en ik wil dus absoluut niet dat deze eraf gaan. Mijn moeder kan niet tegen de vreselijke stank die uit haar oren komt, en doet verder helemaal niks met die hond. Ik ben de enige die haar uitlaat, maar omdat ik niet al te veel tijd meer heb is dat maar 2× per dag, en voor de rest gaat ze in de tuin. Nu hoor ik net van mijn moeder dat mijn zus een echtpaar kent die lady graag zouden willen kopen. Zij wonen dicht bij het bos en willen daar graag uren met die hond wandelen, dat zou voor lady natuurlijk harstikke lekker zijn. Maar ik ben ondertussen zo aan die hond gehecht geraakt, als ik in de keuken tegen de muur zit te huilen komt ze naar me toe en '' zegt '' ze tegen me dat het allemaal wel weer goed komt, en allemaal dat soort kleine dingetjes. De manier waarop ze rent over de grasvelden en dan naar me kijkt met een blik van '' wat heerlijk !! ''. Ik wil eigelijk niet dat die hond weggaat, maar het zou wel beter voor haar zijn. Het is nog niet bepaald of ze weggaat, maar ik weet even niet meer wat nou het beste is..

Michelle_88

Re: Houden of weggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:33

hey

ik snap dat je je hond niet weg wilt doen, ik zou het ook echt niet kunnen! Wonen die mensen ver weg? anders zou je elke dag wel langs kunnen!

sterkte!

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:33

dat is echt een moeilijke beslissing. Is het echtpaar ver weg of niet? zo niet dan zou je nog langs kunnen gaan al zou ze echt weg moeten. Maar zelf zou niet kunnen kiezen. Maar ik denk dat als dat echtpaar echt betrouwbaar is en je zeker weet dat ze daar een goed leven heeft enzo.. misschien beter is. Maar zelf zou ik het denk ik ook liever niet doen en gewoon bij mij houden. Heel veel succes ermee (sorry dat ik je niet echt verder heb geholpen)

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:34

Ik weet niet precies waar die mensen wonen, mijn moeder is mijn zus nu van haar werk aan het ophalen dus ik kan het wel vragen. Maar ik vind het zo moeilijk om mijn vrouwtje weg te doen.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:34

papiertjuh schreef:
dat is echt een moeilijke beslissing. Is het echtpaar ver weg of niet? zo niet dan zou je nog langs kunnen gaan al zou ze echt weg moeten. Maar zelf zou niet kunnen kiezen. Maar ik denk dat als dat echtpaar echt betrouwbaar is en je zeker weet dat ze daar een goed leven heeft enzo.. misschien beter is. Maar zelf zou ik het denk ik ook liever niet doen en gewoon bij mij houden. Heel veel succes ermee (sorry dat ik je niet echt verder heb geholpen)

Dat maakt niet uit.
Ik ben al blij met een reactie Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:34

Altijd gaan voor het welzijn van de hond Lachen
Klinkt bot en begrijp heel goed hoe je je voelt maar als je niet voor je hond kan zorgen zoals het zou moeten zou ik haar echt weg'doen'. Bij dat echtpaar kan je misschien nog regelmatig komen kijken en haar bijvoorbeeld een paar keer in de week komen uitlaten?

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:36

Het is niet zo dat lady hier zich niet gelukkig voelt, alleen zou ze wel wat meer aandacht kunnen krijgen. Dus ik vind het een beetje oneerlijk om te zeggen dat ik niet kan zorgen voor mijn hond zoals het zou moeten. Maar iniedergeval bedankt voor je mening.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:39

Ik zeg ook niet dat ze ongelukkig is, maar je zegt wel dat je de medicijnen eigenlijk niet goed kan betalen en dat ze maar twee keer wordt uitgelaten.
Dus ik denk wel dat hiermee het welzijn van je hond niet zo is zoals het zou moeten.
Daarbij zeg ik absoluut niet dat jij je best niet doet, maar je moet wel realistisch blijven Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:39

Ik zou idd. ook opteren voor het welzijn van je hondje. Je kan dan ook eens afspreken om met haar te gaan wandelen als dat mag (ongetwijfeld). Lady zal blij zijn en dat echtpaar ook.
Ik ken ook iemand die echt geen tijd had voor zijn hond en veel te weinig plaats ervoor had. Ik bood me aan om haar over te nemen, maar ze wou perse die hond nog houden... Daarom heb ik respect voor mensen die denken voor het beste van hun hond .

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:25

Ik zou die hond een nieuw plaatsje geven, bij jullie kan die niet de verzorging krijgen die een hond nodig heeft. Je weet dat als je een hond aanschaft dat die ziek kan worden. Dus mijn mening is die hond aan die andere mensen weg te GEVEN. Daar vraag je toch geen geld voor als je niet voor je eigen hond kan zorgen???

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:27

Zeker niet bij een zieke, daarvan wil je dat die goed terecht komt en daar vraag je geen geld voor Nagelbijten / Gniffelen

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:30

als ik jou was zou ik wat dingen op een rijtje zetten:
wat is het beste voor de hond ?
waar zou de hond liever zijn ?

als je kijkt naar bij jullie thuis, jij hebt weinig tijd en kan haar 2 x per dag uitlaten. verder gaat ze de tuin in
bij die mensen wordt ze ( geen idee hoe vaak ) mee naar de bossen genomen.
als zo iemand ze graag wil hebben, dan zullen hun wel tijd voor de hond rij willen maken. dus krijgt ze veel aandacht.

als jij je zo gehecht hebt aan je hond en echt van je hondje houdt, dan doe wat het beste voor hem is.

sterkte ermee en ik hoop dat je er uit komt ! Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:34

ik zou indd ook alles op een rij zetten

ik zelf vind het niet eerlijk tegenover de hond dat die maar 2x per dag word uitgelaten

en dat je ma er niet naar omkijkt en jij er eigenlijk geen tijd voor hebt
wat houd je dan nog tegen ?

ik weet dat het heel moeilijk is ik heb ook vorig jaar voor deze
keuze gestaan
ik heb mijn stafford weg gedaan omwille de ontbrekende tijd

ik zelf mis me hond iedere dag vreselijk veel
maar hij heeft een goed leven nu en dat vind ik wel erg belangrijk Lachen succes met je keuze

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:13

pubelia schreef:
Ik zou die hond een nieuw plaatsje geven, bij jullie kan die niet de verzorging krijgen die een hond nodig heeft. Je weet dat als je een hond aanschaft dat die ziek kan worden. Dus mijn mening is die hond aan die andere mensen weg te GEVEN. Daar vraag je toch geen geld voor als je niet voor je eigen hond kan zorgen???

Ik vind dit wel een hele botte opmerking. Ten eerste vraag ik geen geld voor haar, we geven haar gewoon weg.
En ten tweede zorg ik toch voor mijn hond, ik zorg dat ze te eten krijgt en ze krijgt gewoon nog steeds alle zalvjes en prikjes die ze nodig heeft ondanks dat het duur is. Ik verwaarloos mijn hond niet, ondanks dat ze maar 2 × per dag uitgaat.

Ik heb er met mijn zus over gepraat, en het is een vrouw die dichtbij de bossen woont en haar eigen hond is doodgeschopt door een onbekende man, en vandaar dat ze op zoek was naar een nieuwe. Ik heb behoorlijk wat tranen laten vallen, maar ik heb me er bij neergelegt dat het voor mijn zus bekende mensen zijn en ik heb gevraagd of ik dan zo af en toe nog eens langs mocht komen en dat was geen probleem. Het schijnt een echte dierenvrouw te zijn die alles doet voor haar huisdieren. Het is niet leuk, maar het is beter voor lady, dus ik heb toch besloten om haar weg te doen.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:13

BrittKitt schreef:
Zeker niet bij een zieke, daarvan wil je dat die goed terecht komt en daar vraag je geen geld voor Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Ik zie het al, dat had ik in mijn beginpost staan.
Maar ik bedoelde overnemen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:18

Een hond heb je voor het leven. Geld of geen geld. Ik vind dat die hond op dit moment beter verdiend en zou hem dus aan die mensen geven.
Ik snap dat je eraan gehecht bent, maar ik denk dat dit het eerlijkste is voor je hond.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 21:23

Girlgamer schreef:
Een hond heb je voor het leven. Geld of geen geld. Ik vind dat die hond op dit moment beter verdiend en zou hem dus aan die mensen geven.
Ik snap dat je eraan gehecht bent, maar ik denk dat dit het eerlijkste is voor je hond.

Ze wilt lady op proef nemen en als die allemaal goed gaat en iedereen er het mee eens is gééf ik haar ook gewoon aan die mevrouw.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:24

Ik zou hem aan die mensen geven want zo te horen krijgt die niet zoveel aandacht. Dus is het best arrogant om de hond voor jezelf te houden omdat je er af en toe wel wat aan hebt. Niet vervelend bedoelt overigens ofzo.

Maar ik zal even voorbeeld geven ik had parkietje, toen der tijd i.v.m. school aangeschaft, maar verder vrijwel niks meegedaan. Na tijdje raak je dr wel een beetje aan gehecht, en heel soms deed ik er wel wat mee maar grotendeels stond die daar maar in zn kooi te verpieteren dus heb hem gisteren terug naar de dierenwinkel gebracht en hoop dat die nu een beter baasje krijgt en hij zit nu bij soortgenootjes dan is die niet zo éénzaam.

Ik denk dat dit met je hond een beetje hetzelfde is, dus ookal is het wel moeilijk ik zou het voor de hond doen want die heeft er echt wat aan...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:45

Pfoe wat moeilijk, ik vraag me nl af of Lady dit wel net zo erg vind als jij! Veel honden willen, zelfs al gaat het een tijdje minder lekker, gewoon bij ''hun'' gezinnetje zijn. Lachen Van baasje wisselen is vreselijk ingrijpend voor een hond. En twee keer per dag uit en verder lekker in de tuin is NIETS mis mee, als ik het zo hoor.

Die oren... wat akelig. Zou ze er geen last meer van hebben als ze geamputeerd werden? Dan zou ik dat nl. absoluut doen! Dan hoeft ze nooit meer pijn te hebben...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:52

Het lijkt mij een hele moeilijke beslissing, ik heb zelf 2 poedels en de oudste heeft met mij op kamers gezeten, daar had ik ook soms niet veel tijd voor haar, maar als ik haar een week ergens anders liet (vakantie of zo) dan at ze niet en was er echt ziek van, onze jongste interesseert het wat minder, die vind ons erg leuk, maar de buurvrouw ook hoor, dus bij hem zou ik sneller de keuze hebben gemaakt om hem in een dergelijke periode weg te doen. Ik denk dat een proefperiode erg goed is, dan kun je kijken hoe de hond erop reageert en misschien eerst eens een paar keer zelf met de hond op bezoek gaan bij de mensen, zodat ze kan wennen, voor je haar achter laat voor langere tijd.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:54

dat maakt het iig anders, maar stond in je begin post dat ze er geld wilden geven vandaar...